Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-24, 00:19
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Den länken funkade inte, men jag kan kasta ut en generell fråga: Tror Trump-supportrarna här att någon pollster skulle offra sitt rykte för att uppsåtligen ge en medvetet felaktig bild av den opinion man mätt länge och kommer att mäta långt efter att Clinton och Trump har försvunnit? Jag är helt övertygad om att varje pollster gör sitt yttersta för mäta rätt. Marknaden för mätningar torde efterfråga träffsäkra sådana, inte sant?

Varför kan media göra det men inte en pollster menar du?
2016-10-24, 00:24
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Den länken funkade inte, men jag kan kasta ut en generell fråga: Tror Trump-supportrarna här att någon pollster skulle offra sitt rykte för att uppsåtligen ge en medvetet felaktig bild av den opinion man mätt länge och kommer att mäta långt efter att Clinton och Trump har försvunnit? Jag är helt övertygad om att varje pollster gör sitt yttersta för mäta rätt. Marknaden för mätningar torde efterfråga träffsäkra sådana, inte sant?
https://anonmgur.com/up/fb67f9621fc44eb16b06528580247b1d.png
2016-10-24, 00:24
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ser ut som om Trump misslyckas totalt i Arizona. Senast Arizona röstade fram en demokrat som president var 1948.

Kanske ännu värre, Trump är inte populär i Texas!

https://www.theguardian.com/us-news/2016/oct/22/democrats-texas-hillary-clinton-polls-donald-trump

Det republikanerna fruktade, att slemhögen Trump skulle skrämma bort de konservativa republikanerna, visar sig stämma.

Jaha, du hann före.

Den 9 november lär hela världen fira, utom Putin, wikileaks och storbolagen. Trump själv blir stämplad som den stora förloraren. Han lär vara väldigt tjurig de få år han har kvar att leva.

*Applåder* Amen! Sen kommer det att bli extremt kul att se Rubio, McConell, Ryan m.fl. ryggradlösa as löpa gatlopp i eftertankens kranka blekhet.
2016-10-24, 00:28
Medlem
0rganets avatar
Detta trodde jag inte skulle hända men Donald har rätt och jag håller med Donald till 110%*!
https://twitter.com/CBSNews/status/790312519109865472?lang=sv

Sedan såg jag något på twitter (hittade inte twettet om denna) att personer från Donalds stab gick på stripp club tillsammans med folk från ABC,NBC och CNN (=MSM)? dagen innan debatten i Las Vegas, kanske valet inte är så riggat som Donald vill få det att se ut eller är det riggat åt andra hållet med tanke på hur mycket air time Donald fått, en liten tweet och det är på alla stationer.

OBS! Inget ont om stripp clubbar eller fördömanden om besöka dessa, (gillade en speciellt på Island med whiskey tema)

*(när det gäller detta)
2016-10-24, 00:31
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Varför kan media göra det men inte en pollster menar du?

Nej, jag menade det jag skrev. Vi diskuterade polls.

Den som beställer en opinionsundersökning förväntar sig att leverantören är duktig på det leverantören gör. Det är därför det i Sverige är dyrare att anlita Temo än Yougov. Ingen media-outlet är intresserad av nån kuperad undersökning och ingen pollster skulle heller diskutera nåt sorts uppgjort resultat. Tror man det fattar man inte hur de här institutionerna funkar.
2016-10-24, 00:54
Medlem
tcfmogs avatar
Las Vegas Review-Journal har som första större tidning gett sitt stöd till Trump. Den ägs av Sheldon Adelson.
2016-10-24, 01:15
Medlem
Xeliouss avatar
Finns det många exempel på det här vi kan läsa att Trump börjar erkänna sig besegrad, redan?
Citat:
Och nu – med bara drygt två veckor kvar och ett avstånd som fortsätter öka – erkänner Donald Trumps kampanjledare Kellyanne Conway att fastighetsmogulen verkligen ligger efter Clinton.
"Vissa fördelar"
– Vi är efter. Hon har vissa fördelar, säger Conway enligt nyhetsbyrån AP.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23774988.ab
2016-10-24, 01:28
Medlem
Citat:
Finns det många exempel på det här vi kan läsa att Trump börjar erkänna sig besegrad, redan?

"ett avstånd som fortsätter öka" Nej, han knappar in på henne i undersökningarna som han ligger efter, och i flera undersökningar leder han över Hillary.

"vissa fördelar" Typ att ha all gammelmedia på sin sida.

Förövrigt står det inte någonstans i ditt citat står det att Trump erkänner sig besegrad, det är bara önsketänk från din sida.
2016-10-24, 01:34
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
"ett avstånd som fortsätter öka" Nej, han knappar in på henne i undersökningarna som han ligger efter, och i flera undersökningar leder han över Hillary.

"vissa fördelar" Typ att ha all gammelmedia på sin sida.

Förövrigt står det inte någonstans i ditt citat står det att Trump erkänner sig besegrad, det är bara önsketänk från din sida.

Såg intervjun med henne haha snacka om att skitblaskan och övriga MSM gör egna tolkningar
2016-10-24, 01:34
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:

Det är exempel som det du citerar som gör att jag undrar hur Trump-fanatikerna här i tråden är grundläggande funtade. Trump var uppenbart skitsur efter debatt tre, vilket fick honom att fortsätta rasa på fundraiser-middagen dagen efter. Varför? Därför att han - tredje gången i rad - fallit i Clintons fälla och tappat humöret och debatten.

Talet om ett riggat val kommer från en kandidat som visserligen fått memot men som måste lämna en bakdörr öppen för det egna egot.

Mitt tips är att Donald förlorar tydligt, med 4-5% nationellt och att senaten med 50 eller 49 platser tillfaller demsen. Donald för en del oväsen och begär omräkningar i de stater där det är möjligt, men efter att detta visat sig resultatlöst lägger han sig ganska snabbt.
2016-10-24, 01:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ser ut som om Trump misslyckas totalt i Arizona. Senast Arizona röstade fram en demokrat som president var 1948.

Kanske ännu värre, Trump är inte populär i Texas!

https://www.theguardian.com/us-news/2016/oct/22/democrats-texas-hillary-clinton-polls-donald-trump

Det republikanerna fruktade, att slemhögen Trump skulle skrämma bort de konservativa republikanerna, visar sig stämma.

Jaha, du hann före.

Den 9 november lär hela världen fira, utom Putin, wikileaks och storbolagen. Trump själv blir stämplad som den stora förloraren. Han lär vara väldigt tjurig de få år han har kvar att leva.

Är det så konstigt när han inte blir uppbackad av kända republikaner som Bush-klanen?

Om man tänker på alla republikaner som vägrar stödja Trump så har han ändå gjort ett enastående jobb. Ingen annan kandidat under samma förutsättningar hade fått så många följare som Trump har fått.

Det är syltryggarna i Republikanska partiet som ger bort segern till Hillary. Titta bara på H.W. Bush som tänker rösta Hillary. Han måste ju vara dement.
2016-10-24, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Texas var tidigare ett säkert republikanskt fäste som endast fallit till demokraterna under Bill Clinton, nu är staten på väg att falla för hans fruga!

Kan ni inte bara titta lite närmare på följande statistik:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Vad är det ni inte förstår?

Jag får väl dra några fakta: Texas, Ohio och Georgia var tidigare inte swingstates utan lutade åt Trump.

Bara där riskerar nu Trump att förlora 72 elektorsröster.

Trump leder fortfarande i Texas med, i snitt, 4,8 procentenheter, men har minskat ifrån 7 procentenheters ledning. Clinton har ökat ifrån 32 till nästan 39 procentenheter.

I Ohio så leder Trump bara med 0,6 procentenheter

Och i Georgia leder Trump med 4 procentenheter, men Clinton ökar i rasande fart.

Det är under de senaste veckorna dessa stater blivit swingstates.

I andra Swingstates så leder Clinton istället: Minnesota 4,3 procentenheter, Nevada 4,2 procentenheter och inte minst Florida 3,8 procentenheter.

Riktigt stor ledning ger solida elektorsröster. Här har Clinton 115 och Trump 49
Ser vi på hur många "säkra", (inte fullt så stor ledning som solida) elektorsröster kandidaterna har så leder Clinton med 70 mot Trumps 41
När det gäller mindre säkra elektorsröster så leder Clinton med 77 mot Trumps 36
Och sedan tillkommer det alltså swingstaternas elektorsröster. Låt oss titta närmare på dem:

Florida: 29 elektorsröster: Clinton leder med 3,8 procentenheter
Ohio: 18 elektorsröster: Trump leder med 0,6 procentenheter
North Carolina: 15 elektorsröster: Clinton leder med 2,5 procentenheter
Iowa: 6 Elektorsröster: Trump leder med 3,7 procentenheter.
Nevada: 6 elektorsröster: Clinton leder med 4,2 procentenheter
Minnesota: 10 elektorsröster: Clinton leder med 4,3 procentenheter
Arizona: 11 elektorsröster: Clinton leder med 1,3 procentenheter
Georgia: 16 elektorsröster: Trump leder med 4,2 procentenheter
Texas: 38 elektorsröster: Trump leder med 4,8 procentenheter
Maine CD2*: 1 elektorsröst: Trump leder med 4,7 procentenheter

Innebär detta att det skulle kunna bli en avgörande kamp om Swingstaterna som med kniven på strupen skulle avgöra presidentvalet?

Jag är ledsen, Trump anhängare, men så är inte fallet:

Det räcker med att Clinton tar åtta elektorsröster totalt i Swingstaterna för att hon skall bli president, under förutsättning att hon lyckas med sina mer eller mindre säkra stater.

För Trump så innebär det sisyfosarbete då han måste vinna i nästan alla swingsstates för att ha en chans. Och detta förutsätter då att han håller sina ställningar i övrigt. De senaste veckorna har visat att han inte klarar av det: Stater som tidigare lutat åt Trump har nu förvandlats till Swingstates, med vinstmöjligheter för Clinton.

Det räcker att Hillary håller sina ställningar och vinner i en av följande stater för att hon skall bli president: antingen i Florida, North Carolina, Minnesota eller Arizona. Dessa är alltså swingstates där hon redan leder och som ger minst åtta elektorsröster.
Lägg där till att hon även kan ha vinstchanser i någon av de Swingstates där Trump leder för närvarande.

Hur skall jag uttrycka det hela tydligare:

Trump är rökt nästan oberoende av vad han tar sig för med

* Detta är något jag inte förstår vad det står för.

Så mycket text till ingen nytta, du lär få hålla på att skriva ytterligare 16 dagar till ingen nytta, den enda pollen som räknas är den 8:e November..... jag återkommer den nionde!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in