2016-10-18, 16:24
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Har inte han nr 10?

Inte säker, förmodligen flyttades Quaison ut till kanten i bytet.
Citera
2016-10-22, 23:03
Medlem
Kujovic har det tufft i Gent.

Citat:
En spelare som inte platsar i en vanlig cupmatch mot ett lag från andradivisionen (Lierse) är inte lösningen i en match mot Sjachtar, säger Vanhaezebrouck, enligt Aftonbladet.
Det är inte bra situation för honom här i Gent. Han kan göra mål, det är sant, men på den här nivån behöver man något mer. Att bara kunna göra mål räcker knappast. Du måste ju vara delaktig i spelet, pressa motståndarnas defensiv. Det finns många saker som gör det svårt för honom att lyckas i mitt lag.

http://www.nt.se/sport/kujovic-sagad-av-egna-tranaren-om4349405.aspx

Frågan är varför i helvete svenska spelare väljer Belgien när man vet att de är svenskhatare av grova mått. Finns det ens en enda svensk spelare som har lyckats i den belgiska ligan de senaste 10-15 åren?
Citera
2016-10-22, 23:09
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kujovic har det tufft i Gent.

http://www.nt.se/sport/kujovic-sagad-av-egna-tranaren-om4349405.aspx

Frågan är varför i helvete svenska spelare väljer Belgien när man vet att de är svenskhatare av grova mått. Finns det ens en enda svensk spelare som har lyckats i den belgiska ligan de senaste 10-15 åren?
Chippen?

-

90 minuter för Alexander Milosevic i Darmstadt´s segermatch mot Wolfsburg tidigare idag
Citera
2016-10-22, 23:18
Medlem
Sodomizer-s avatar
Jacob Rinne går ju bra i just Gent.
Citera
2016-10-23, 18:26
Medlem
Sam Larsson gör mål igen. Viktig mål också.

Klarar han steget till nästa nivå? Säg han gör 15 mål och 7 assist i ligan denna säsongen. En bra poängspelare. Måste spelas in i landslaget.
Vad hade passat honom? Ett mittenlag i Bundesliga eller spanska, italienska eller Premier League?
Vad är hans svagheter?
Citera
2016-10-23, 18:36
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass

Klarar han steget till nästa nivå? Säg han gör 15 mål och 7 assist i ligan denna säsongen. En bra poängspelare. Måste spelas in i landslaget.
Vad hade passat honom? Ett mittenlag i Bundesliga eller spanska, italienska eller Premier League?
Vad är hans svagheter?

Defensiven är hans största svaghet skulle jag väl säga. Så hamnar han i en liga där han får koncentrera sig enbart på det offensiva är det bra.

Sen kan han vara lite av en humörs-spelare ibland.
Citera
2016-10-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Defensiven är hans största svaghet skulle jag väl säga. Så hamnar han i en liga där han får koncentrera sig enbart på det offensiva är det bra.

Sen kan han vara lite av en humörs-spelare ibland.

Som många artister då. Det ligger väl lite i personligheten som har den spelstilen.

Har han potential att bli riktigt bra, alltså Ljungberg klass?
Citera
2016-10-23, 18:50
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

NEEEEEEJJJJJJJ!!!!!

Ljungberg var en stor stjärna redan vid 21-22. Sam är väl 24 redan? Han kan knappast komma ifatt.
Citera
2016-10-23, 18:50
Medlem
Citat:

Vad är hans svagheter?
Jag har följt honom ganska nära sen han stack från blåvitt, och är gläds verkligen åt hans framgångar just nu. Redan i Sverige kunde man i vissa ögonblick se den klass som han satt inne på, men tyvärr renderade den inte alltid i så många poäng.

Sen har Heerenveen varit ett svajigt lag under senaste åren, vilket såklart hämmat Sams poängskörd. I år verkar dock bitarna fallit på plats.

Hoppas verkligen Sam tar ett till "mellansteg" och fortsätter få speltid. Ett mittenlag i någon av de fyra stora ligorna känns rimligt. Tror det är viktigt att han får fortsätta spela den ganska fria roll som han har idag i Heerenveen. Man får ut mest av Sam när han får vara kreativ!
Citera
2016-10-23, 19:01
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Som många artister då. Det ligger väl lite i personligheten som har den spelstilen.

Nä det har jag svårt att se.
Sam kommer bli bra, det tror jag verkligen, men knappast i Freddie-klass.
Citera
2016-10-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Nä det har jag svårt att se.
Sam kommer bli bra, det tror jag verkligen, men knappast i Freddie-klass.

Bara han blir en ordinarie ytter i en topp 4 liga så är jag nöjd. 30-38 matcher från start per säsong, 5-8 mål och assist på det.

Vi måste komma tillbaka till en nivå där vi har ett lag av spelare som är ordinarie i de bra ligorna i Europa och sen 2-3 stycken som har det där lilla extra.
Citera
2016-10-23, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
NEEEEEEJJJJJJJ!!!!!

Ljungberg var en stor stjärna redan vid 21-22. Sam är väl 24 redan? Han kan knappast komma ifatt.

Nu säger jag inte direkt att du har fel, då Ljungberg-nivå med svenska mått är RIKTIGT bra, men ålders-argumentet faller inte helt väl ut varken på Sam eller många andra spelare enligt mig. Prova själv att ställa en 23-årig Henrik Larsson, som då knappast satte eld på världen i Feyenoord, jämte en 23-årig Ljungberg. Sam verkar på samma vis vara lite av en "late-bloomer" - han har inga meriter från pojklandslag att tala om och slog sig in i blåvitts a-lag ganska sent (20 år?).

Utan att säga om Sam blir lika bra som Ljungberg eller inte så vill jag påstå att han iaf är en mycket speciell spelare. Tekniskt är det nog bara Zlatan som är bättre bland dagens spelare med svenskt pass, och Sams kreativitet som framspelare är det bara att själv kolla upp på Youtube. Men det är framförallt två saker som gör att jag anar riktig potential hos honom:

1. Han har en väldigt låg tyngdpunkt trots att han är relativt lång. Detta ger bland annat bättre balans och smidighet och gör att han kan ändra riktning mycket snabbare och mer bekymmerslöst, vilket genomgående är en gemensam styrka bland många internationella toppspelare, som våra svenska lirare ofta saknar. Nu vet jag inget exakt, men misstänker att detta kan ha ett samband med att Sam tidigare var en mycket lovande innebandyspelare.

2. Hans tillslag. Eller närmare bestämt vad det säger om hans karaktär. Tyckte innan att han saknade mycket i detta avseende, men de (ganska få förvisso) matcher jag sett honom sista året i Heerenveen så sitter såväl skott som hörnor och frisparkar närmast med kirurgisk precision (kolla t ex dagens mål). Detta kan ju bara innebära en sak - grabben har tränat som fan på detta. Påminner mig lite om hur Zlatan plötsligt lärde sig skjuta som en häst efter ett par år i Italien. Zlatan har denna ambition och hunger att tacka för mycket, och att något liknande kan urskiljas hos Sam är onekligen lovande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in