Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 00:59
  #1717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Sägs att det går bra för Claesson borta i Ryssland, kanske inte var ett dåligt karriärval trots allt. Gjort en del mål och ryktas till de större ligorna. Hoppas han gör ett bra VM. En annan som går under radarn är målvakten Karl-Johan Johnsson som tydligen gör det bra i Ligue 1.


Claesson är en av de bättre lirarna i hela ligan så som han går. Ryssland är ett underskattat karriärval av många svenskar om det är topklubbarna som är alternativen. Spelar oftast bra fotboll och gör helt ok ifrån sig ute i europa.
Claesson borde bli mer hypad av svenska folket än han blivit. Riktigt duktig lirare. Mitt första val till högerkanten i landslaget, men det säger ju lite som random flashbackare haha.

Vad gäller Jansson: Given i leeds. Enormt bra ledare och både fysiskt och psykiskt stark. Brukar vara ruggigt bra.

Samba: Går från skadad, till inhoppare, till startare i ett Feyenoord med bred trupp. Samma problem som sedan sin karriärsstart: Väldigt fina höjder, väldigt osynliga bottnar. Ofantligt svårt att hitta jämnform även ifall han spelar konstant så det är inte speltids relaterat.
Citera
2018-05-09, 10:12
  #1718
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Han lirade endast 5 matcher i Danmark också innan han stack till Turkiet. Vet väl inte om jag tycker att man är kort vid 188cm, fast du kanske menar för att vara fotbollsmålvakt? :P
Han var ju bara någon månad i Danmark för att fylla in för deras ordinarie målvakt som var skadad. 188 cm är väl kortare än genomsnittet för en målvakt men det är nog Carlgrens babyface som får honom att kännas kortare än vad han är.
Citera
2018-05-09, 11:25
  #1719
Medlem
Slarvigt ihopsatt lista över situationen i respektive klubblag:

Ordinarie
K-J Johnsson
Thelin
Guidetti (ordinarie i Alavés under våren)
Berg
Forsberg
Claesson
Seb Larsson
Hiljemark
Gurra Svensson
Johan Larsson
Lustig
Olsson
Granen
Jansson
Rinne
Olsen
Augustinsson

Rotationsspelare
Toivonen
Durmaz
Fransson
Hult
Nordfeldt
Lindelöf

Frysboxen
?
Citera
2018-05-09, 14:58
  #1720
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han var ju bara någon månad i Danmark för att fylla in för deras ordinarie målvakt som var skadad. 188 cm är väl kortare än genomsnittet för en målvakt men det är nog Carlgrens babyface som får honom att kännas kortare än vad han är.
Misstänkte att det var något i den stilen. Vill minnas att han kritade på vid transferfönstret. Snittet ligger väl runt en 190-194 typ. Trodde han var närmare 180 än 188 just pga hans face :P
Citera
2018-05-12, 19:11
  #1721
Medlem
BarryHeros avatar
Foljer Albin Ekdal Hamburg ned i tyska andraligan eller lamnar han i sommar?
Citera
2018-05-12, 19:17
  #1722
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Foljer Albin Ekdal Hamburg ned i tyska andraligan eller lamnar han i sommar?
Oklart men gissar på att han lämnar. En hel del skador och bänknötande dessutom så lyfter han rätt bra lön.
Citera
2018-05-12, 20:39
  #1723
Medlem
Jag tycker Ekdal borde dra tillbaks till Italien. Får han bara hålla sig frisk - vilket är föga troligt - tror jag det kunde vara bra för honom. Personligen förstod jag aldrig vad han skulle till Hamburg och göra, med all turbulens kring klubben och hur den misskötts de senaste åren. Risken är väl att ingen vill ha honom p.g.a. skadehistoriken. Tycker genuint synd om killen, att han bara orkar komma tillbaka gång på gång ska han ha all respekt för.
Citera
2018-05-12, 20:53
  #1724
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag tycker Ekdal borde dra tillbaks till Italien. Får han bara hålla sig frisk - vilket är föga troligt - tror jag det kunde vara bra för honom. Personligen förstod jag aldrig vad han skulle till Hamburg och göra, med all turbulens kring klubben och hur den misskötts de senaste åren. Risken är väl att ingen vill ha honom p.g.a. skadehistoriken. Tycker genuint synd om killen, att han bara orkar komma tillbaka gång på gång ska han ha all respekt för.
Tror också att Italien vore bra för honom han var ju väldigt omtyckt i Cagliari, nu åker de ju ur serie A så tror inte hamnar där igen. Hans skadehistorik får nog en hel del klubbar att leta vidare
Citera
2018-05-12, 21:57
  #1725
Medlem
lagerhyllans avatar
Durmaz assist och Toivonen tokpetad i Toulouse viktiga match mot Bordeux. 1-1 i paus.
Citera
2018-06-17, 19:53
  #1726
Medlem
Frewibs avatar
Hur går det för Sead Haksabanovic, sköter han sig?
Citera
2018-06-17, 20:34
  #1727
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Hur går det för Sead Haksabanovic, sköter han sig?
Slutade följa honom i samma veva som han valde bort det svenska landslaget.
Citera
2018-06-17, 20:39
  #1728
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frewib
Hur går det för Sead Haksabanovic, sköter han sig?
Har ännu inte fått debutera men har varit på bänken ett gäng gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback