2016-10-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag vill hellre ha Isaksson (eller kanske Carlgren?), men Wiland "vann" tidigare i diskussionen och då tänker inte jag kriga för så mycket skillnad är det inte. Vem tycker du ska vara målvakt i den bästa elvan?

Ja? Eikrem ska naturligtvis vara med.

Vad är det för fel på Rosenberg nu då?

Att Rosenberg skulle ha varit bäst denna säsong är trams. S.Andersson har varit bättre.

Är det någon målvakt som har utmärkt sig är det Rinne. Annars är det väldigt låg kvalité på målvakterna i årets Allsvenska.
Citera
2016-10-23, 01:13
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Att Rosenberg skulle ha varit bäst denna säsong är trams. S.Andersson har varit bättre.
Håller inte med. Otroligt viktig i spelet.
Citat:
Är det någon målvakt som har utmärkt sig är det Rinne. Annars är det väldigt låg kvalité på målvakterna i årets Allsvenska.
Rinne är ju inte aktuell med tanke på att han spelar i Belgien. Alltså: Wiland, Isaksson eller Carlgren? Jag tycker Isaksson men folk tyckte Wiland så då körde jag på honom i stället helt enkelt.

Mittbackar? Ingen som föreslagit någon än.
Citera
2016-10-23, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Håller inte med. Otroligt viktig i spelet.

Rinne är ju inte aktuell med tanke på att han spelar i Belgien. Alltså: Wiland, Isaksson eller Carlgren? Jag tycker Isaksson men folk tyckte Wiland så då körde jag på honom i stället helt enkelt.

Mittbackar? Ingen som föreslagit någon än.

Jag vet att Rinne spelar i Belgien. Men han var ju klart bäst de två månaderna han spelade innan han såldes i årets Allsvenska.

Varken Carlgren, Isaksson eller Wiland platsar.
Citera
2016-10-23, 01:24
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ska det vara en målvaktsfri bästa elva då eller? Någon av Allsvenskans nuvarande målvakter måste ju vara Allsvenskans bästa målvakt.
Citera
2016-10-23, 01:47
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag vet att Rinne spelar i Belgien. Men han var ju klart bäst de två månaderna han spelade innan han såldes i årets Allsvenska.

Om man räknar så bör nog Haitam Aleesami ta en vänsterbacksplats.

Utöver Salomonsson som redan nämnts finns det i alla fall ingen annan som spelat i Blåvitt i år som är i närheten av att vara med i detta lag.

/feldgrau
Citera
2016-10-23, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sitter och funderar över allsvenskans bästa elva men det är ovanligt svårt att lista ut vilka som tar plats. Endast Salomonsson, Eikrem & Obasi som jag anser är givna. Är Isaksson verkligen allsvenskans bästa målvakt? Vilka är dom bästa mittbackarna samt bästa vänsterbacken? Vilka av Ofori, Albaek, AC, Claesson, Elm, Ismael (nån jag glömmer?) tar plats på mitten? Har god lust att sätta Isak bredvid Obasi i anfallet men är osäker på hur högt man ska ranka honom. Och vem är allsvenskans bäste tränare?

I allsvenskans sämsta elva är Otto Martler gjuten som målvakt, Tim Björkström förtjänar en plats, Hakeem Araba i anfallet och Moon ska iaf ha ett hedersomnämnande. Vilka fler? Finns säkert ett par spelare i Sundsvall som aspirerar. Och vem är allsvenskans sämsta tränare?

Sett till lönepost och förväntningar måste väl ändå Etuhu vara rätt given i den sämsta elvan? Han platsar ju inte ens på bänken i gnaget just nu... Även Avdic är väl där och nosar. Och ja, jag är djurgårdare
Citera
2016-10-23, 04:29
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Sju poängs försprång, men jag vetefan om det kommer skilja särskilt mycket i slutändan ändå. Förstår spelarnas glädje efter slutsignalen - och uppskattar den - men gäller att fortsätta göra jobbet nu. Inget som är klart än.

Ja, jag citerar mig själv. Fick lite skit för detta, folk som menade att det var klart - att vi har kvar att möta enkla lag i botten. Så är det förstås, men det har stoppat Malmö tidigare. Vi är som bäst mot toppen, som sämst mot botten. I dag handlar det också till stora delar om inställningen, vilken jag ifrågasatte i inlägget ovan. Vi ska ta det i slutändan, men - som sagt - det lär inte bli med stor marginal.
Citera
2016-10-23, 04:36
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Rosenberg? Wiland?

Eikrem kan också diskuteras.

Rosenberg och Wiland kan jag hålla mig dig om.
Att däremot hålla rekordhållaren av poäng/säsong borta ur årets elva är skandal.
Minns ångestmatchen mot Elfsborg i Borås där allt vände för MFF, Eikrem kom in och serverade Mackan öppet mål efter kasst ellosförsvar.
Sen dess pekade bara kurvan upp.
Eikrem hör definitivt hemma tillsammans med AC i årets elva.
Citera
2016-10-23, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ja, jag citerar mig själv. Fick lite skit för detta, folk som menade att det var klart - att vi har kvar att möta enkla lag i botten. Så är det förstås, men det har stoppat Malmö tidigare. Vi är som bäst mot toppen, som sämst mot botten. I dag handlar det också till stora delar om inställningen, vilken jag ifrågasatte i inlägget ovan. Vi ska ta det i slutändan, men - som sagt - det lär inte bli med stor marginal.

Jag tror att vi hamnar 2 poäng bakom. Ni tar 2 segrar och sen ett kryss i kvarvarande. AIK går rent, tror jag. Spelar inte så stor roll - vi hade ett handikapp i form av Alm i början av säsongen. Till nästa säsong är Obasi/Isak borta så då kommer vi inte heller hota.

Känns så jävla skit.
Citera
2016-10-23, 09:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Vilket inte spelar nån roll, han spelar i Belgien och är således inaktuell. Vore bara tråkigt om elvan fylldes med spelare som Aleesami, Nyman, Kujovic, Traustason, Carlos Strandberg etc etc.
Citat:
Synd, för dessa är dom bästa vi har att tillgå.
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Sett till lönepost och förväntningar måste väl ändå Etuhu vara rätt given i den sämsta elvan? Han platsar ju inte ens på bänken i gnaget just nu... Även Avdic är väl där och nosar. Och ja, jag är djurgårdare
Etuhu har varit alldeles för skadedrabbad i år, med samma logik kan man nästan ta in Mrabti. Avdic har inte fått till det efter sitt skoproblem och samtidigt har konkurrensen varit mördande, att han är en flopp av rang går inte att snacka bort men allsvenskans sämsta anfallare är han inte.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Alvbåge borde vara given målis och Lennartsson kan gott coacha den sämsta elvan.
På samma sätt som bra inte är bäst är inte dåliga sämst.
Citat:
Wiland
Salomonsson-?-?-Safari
Eikrem-Christiansen-Ofori-Paulinho
Obasi-Rosenberg

Avbytare: Isaksson, ?, ?, ?, ?, ?, Isak

Tränare: ?
Samizdaz sammanfatta lite och har inte mycket å invända förutom att Paulinho även han varit för skadedrabbad i år för att ta en plats, visst vet vi alla om hans kvalité på en bra dag men vad är den värd när man relativt sällan kan visa upp den?

Lite frågetecken kring hur Rosenberg-Obasi skulle komplettera varann men inget fel i å ha dessa som de bästa i anfallsväg.
Citera
2016-10-23, 09:43
Medlem
Nominerar Aidoo som en av mittbackarna. Aldrig sett en mittback i Allsvenskan dominera på det viset som han gör stundtals. Naiv och yvig ibland men blir bättre och bättre där.

Mycket förvånad om han är kvar efter nästa sommarfönster.
Citera
2016-10-23, 10:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Nominerar Aidoo som en av mittbackarna. Aldrig sett en mittback i Allsvenskan dominera på det viset som han gör stundtals. Naiv och yvig ibland men blir bättre och bättre där.

Mycket förvånad om han är kvar efter nästa sommarfönster.

Dock är Aidoo en del av ett paket med Boo Wiklander. Aidoo själv har inte alls sett lika imponerande ut. Han har uppenbarligen fantastiska kvaliteter men det är Boo Wiklander som lyckas forma och styra dem rätt. Tror att han faktiskt kan stanna om han inte utvecklas nämnvärt från där han är idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in