Citat:
Ursprungligen postat av
seeeg321
Men om Clinton leder med 7% nu och Trump leder med 1% med två dagar innan valet betyder det att Trump vinner?
Jag personligen tror att 99% av väljarna bestämde sig för länge sedan och att det vi sett under flera månader bara är folkets reaktion på olika nyhetshändelser.
När Clinton svimma så gick Trump upp i ledning och Clinton nu, så har det varit hela året.
Finns inte en chans att inte majoriteten redan valt sin kandidat när det gäller dessa två.
Om det nu resulterar i att Clinton vinner eller Trump får vi se.
Nej inte nödvändigtvis. Eftersom att det handlar om att välja flest stater. Trump kommer säkerligen få flest röster men om han får det i rätt stater är en annan grej. Kalifornien brukar inte ha så många som röstar t.ex. men likförbannat ger de flest elektorsröster då det bor så många där.
Alltså så kan Trump egentligen få 25% fler röster men förlora om rösterna är i fel stater.
Jag tror säkert att det är så att i stort sett alla demokrater bestämt sig och republikaner bestämt sig redan från början. Sedan är de båda väldigt impopulära och därför kan jag tänka mig att det är fler ifrån varje parti än vanligt som inte väljer att rösta. Samtidigt så vill Hillarysidan rösta för att stoppa Trump och Trump motiverar och engagerar sina väljare starkt.
Det som kommer avgöra valet är independents och dem brukar ta tid på sig att bestämma sig utefter vad jag läst iaf.
Men det jag diskuterade är ju dessa dumsiffror som Aftonbladet osv tar ifrån RCP hela tiden där Trump enbart har 15% chans att vinna.
Tror att den siffran är helt fel.
I nuläget ligger dem lika i alla vägda undersökningar och jag tror att Trump kommer ha mer engagerade supportrar som faktiskt går och röstar på valdagen än vad Hillary har och därför tror jag att Trump kommer vinna valet. Bara det att Hillary har svårt att få ihop 200 pers ibland på sina valmöten och Trump drar runt 40k ibland säger en hel del om hur skillnaden är i hur engagerade väljarna är på de olika sidorna.