2016-10-22, 21:50
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Små grupper?

Ja, tänkte om man jämför med de andra grupperna, Native americans står enligt wikipedia bara för 0,9 % av befolkningen, så deras röster gör knappt någon skillnad. Skulle ändå vara intressant att se hur dessa tänkt rösta.
Citera
2016-10-22, 21:56
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Ja, tänkte om man jämför med de andra grupperna, Native americans står enligt wikipedia bara för 0,9 % av befolkningen, så deras röster gör knappt någon skillnad. Skulle ändå vara intressant att se hur dessa tänkt rösta.
De är av hävd demokrater.

"An impressive 84% of the 2.85 million-strong Indian-American community voted for Mr Obama in 2008, second perhaps only to African-Americans as a minority group."

http://www.bbc.com/news/world-asia-india-19473368 (fyra år gammal artikel, men nog on-spot fortfarande i det sammanhanget).
Citera
2016-10-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
I hans fall tror jag mest att det handlar om att hans trasiga klocka råkar ha visat rätt sedan 1984. Dessutom tror jag inte att hans utpräglat dataorienterade instrument/modell har testats på en sån flyktig vätska som Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jaså? Nedan har du i alla fall en professor som tippat rätt vinnare i alla presidentval sedan 1984. Han säger nu att Trump kommer att vinna.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/09/23/trump-is-headed-for-a-win-says-professor-whos-predicted-30-years-of-presidential-outcomes-correctly/?tid=a_inl

Jag har undersökt den där killens förutsägelser lite.
I vissa fall har han gjort förutsägelserna strax före valet (med 2-3 veckors förväg).
Ibland, när valet kanske varit enklare, har han gjort det ett år i förväg. Det kan ju vara enkelt att förutspå att den sittande kommer vinna om ekonomin är bra och folk i allmänhet är nöjda.

Denna gång väntade han tills det var 2 månader kvar innan han gjorde sin "förutsägelse". Då hade Trump börjat klättra i opinionen och närmade sig Hillary.

Problemet är att hans 13 punkter är så subjektiva att bedöma.
Det ska inte kräva att JUST HAN gör bedömningen om det ska vara vetenskapligt falsifierbart. Ska det vara vetenskapligt så skulle man sätta säg 20 personer att bedöma punkterna var för sig och se om de sätter samma betyg. Istället är det alltid JUST HAN som går ut med förutsägelserna, och därmed är det mer eller mindre en gissning.
Citera
2016-10-22, 22:00
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Det är ju små gruper som kanske inte påverkar valet nämnvärt, men vet någon hur asian-americans och native americans ställer sig till de olika kandidaterna? I statistiken hör man bara om latinos och svarta.

Asiater ska väl generellt sätt vara demokrater och har läst att Trump är nära på en omöjlig röst.

Natives, kända för lågt valdeltagande (bland de som de jure är native). Både pga historien men även för de som lever i reservat kanske inte har det som krävs för att få lov att rösta (ID, Adress whatever). Traditionellt sett är väl även de demokrater men har inte läst något om hur de ser på Trump.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-22 kl. 22:09.
Citera
2016-10-22, 22:04
Medlem
Tarstans avatar
Det vore väldigt förvånande om Natives röstade.
Citera
2016-10-22, 22:10
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Asiater ska väl generellt sätt vara demokrater och har läst att Trump är nära på en omöjlig röst.
Natives, kända för lågt valdeltagande (beroende på hur man definierar native dock). Både pga historian men även för de som lever i reservat kanske inte har det som krävs för att få lov att rösta (ID, Adress whatever). Traditionellt sett är väl även de demokrater men har inte läst något om hur de ser på Trump.

Jag trodde att konservativa ideér skulle vara populärt hos asiater, eller åtminstone bland den äldre delen. Fast det kanske bara är mina fördomar som talar. Man kan ju också fråga sig hur glada asian-americans är för at gå och rösta, känns inte som om de får någon uppmärksamhet från någon av kandidaterna.
Citera
2016-10-22, 22:17
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Jag trodde att konservativa ideér skulle vara populärt hos asiater, eller åtminstone bland den äldre delen. Fast det kanske bara är mina fördomar som talar. Man kan ju också fråga sig hur glada asian-americans är för at gå och rösta, känns inte som om de får någon uppmärksamhet från någon av kandidaterna.

Som jag har förstått det så går det verkligen inte ihop. Asiaten i medelålder är ju tydlig Hillarydemokrat, mycket universitet över dessa och jag tror inte "Make America great again" går ihop med de äldre.

Vet inte om de äldre i sig är demokrater eller konservativa men just Trump klickar inte.
Citera
2016-10-22, 22:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Enligt denna poll leder Trump nu:
http://www.investors.com/politics/ibd-tipp-presidential-election-poll/

Väldigt stora svängningar i pollsen, de blir svåra att lita på.
Intressant att Hillary har lite svårt med svarta/Hispanics också, även om hon leder stort där.

Tillägg: Jag ser att felmarginalen var ganska stor.

Jag är ledsen för att göra dig besviken. Det spelar ingen roll , även om det otroliga skulle ske, att Trump skulle vinna över Clinton med två procent enheter. Det som betyder något är vem som når upp till 270 elektorsröster, och här leder Clinton någonting oerhört inför valet. Bara den senaste dagen så har hennes ledning ökat ännu mera. Nu räcker det inte ens för Trump att ta 100 elektorsröster i swing-staterna. Och då krävs det ändå att han tar de säkra, troliga och de som lutar åt honom.

Brexit gånger fem skulle inte räcka. Snarare skulle det krävs Brexit gånger 10 i kubik.
Citera
2016-10-22, 22:23
Medlem
Bananpyjamasens avatar
"AT&T reaches deal to buy Time Warner for more than $80 Billion"

Vad innebär detta för MSM/etablissemanget? AT&T är republikanskt?
Är ju intressant däremot att någon just nu pyntar 80 miljarder dollar för bl.a. CNN.

http://www.foxnews.com/us/2016/10/22/at-t-reaches-deal-to-buy-time-warner-for-more-than-80-billion.html

Trump verkar vara emot det though. Verkar nästan bli monopol?

http://www.foxnews.com/politics/2016/10/22/trump-opposes-at-t-time-warner-deal-says-too-much-concentration-power.html
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-22 kl. 22:44.
Citera
2016-10-22, 23:43
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag är ledsen för att göra dig besviken. Det spelar ingen roll , även om det otroliga skulle ske, att Trump skulle vinna över Clinton med två procent enheter. Det som betyder något är vem som når upp till 270 elektorsröster, och här leder Clinton någonting oerhört inför valet. Bara den senaste dagen så har hennes ledning ökat ännu mera. Nu räcker det inte ens för Trump att ta 100 elektorsröster i swing-staterna. Och då krävs det ändå att han tar de säkra, troliga och de som lutar åt honom.

Brexit gånger fem skulle inte räcka. Snarare skulle det krävs Brexit gånger 10 i kubik.

Vad är det för fel på dig??? Vem skriver du till? Arroganta idiot, du borde söka hjälp för din psykos.
Att du har enormt stora problem att hålla dig saklig och neutral är heller ingen nyhet.

Resten du skriver är bara skitsnack, det får du backa upp med källor.

Förresten jag känner mig generös, du får en källa från mig, sedan kan du återkomma:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Min ursprungliga källa, vilket kan vara intressant för diskussion:
Senast redigerad av Tarstan 2016-10-22 kl. 23:50.
Citera
2016-10-23, 00:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Vad är det för fel på dig??? Vem skriver du till? Arroganta idiot, du borde söka hjälp för din psykos.
Att du har enormt stora problem att hålla dig saklig och neutral är heller ingen nyhet.

Resten du skriver är bara skitsnack, det får du backa upp med källor.

Förresten jag känner mig generös, du får en källa från mig, sedan kan du återkomma:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html

Min ursprungliga källa, vilket kan vara intressant för diskussion:

Ja vi hänvisar till exakt samma karta.

Och utifrån detta så anses det allmänt att Clintons chanser till att bli vad till president nu är uppe i 95 procent.
Citera
2016-10-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Hon leder enligt undersökningar publicerade av en samling genomkorrupta blaskor som delar hennes agenda. Vad förväntar du dig, att dessa undersökningar är opartiska? Inte ens i Sverige bör man lita på dessa. Tror knappast det blir tal om någon utklassning som du verkar vilja få det till.

Din desperation att skydda den korrupte och krigshetsande Clinton är häpnadsväckande. Fast just det, hon är ju kvinna och offer för patriarkalt förtryck så vi kan nog sopa det faktum att hon har blod på sina händer under mattan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in