2016-10-23, 00:09
Medlem
geir44s avatar
Funderade på en sak:

Om man smörer sig med Trofodermin (500mg clostebol pr 100 gram). 1 gram har då 5 mg clostebol.

För Turinabol som användes i forna DDR är anbefalt dos för kvinnor 5mg oralt.

Kan inte 3 gram på huden några gånger om dagen gi en kvinna mer enn nog clostebol för dopning? Det fins ju testosteronplåster, så hudyten tar ju upp saker. Hur fungerar påsmurning gentemot oralt inntag?
Citera
2016-10-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Norge presterar bättre pga fantastisk brädd och många aktiva åkare på alle nivå. Det har ni inte i Sverige. Ni har oxå mycket mindra pengar, tyvärr.

Så det är absolut inte så att det med salvan är en uppenbar efterkonstruktion. Det är en möjlighet, men vi måste ha mera information om dopingprovet og halterna först.

Jag köper att Norge har en helt annan bredd och en helt annan budget än vad Sverige har när det gäller skidåkning. Jag köper att Norge därav får fram fler talanger och att de vinner mer. Grejen är marginalerna. Man vinner inte med ett par minuter över världseliten där alla rimligtvis borde vara extremt tighta. Sen att de vägrar lägga korten på bordet angående norska lagets blodvärden under 80 och 90 talet gör ju inte att de står i bättre dager..
Citera
2016-10-23, 00:16
Medlem
Addhocs avatar
Om man har ett handikapp (eller funktionsnedsättning som det egentligen heter nu för tiden), så får man väl tävla i paralympics kan jag tycka. Man ska inte kunna tävla med en hjälpmotor i röven. Ej heller med mediciner som ger effekten av en hjälpmotor.

Nej in med alla luftrörssjuka norrmän i paralympics istället.
Citera
2016-10-23, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Framförallt är det intressant att veta hur testerna har sett ut på andra personer i det norska landslaget under de 129 dagarna som TJ inte testades alls, speciellt runt det datumet då TJ testades.

Skulle det ha gjorts många tester på andra åkare som visar att de är rena, då stärker det JT:s historia (även om det naturligtvis inte bevisar något).

Har det gjorts väldigt få tester på andra åkare eller ännu värre att någon annan är dopad (men då borde väl det redan ha kommit ut?), så har vi ett annat läge.

Vi spekulerar ganska friskt i denna tråden, jag också. Problemet är att vi har får lite fakta för att få en helhetsbild.

Med den information vi har tycker jag dock att det ser mörkt ut för TJ. Jag är även skeptisk till att Norge klarar av att göra opartiska utredningar. Alla norrmän verkar ha en klubb för inbördes beundran.

Jag hoppas att domen kommer att ge svar på våra frågor och inte bara upphov till mer spekulationer.
Helt enig. Det verkar som om Norska folket och journalister är helt paralyserade och i förnekelse fas. De borde istället kräva svar på dessa frågor, nysta i den osannolika förklaringen som de haft 9 dagar på sig att planera. Ingen ställer ens kritiska frågor till förbundet. Förklara hur Clostebol bygger upp kroppen och att just i år kan analysen spåra ämnet längre tid än tidigare. Ingen kritik mot Norska antidoping som inte testat under sommaren. FIS verkar i alla fall ta detta på allvar vilket är bra, det Norge gör då är att kritisera detta då det är så synd om deras princessa som grinar på PK:n och är SÅ oskyldig.
Citera
2016-10-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Helt enig. Det verkar som om Norska folket och journalister är helt paralyserade och i förnekelse fas. De borde istället kräva svar på dessa frågor, nysta i den osannolika förklaringen som de haft 9 dagar på sig att planera. Ingen ställer ens kritiska frågor till förbundet. Förklara hur Clostebol bygger upp kroppen och att just i år kan analysen spåra ämnet längre tid än tidigare. Ingen kritik mot Norska antidoping som inte testat under sommaren. FIS verkar i alla fall ta detta på allvar vilket är bra, det Norge gör då är att kritisera detta då det är så synd om deras princessa som grinar på PK:n och är SÅ oskyldig.

Både FIS och WADA verkar ta det på stort allvar. Båda är nog trötta på hur Antidoping Norge hanterade fallet med Sundby, samt att Johaug inte stängdes av med omedelbar verkan. Jag är säker på att om Antidoping Norge ger Johaug ett kort straff, så kommer FIS och/eller WADA att överklaga domen till CAS. Så det kommer troligtvis att ske, detta eftersom Antidoping Norge säkert kommer att ge Johaug ett straff som gör att hon kan delta i OS. Detta genomskådar nog FIS och WADA.
Citera
2016-10-23, 02:55
Medlem
Hunden007s avatar
Går bra finska lidls hån. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23771165.ab

var inte så mesiga Sverige hoppas på denna kampanj.
Citera
2016-10-23, 03:00
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Både FIS och WADA verkar ta det på stort allvar. Båda är nog trötta på hur Antidoping Norge hanterade fallet med Sundby, samt att Johaug inte stängdes av med omedelbar verkan. Jag är säker på att om Antidoping Norge ger Johaug ett kort straff, så kommer FIS och/eller WADA att överklaga domen till CAS. Så det kommer troligtvis att ske, detta eftersom Antidoping Norge säkert kommer att ge Johaug ett straff som gör att hon kan delta i OS. Detta genomskådar nog FIS och WADA.

Mmmm, frågan är om man vågar ge ett kort straff i detta läge, jag tror att man
vill det, men det blir såå patetiskt om man ger ett kort straff nu, det bara går inte.
Man förlöjligar sig inför öppen ridå.
Jag tror att dom kommer att döma till 12 - 15 månader, vilket är väldigt kort
enligt mig, 2,5 år är det minsta tycker jag.

MJS´s straff var ju ett skämt, 2 månader utanför säsong är ju inget straff,
han kommer att tävla i VC liksom alla andra som inte åkt dit för doping.
Alltså, inget straff alls = TJ får ett mer rejält straff för att rädda ansiktet
lite. Typ så tänker jag.
Citera
2016-10-23, 03:01
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Som svar på ditt inlägg, (5211): Det var bl.a. detta inlägget från dig, som gjorde att jag kanske var liite extra noga med att få reda på exakt vad du menade.

När jag scrollar dig, så är känslan lite, att du är ute efter att i smyg jobba för att dämpa kritiken mot Norge, kan det stämma? Och på ett väldigt smygande och försiktigt sätt, så att det inte ska märkas..

Och ditt inlägg, nummer 5199, där konstaterar du bara - men utelämnar HELT att ha en åsikt om den personen. Men sedan så har du en åsikt, när man tydligt utkräver mer konkreta inlägg/svar.

Om du är fra Norge, så är det helt ok för mig, och även om du bara råkar digga Joughaug - men snälla - kör ej med någon smyg-agenda, (självklart kan jag ha missuppfattat, men det vet bara du).

Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Oki. Men jag tycker alltjämt att det var skumt att skriva att Joughaug inte ser ut att ha en kropp som varit uppbyggd på anabola steroider, när det dryftats så oändligt mkt om hur kroppen vinner olika fördelar av detta.

Samt, att det var konstigt att ingen åsikt kom där, men sedan på "begäran" så kom en åsikt fram, som att ok då, jag får väl lov att skriva någon liten kritik då..så att jag inte avslöjas....(om vi alltså ponerar att jag ej var helt fel ute där.....och glöm ej att du faktiskt kan vara förd bakom ljuset. Säger inte att det ÄR så, bara att du KAN vara det).

Och är man den som dragit fram fakta att den personen ska leda utredningen, så är det ju även en perfekt täckmantel OM man kör en smyg-lobby, för då ska alla tänka att man vill bidra konstruktivt till tråden iom att man t ex postar en uppgift om att den personen ska leda utredningen. Varför kom inte åsikten redan DÄR OCH DÅ? Detta, i kombo med inlägget om Joughaugs kropp, gjorde att jag började fundera, (och då kan jag säkert även hitta fler inlägg om jag skulle scrolla allting).

Menar inte att misstänka allt o alla, utan jag bedömer bara strikt det jag läser.

Och, som sagt, jag har inga problem med att någon gillar Joughaug eller är fra Norge, men jag vill bara tydligt veta var folk står i frågorna, och inte något falskt lobby-smygande. Raka rör, helt enkelt.
Jassåå, vi har en privatspanare i vår skara Att du citat-minat fram ett inlägg som kan tänkas vara norgevänligt men ställer övriga neutrala inlägg till min nackdel tycker jag säger mer om tråden i övrigt isf. Att prata om smygagendor känns väldigt konspiratoriskt, jag försöker ha trådkvaliteten i åtanke när jag postat - om du tolkar det till norgefili må så vara.

Hade du snokat längre hade du nog upptäckt att jag varken är norrmann eller svenne
Citera
2016-10-23, 03:16
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Jassåå, vi har en privatspanare i vår skara Att du citat-minat fram ett inlägg som kan tänkas vara norgevänligt men ställer övriga neutrala inlägg till min nackdel tycker jag säger mer om tråden i övrigt isf. Att prata om smygagendor känns väldigt konspiratoriskt, jag försöker ha trådkvaliteten i åtanke när jag postat - om du tolkar det till norgefili må så vara.

Hade du snokat längre hade du nog upptäckt att jag varken är norrmann eller svenne

Jag har tänkt dig som en finne hittills, men vad vet jag.
Citera
2016-10-23, 04:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy80
Jag köper att Norge har en helt annan bredd och en helt annan budget än vad Sverige har när det gäller skidåkning. Jag köper att Norge därav får fram fler talanger och att de vinner mer. Grejen är marginalerna. Man vinner inte med ett par minuter över världseliten där alla rimligtvis borde vara extremt tighta. Sen att de vägrar lägga korten på bordet angående norska lagets blodvärden under 80 och 90 talet gör ju inte att de står i bättre dager..

Värt att liksom tillägga är att det under 80 och 90 talen då inte var den kompletta dominans utan det är bara på sistone som nu Norge litet fjutteland liksom är nära eller blir bäst i hela djävla medaljligan under vinter-OS. Detta är trots nu pengar och fjorder och skit inte rimligt om man nu kör fair play. Man ska även där då lägga till att Norge nu pumpat in miljarder i antidopning för att just nu kunna sitta med vid bordet om vad ska vara förbjudet och vid vilka nivåer det ska vara det.
Citera
2016-10-23, 08:15
Medlem
undrande1s avatar
Nu har de slipat till försvarstaktiken från Norskt håll. Johaug är dopad det är ju helt klart, men hon är oskyldig ändå

Läs Morten steenstrups avancerade ordsvammel i Jens Littorins krönika publicerad i dagens DN.
Citera
2016-10-23, 09:01
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Går bra finska lidls hån. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23771165.ab

var inte så mesiga Sverige hoppas på denna kampanj.

Överlag så verkar finnarna gå på riktigt hårt. Ändå hyperfixerar norrmännen på den mildare kritik som kommer från Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in