2016-10-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Inggard Lerreim leder expertgrupp som skall granska Johaug-fallet åt NSF.

http://www.langrenn.com/dopingekspert-inn-som-leder-av-johaug-gransking.5920016-1743.html
Suck. Han är ju en del av den norska gråzonen.
Citera
2016-10-22, 18:33
Bannlyst
Citat:
Tycker inte Johaugs kropp direkt skriker av anabolt steoridmissbruk
Som svar på ditt inlägg, (5211): Det var bl.a. detta inlägget från dig, som gjorde att jag kanske var liite extra noga med att få reda på exakt vad du menade.

När jag scrollar dig, så är känslan lite, att du är ute efter att i smyg jobba för att dämpa kritiken mot Norge, kan det stämma? Och på ett väldigt smygande och försiktigt sätt, så att det inte ska märkas..

Och ditt inlägg, nummer 5199, där konstaterar du bara - men utelämnar HELT att ha en åsikt om den personen. Men sedan så har du en åsikt, när man tydligt utkräver mer konkreta inlägg/svar.

Om du är fra Norge, så är det helt ok för mig, och även om du bara råkar digga Joughaug - men snälla - kör ej med någon smyg-agenda, (självklart kan jag ha missuppfattat, men det vet bara du).
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-22 kl. 18:39.
Citera
2016-10-22, 19:15
Medlem
Toolmans avatar
Jag känner en hel del norrmän och detta har varit uppe som diskussionsämne många gånger. Nu är det ignoreknappen på ämnet. De inser att detta handlar om utbredd doping. Tidigare har de flesta försvarat tom Bjørgen urskillningslöst, med argument som hon är genetiskt avlad till detta med 2 föräldrar som framgångsrika skidlöpare.

Dälie och bloddoping, då jävlar har man bajsat på den norska flaggan.

Norrmännens identitet bygger på att de är värlsbäst på uddasporten längdskidor. Hela samhället genomsyras av att stå på ski. Barnen åker skate till skolan i tidig ålder. Gå på tur på helgerna. Nästan alla har tillgång till fjällstugor. Jag gillar verkigen norrmännens ideal.

Jag tror att normännen känner att allt de trott bygger på en lögn därför kommer de mest konstiga uttalanden från diverse instanser.
Senast redigerad av Toolman 2016-10-22 kl. 19:18.
Citera
2016-10-22, 19:41
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Som svar på ditt inlägg, (5211): Det var bl.a. detta inlägget från dig, som gjorde att jag kanske var liite extra noga med att få reda på exakt vad du menade.

När jag scrollar dig, så är känslan lite, att du är ute efter att i smyg jobba för att dämpa kritiken mot Norge, kan det stämma? Och på ett väldigt smygande och försiktigt sätt, så att det inte ska märkas..

Och ditt inlägg, nummer 5199, där konstaterar du bara - men utelämnar HELT att ha en åsikt om den personen. Men sedan så har du en åsikt, när man tydligt utkräver mer konkreta inlägg/svar.

Om du är fra Norge, så är det helt ok för mig, och även om du bara råkar digga Joughaug - men snälla - kör ej med någon smyg-agenda, (självklart kan jag ha missuppfattat, men det vet bara du).

Ostrobothnia har varit en uppskattad postare här i Vintersport under många år. Han har aldrig kört med någon "smyg-agenda". Tvärtom, alltid rak och informativ. En favoritpostare. Tror jag många kan skriva under på.

Nästan ingenting är ju kristallklart i dessa fall, ännu, så att många olika gissningar och åsikter luftas är ju inte konstigt tycker jag.
Citera
2016-10-22, 19:46
Bannlyst
[quote=rcs|58797161]Suck. Han är ju en del av den norska gråzonen. [/QUOTE

Lerheim? Det här blir mer och mer parodiskt. Han är en av de kontrollpersoner som finns på FIS som gjort att Norge inte åkt dit tidigare. Han måste bort från FIS och norsk skidåkning.
Citera
2016-10-22, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Ostrobothnia har varit en uppskattad postare här i Vintersport under många år. Han har aldrig kört med någon "smyg-agenda". Tvärtom, alltid rak och informativ. En favoritpostare. Tror jag många kan skriva under på.

Nästan ingenting är ju kristallklart i dessa fall, ännu, så att många olika gissningar och åsikter luftas är ju inte konstigt tycker jag.
Oki. Men jag tycker alltjämt att det var skumt att skriva att Joughaug inte ser ut att ha en kropp som varit uppbyggd på anabola steroider, när det dryftats så oändligt mkt om hur kroppen vinner olika fördelar av detta.

Samt, att det var konstigt att ingen åsikt kom där, men sedan på "begäran" så kom en åsikt fram, som att ok då, jag får väl lov att skriva någon liten kritik då..så att jag inte avslöjas....(om vi alltså ponerar att jag ej var helt fel ute där.....och glöm ej att du faktiskt kan vara förd bakom ljuset. Säger inte att det ÄR så, bara att du KAN vara det).

Och är man den som dragit fram fakta att den personen ska leda utredningen, så är det ju även en perfekt täckmantel OM man kör en smyg-lobby, för då ska alla tänka att man vill bidra konstruktivt till tråden iom att man t ex postar en uppgift om att den personen ska leda utredningen. Varför kom inte åsikten redan DÄR OCH DÅ? Detta, i kombo med inlägget om Joughaugs kropp, gjorde att jag började fundera, (och då kan jag säkert även hitta fler inlägg om jag skulle scrolla allting).

Menar inte att misstänka allt o alla, utan jag bedömer bara strikt det jag läser.

Och, som sagt, jag har inga problem med att någon gillar Joughaug eller är fra Norge, men jag vill bara tydligt veta var folk står i frågorna, och inte något falskt lobby-smygande. Raka rör, helt enkelt.
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-22 kl. 19:57.
Citera
2016-10-22, 20:00
Medlem
Vilka svenska damåkare har astma?
Citera
2016-10-22, 20:07
Medlem
Renevatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vilka svenska damåkare har astma?

Anna Haag vill jag minnas att jag har läst.
Citera
2016-10-22, 20:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renevatio
Anna Haag vill jag minnas att jag har läst.
Och Ida väl. Och Jennie Ö. Tror Bleckur hade men hon har väl slutat.
Citera
2016-10-22, 21:50
Medlem
Harrfenas avatar
Jag undrar hur hjärntvättade Norges invånare är?
Eller är dom bara helt insnöade, jag vill inte tro att de är helt dumma.

"Nu kommenterar norska statens läkemedelsverk misstaget."
"– Är man van vid norska mediciner är det här ingen känd symbol, säger Karen Ulshagen, avdelningschef vid sektionen för läkemedelsövervakning, till VG."

http://www.expressen.se/sport/langdskidor/norska-svaret-efter-genanta-misstagen/

Vad håller de på med i grannlandet egentligen?
Man tappar ju andan och skulle behöva ventolin men jag tar en bira istället, skål.
Citera
2016-10-22, 22:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Aldrig sett fram mot en längdsäsong som denna, om nu som många säger att de har sysslat med systematisk doping så lär vi väl få kanske få se några andra nationer top 3 denna säsong?

Eller kommer de fortsätta köra på med astmamedicinen må tro?

Björgen är ju tillbaka tillsammans med otal andra norskor och Sundby är fri att köra igen och de kommer pumpa i sig minst lika mycket astmamedicin som förr så det blir nog samma gamla vanliga visa Norge etta, tvåa och trea i allt.
Citera
2016-10-22, 22:19
Medlem
Citat:
Det här låter tokigt, inget jag kan komma på hört tidigare

Den norska straffskalan för dopingpreparat likt clostebol är från böter till 6 månader fängelse

Myllylä blev förhörd av kriminalpolisen och då erkände han sin dopingaffär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in