2016-10-22, 20:33
Medlem
Är det någon som vet åldern på den s.k. 18-åringen?
Citera
2016-10-22, 20:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Är det någon som vet åldern på den s.k. 18-åringen?

"Vet" är ett starkt ord i sådana här sammanhang, men hans officiella
födelsedatum är 1998-01-08. Många ensamkommande lär vara födda i
början av januari för att komma på rätt sida om någon gräns.
Det har inte gjorts något försök att objektivt uppskatta hans ålder,
som jag känner till.
De metoder som finns för åldersbestämning är dessutom ganska
osäkra, ca ±2 år.
Om en test t.ex. skulle visa att han är 23 eller t.o.m. 21 eller mer,
så kan man säkert säga att det födelsedatum han uppgett är fel.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-10-22 kl. 21:07.
Citera
2016-10-22, 20:49
Medlem
Svt2 Måndag 20,00
Vetenskapens Värld kommer att ta upp åldersbedömning
på asylsökande.
Citera
2016-10-22, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vid stor rättspsykiatrisk undersökning är det väl rättspsykiatriker, psykolog och socionom som den misstänkt träffar?
Rättegång för JM och sin unge älskare i februari eller mars 2017, gissar jag på.
Det lär bli fängelseförbud om de två bedöms som allvarligt psykiskt störd vid gärningen och undersökningstillfället.

Japp socionomutredare räknas in i RPU-teamet. Likaså gör "golvpersonalen" vilka du glömde
ta medi beräkningen. Eller "finare" sagt omvårdnadspersonalen, dessa har också sin roll.
Men i slutändan avgör rättspsykiatrikern själv bedömningen APS eller inte APS men givet
bör denne meddela rätten om någon i teamet har en avskild åsikt gentemot psykiatrikerns
"beslut". Det är då RR brukar göra entré på begäran av antingen försvar, åklagare eller
rätt och på tal om "golvpersonal" så går jag vidare i min citering .....

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om du tror att Zoloft kan inlemmas i mängden av de farmakologiska specialiteter som hamnar i kategorien "droger", har du nog konsulterat fel experter.

...... snälla. Skribenten du citerar förvanskar, förvanskar inlägg av diverse orsaker som är
helt ointressanta för tråden.

Utan att bli indragen ofrivilligt i letsdoit,s trams om expertis inom drogsvängen tar vi mitt
budskap åter. M von G, rättspsykiatrikern som utförde p7,an på JM har stor kunskap och
bredd inom "drogsvängen". Därav måhända valet av rättspsykiatriker då JM tagit
antidepressiva en längre stund. Ett bra val av rättspsykiatriker var mitt budskap,
varken mer eller mindre.

Over and out till dig och letsdoit om ni tror er stå upp mot M von G men lämna mig utanför.

Tack!
Senast redigerad av LKVN 2016-10-22 kl. 21:40.
Citera
2016-10-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Även om vår misstänkta Johanna M här skulle lyckats med att inte bli dömd för något måste man ändå tycka att hon är en ovanlig fågel i den svenska faunan:

* svensk sex-barnsmor. Hur många sexbarns föräldrar känner man (har en i min bekantskapskrets)?
* mormor - som finns på film i en trekant med två tonårspojkar. Hur många mormödrar gör det?
* förlorat både kärnfrisk make o far inom loppet av 360 dagar. Märkligt!
* sörjer det sistnämnda - med att åka på sol - o bad semester till Thailand. Ovanligt!
* står som förmånstagare på en livförsäkring i miljonklassen på maken. Hur många av oss gör det?
* förlovad o ämnar ingå äktenskap med en tonårspojke som hon känt något 1/2år. Lite ovanligt!
* har en mor och en syster som ansökt om besöksförbud för henne. Lite speciellt onekligen.

En ovanlig fågel!🐧
Även om någon velat beskriva henne som en grå mus tidigare.

Spännande kvinna. Vi kan nog kvotera in henne i en finansbolagsstyrelse någonstans, eller kanske i en partistyrelse? 🤔
Citera
2016-10-22, 21:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Japp socionomutredare räknas in i RPU-teamet. Likaså gör "golvpersonalen" vilka du glömde
ta med i beräkningen. Eller "finare" sagt omvårdnadspersonalen, dessa har också sin roll.
Men i slutändan avgör rättspsykiatrikern själv bedömningen APS eller inte APS men givet
bör denne meddela rätten om någon i teamet har en avskild åsikt gentemot psykiatrikerns
"beslut". Det är då RR brukar göra entré på begäran av antingen försvar, åklagare eller
rätt och på tal om "golvpersonal" så går jag vidare i min citering .....

...... snälla. Skribenten du citerar förvanskar, förvanskar inlägg av diverse orsaker som är
helt ointressanta för tråden.

Utan att bli indragen ofrivilligt i letsdoit,s trams om expertis inom drogsvängen tar vi mitt
budskap åter. M von G, rättspsykiatrikern som utförde p7,an på JM har stor kunskap och
bredd inom "drogsvängen". Därav måhända valet av rättspsykiatriker då JM tagit
antidepressiva en längre stund. Ett bra val av rättspsykiatriker var mitt budskap,
varken mer eller mindre.

Over and out till dig och letsdoit om ni tror er stå upp mot M von G men lämna mig utanför.

Tack!

Valet av utredare för JM är faktiskt högintressant, en expert på drogrelaterade fall, kan man ana att det föreligger ett djupare missbruk i botten?

Relationen med A*i har ju enligt uppgift varit stormig och sådant brukar tyda på skapliga fyllor eller något liknande, dessutom så lär ju "toyboy" vara missbrukare, kan man ana en röd tråd här?

Är det så att JM har en drogproblematik i botten som föräldrarna har försökt att stävja eller hjälpa till med att få stopp på?

Frågorna blir fler och fler, det skulle vara en lisa för själen att få del av de noteringar som utredaren gjorde under samtalet med JM, tror att några frågetecken skulle rätas ut då.

Hennes egna utsagor kan man nog ta med en stor skopa salt.
Citera
2016-10-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
De har väl mest kommunicerat med varandra via "kärlekens språk" (älskogsövningar hemma
i asylbaronessans säng) som är universellt, alla förstår det "språket".
Fast det blir kanske lite svårt när man ska förklara att man vill ha folk dödade...

Kan duga med penna och ritblock om det kniper dock...

Annars har det väl låtit så här ungefär:

"- Jag döda och du gifta dig med mig? Jag får stanna i detta land?
- Du döda, ja, och jag gifta mig, ja. Du sen få stanna. Bra va?
- Mycket bra. Mycket k*ulla också?
- Ja, mycket sånt också. Du duktig på det, jag gilla. Du säkert duktig på att döda också.
- Kanske. Men om jag åka fast då? Och du också? Vad hända då?
- Ska inte hända. Hända så nekar du. Jag neka också. Förstår du älskling? NEKA! Måste
du göra.
- Jag duktig på neka. Jag neka mycket bra. Men om mycket bevis då? Neka då också?
- Ja, neka vad som än finns. Jag van att kunna slingra mig ur de värsta situationer.
- Jag kan klara folk. Jag är smartare än alla andra. Du fått duktig kvinna i mig. Den bästa
som finns.
- Jag vet. Jag tycka om dig mycket. Både i säng och annars.
- Efter döda - vad göra sen? Åka bort nånstans?
- Ja, vi åka bort ett tag. Du och jag. Vi ska bada mycket. Jag lära dig simma. Bra va?"

"The raven himself is hoarse
That croaks the fatal entrance of Duncan
Under my battlements. Come, you spirits
That tend on mortal thoughts, unsex me here,
And fill me from the crown to the toe top-full
Of direst cruelty. Make thick my blood.
Stop up th' access and passage to remorse,
That no compunctious visitings of nature
Shake my fell purpose, nor keep peace between
Th' effect and it. Come to my woman's breasts
And take my milk for gall, you murdering ministers,
Wherever in your sightless substances
You wait on nature's mischief. Come, thick night,
And pall thee in the dunnest smoke of hell,
That my keen knife see not the wound it makes,
Nor heaven peep through the blanket of the dark
To cry "Hold, hold!
"

Lady Macbeth
Senast redigerad av Refraktor 2016-10-22 kl. 22:04.
Citera
2016-10-22, 22:27
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Även om vår misstänkta Johanna M här skulle lyckats med att inte bli dömd för något måste man ändå tycka att hon är en ovanlig fågel i den svenska faunan:

* svensk sex-barnsmor. Hur många sexbarns föräldrar känner man (har en i min bekantskapskrets)?
* mormor - som finns på film i en trekant med två tonårspojkar. Hur många mormödrar gör det?
* sörjer det sistnämnda - med att åka på sol - o bad semester till Thailand. Ovanligt!
* står som förmånstagare på en livförsäkring i miljonklassen på maken. Hur många av oss gör det?
* förlovad o ämnar ingå äktenskap med en tonårspojke som hon känt något 1/2år. Lite ovanligt!
* har en mor och en syster som ansökt om besöksförbud för henne. Lite speciellt onekligen.

En ovanlig fågel!🐧

Ja, en blivande karriär som språkrör för miljöpartiet känns nära. Fåglar och möss. Plus vurmande för "unga" pojkar från länder med medeltida synsätt på jämställdhet och i totalt avsaknad av uppfattning om västerländsk kultur och bildning.
Citera
2016-10-23, 00:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

En ovanlig fågel!🐧
Som kvinna är det orerhört svårt att förstå dragningskraften till en 18 årig pojke. Hur en 6-barns mor 40+ i Svedala känner så. Vet finns massa annat å frågeställningar men att hitta attraktion där?
Citera
2016-10-23, 00:24
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Som kvinna är det orerhört svårt att förstå dragningskraften till en 18 årig pojke. Hur en 6-barns mor 40+ i Svedala känner så. Vet finns massa annat å frågeställningar men att hitta attraktion där?

Ett försök, absolut inte vederhäftigt:

1. Stor kuk
2. Medelstor kuk, men långt till utlösning
3. En nyttig idiot som kan manipuleras

Jo, jag svävar i det blå, erkänner det. Men scenario 3 tror jag mest på, även om nåt av de andra kan ha påverkat.
Citera
2016-10-23, 00:30
Medlem
dryopteriss avatar
Citat:

En ovanlig fågel!🐧

En nästan underbar sammanfattning.
Citera
2016-10-23, 02:19
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Så kanske det är. Jag vet inte. Du utgår från att den grundläggande personligheten inte förändras, men jag är inte så säker. För tjugo år sedan hade jag varit tvärsäker på att den man är i grunden inte förändras, men det var därför jag undrade en smula över hur gamla övriga i tråden är. För numera är jag inte alls tvärsäker.

Och jag är inte alls ute efter att hitta ett försvar, jag söker en förklaring.

När man utgår ifrån att den grundläggande personligheten inte förändras så kanske man ska ha en klar bild av vad den är. En människa som saknar empati gör det inte vissa dagar. En människa med skev verklighetsuppfattning har ju en grundläggande skev verklighetsuppfattning. Om man tolkar en god gärning, en god avsikt eller liknande som ett tecken på att där finns en liten goding inombords trots allt, då behöver man veta syftet med den handlingen de utförde. Ex att finnas för en vän behöver inte betyda att du bryr dig om vännen, det kan lika gärna betyda att du vet att det skulle påverka dig negativt i någon form om du inte gör det.
Visst kan man flippa ut men om man besitter en sund och frisk sida så innebär ju det att man kommer att gottgöra, ta ansvar för sitt flipp. Om J ex dödade A under en flipp, och har en sund ådra, då förebygger man inte, eller följer upp livförsäkringsbedrägeriet. Denna kvinna har barn dessutom, hon har inte haft med i beräkningarna någonstans att vara en god förebild eller insett att genom dessa handlingar så kan barnen komma att förlora stort! Hon drar ju alla i skiten!
Det är svårt att ta in att någon kan göra som hon och när man inte på något vis kan förstå eller relatera så blir man klyven och vill inte riktigt tro. Det hon tror sig kunna vinna på, det spelar hon om och hon har inte för avsikt att förlora, hon har inte ens räknat med det eftersom hon inte fått lära sig detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in