Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Vi kan nog konstatera att Ronnie verkar må bra. Det var värre för några år sedan när han avbröt matcher innan dom var färdigspelade och när han praktiserade hos någon bonde eftersom han tog time out från touren. Då kändes varje match med Ronnie som något osäkert...och jag tror faktiskt att det fanns spelare som tyckte att han ibland uppträdde osportsligt.
Jag är fortfarande djupt imponerad av dokumentärserien om Ronnie som gick samtidigt som förra (förrförra?) snooker-VM. Han var så lugn och balanserad och verkade otroligt proffsig med tanke på allt TV-jobb och alla intervjuer.
Nej, någon natt-snooker blir det inte hos familjen Moltas.
Tror inte Ronnie bara hade depression utan säkert också någon form av panikångest, oftast vill man då bara komma ifrån det obehagliga.
Var så fallet är det lättare att förstå Ronnie avbröt matcher på tillsynes märkliga sätt.
Jag var inblandad i en trafikolycka för några år sedan, inte mitt fel och klarade mig skapligt förutom hjärnskakning.
Bilen blev skrot. Tog en tid innan jag började köra igen.
Plötsligt fick jag panikångest när jag körde bil och mötte tyngre fordon trots något sånt inte var inblandad i olyckan. Fick även panikångest när jag cyklade.
Otroligt otäckt, sökte aldrig utan tog små steg innan jag kom över problemet.
Så har Ronnie även haft panikångest kan jag mycket väl förstå att han bara ville fly undan.