2016-10-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det blir lite konstiga sändningstider för oss i Europa, det skiljer 6 eller 7 timmar.

Ibland håller sändningarna på till långt in på nattkröken...eller så får man sätta väckarklockan på tidig ringning så man hinner se sändningarna från Kina...
Matchtiderna för oss i Sverige kommer åtminstone under söndag och måndag vara 3:30, 8:30 och 13:30.
Citera
2016-10-22, 18:22
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Inför turneringen kan vi konstatera några saker. International Championship har sedan den infördes för några år sedan varit den mest lukrativa av de kinesiska rankingturneringarna, varför den också är mycket viktig för rankingen. Dessutom är formatet med bäst av 11 från kval till kvart, följt av semi med bäst av 17 och final bäst av 19 riktigt bra.

Vad man lägger märke till direkt är att både Mark Allen och Barry Hawkins missade redan i kvalet. Extra surt för Allen som var i final för två år sedan och med tanke på den rullande rankingen därför tappar några placeringar och massor med poäng. Kyren Wilson deltar inte heller, han kvalade inte..

En annan spelare som har väldigt mycket att spela för är Ricky Walden, han vann nämligen turneringen (mot Allen) för två år sedan och om han inte gör en riktigt bra turnering nu kommer han sjunka mycket på rankingen. Han åker ur topp-16 med buller och bång om han inte tar sig till minst semifinal, vilket kanske inte är omöjligt men väl osannolikt.

Intressant är också att de fyra kinesiska tonåringarna (som jag tror är de fyra enda?) Zhou Yuelong, Yan Bingtao, Zhao Xintong och Wang Yuchen alla vann sina respektive kvalmatcher och får chansen i den kanske finaste turneringen de kan spela på hemmaplan i Kina. Jag förväntar mig ingen framskjuten placering för någon av dem, men samtliga har goda skrällchanser i någon/några omgångar.

Bra inlägg. Kim var inne på just rankingen för några spelare, bland annat Walden, under English Open.

Dom fyra kinesiska tonåringarna blir intressant att följa. På hemmaplan har dom säkert lite bättre chanser att hävda sig.
Citera
2016-10-22, 19:01
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Matchtiderna för oss i Sverige kommer åtminstone under söndag och måndag vara 3:30, 8:30 och 13:30.
Blir inget tittande för mig 3:30 i all fall.
Citera
2016-10-22, 19:24
Medlem
Citat:
Bra inlägg. Kim var inne på just rankingen för några spelare, bland annat Walden, under English Open.
Även Ronnie har en hel del poäng att försvara i UK Championship som han vann för två år sedan. Det enda som är viktigt är att man stadigt håller sig topp-16, vilket jag tror Ronnie kommer klara galant nu när han faktiskt verkar må ganska bra.

Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Blir inget tittande för mig 3:30 i all fall.
Det är inte omöjligt att de matcherna dessutom enbart visas på playern.
Citera
2016-10-22, 19:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Även Ronnie har en hel del poäng att försvara i UK Championship som han vann för två år sedan. Det enda som är viktigt är att man stadigt håller sig topp-16, vilket jag tror Ronnie kommer klara galant nu när han faktiskt verkar må ganska bra.

Vi kan nog konstatera att Ronnie verkar må bra. Det var värre för några år sedan när han avbröt matcher innan dom var färdigspelade och när han praktiserade hos någon bonde eftersom han tog time out från touren. Då kändes varje match med Ronnie som något osäkert...och jag tror faktiskt att det fanns spelare som tyckte att han ibland uppträdde osportsligt.

Jag är fortfarande djupt imponerad av dokumentärserien om Ronnie som gick samtidigt som förra (förrförra?) snooker-VM. Han var så lugn och balanserad och verkade otroligt proffsig med tanke på allt TV-jobb och alla intervjuer.

Nej, någon natt-snooker blir det inte hos familjen Moltas.
Citera
2016-10-22, 20:02
Medlem
pettachis avatar
Citat:

Ronnie verkar bli mer och mer harmonisk på äldre dagar.
Ser verkligen fram mot UK.

Du har nog helt rätt Brukar väl vara uppehåll på Eurosport under natten tidig morgon våran tid, om det inte är något väldigt speciellt som motorsport eller liknande från Asien.
Citera
2016-10-22, 20:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Vi kan nog konstatera att Ronnie verkar må bra. Det var värre för några år sedan när han avbröt matcher innan dom var färdigspelade och när han praktiserade hos någon bonde eftersom han tog time out från touren. Då kändes varje match med Ronnie som något osäkert...och jag tror faktiskt att det fanns spelare som tyckte att han ibland uppträdde osportsligt.

Jag är fortfarande djupt imponerad av dokumentärserien om Ronnie som gick samtidigt som förra (förrförra?) snooker-VM. Han var så lugn och balanserad och verkade otroligt proffsig med tanke på allt TV-jobb och alla intervjuer.

Nej, någon natt-snooker blir det inte hos familjen Moltas.
Tror inte Ronnie bara hade depression utan säkert också någon form av panikångest, oftast vill man då bara komma ifrån det obehagliga.
Var så fallet är det lättare att förstå Ronnie avbröt matcher på tillsynes märkliga sätt.

Jag var inblandad i en trafikolycka för några år sedan, inte mitt fel och klarade mig skapligt förutom hjärnskakning.
Bilen blev skrot. Tog en tid innan jag började köra igen.
Plötsligt fick jag panikångest när jag körde bil och mötte tyngre fordon trots något sånt inte var inblandad i olyckan. Fick även panikångest när jag cyklade.
Otroligt otäckt, sökte aldrig utan tog små steg innan jag kom över problemet.
Så har Ronnie även haft panikångest kan jag mycket väl förstå att han bara ville fly undan.
Senast redigerad av pettachi 2016-10-22 kl. 20:18.
Citera
2016-10-22, 20:11
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi

Du har nog helt rätt Brukar väl vara uppehåll på Eurosport under natten tidig morgon våran tid, om det inte är något väldigt speciellt som motorsport eller liknande från Asien.

...eller undervattenspolo från rumänska tredjedivisionen...repris från 2014.

Citera
2016-10-22, 20:13
Medlem
pettachis avatar
Citat:
...eller undervattenspolo från rumänska tredjedivisionen...repris från 2014.

Hehe nu när vi har Tillyhat i Frankrike vore det läge att han lämnar in en protest mot deras prioriteringar.
Citera
2016-10-22, 20:15
Medlem
Citat:
Jag läste en intervju med Ronnie alldeles nyligen, kan ha varit efter European Masters. Där pratade Ronnie lite om framtiden och jag vill minnas att han sa något i stil med "man vet inte hur många år man har kvar (som snookerproffs), men kanske kan jag spela i tre-fyra år till." Ett sådant uttalande ska man kanske inte dra alltför stora växlar på, men jag tyckte bara det var skönt att han inte direkt verkar ha planer på att sluta riktigt ännu. Vore ju tråkigt om han slutar om han fortsätter vara harmonisk.

Citat:
Ja, det var mycket bra TV. Även i studion nu under English Open verkar han så avslappnad och skön på något vis. Lite svårt att ta in att det är samma person som betett sig så obalanserat genom åren.
Citera
2016-10-22, 20:21
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Jag läste en intervju med Ronnie alldeles nyligen, kan ha varit efter European Masters. Där pratade Ronnie lite om framtiden och jag vill minnas att han sa något i stil med "man vet inte hur många år man har kvar (som snookerproffs), men kanske kan jag spela i tre-fyra år till." Ett sådant uttalande ska man kanske inte dra alltför stora växlar på, men jag tyckte bara det var skönt att han inte direkt verkar ha planer på att sluta riktigt ännu. Vore ju tråkigt om han slutar om han fortsätter vara harmonisk.

Ja, det var mycket bra TV. Även i studion nu under English Open verkar han så avslappnad och skön på något vis. Lite svårt att ta in att det är samma person som betett sig så obalanserat genom åren.

Vi kan nog vara helt överens om en sak...Ronnie blir aldrig någon slagpåse. När han märker att han inte längre orkar assimilera samma energi som tidigare så lägger han av.
Citera
2016-10-22, 20:30
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Vi kan nog vara helt överens om en sak...Ronnie blir aldrig någon slagpåse. När han märker att han inte längre orkar assimilera samma energi som tidigare så lägger han av.
Märkligt att inte Stephen Hendry la av tidigare utan harvade på även med dålig syn.
Kärleken till snooker var säkert för stor.
Även Davis forsatte trots hans bäst före datum för länge sedan var passerat, trots han blixtrade till ibland vilket också Hendry gjorde.
Tror precis som dej att Ronnie slutar den dagen han inte är konkurrenskraftig längre.
Allt för många stjärnor håller på för länge och borde lagt av på topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in