2016-10-22, 14:38
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
I videon så kör han i slowmotion och påtalar hur en person plockar upp ett anteckningsblock efter debatten från Hillarys talarstol som sedan, fortfarande i slowmotion, ges till en person i Hillarys stab.

Den andra delen personen som klippt ihop videon inriktar sig på är reflektioner från strålkastare i talar stolen och att reflektionen försvinner, jätte mystiskt. De kan ju inte ha en person som sitter och tänder/släcker strålkastare under en tv-sändning när personerna flyttar på sig.
Personen som gjort klippet vill få detta till en talarpromter.

Det finns ytterligare teorier sök på hillary hidden earpiece. så får ni mera att konspirera om.

Jag säger inte att jag tror på detta heller. För mig är det en icke-fråga jämfört med Project Veritas och Wikileaks släppen som faktiskt är bevis.

Men det jag menade var att du inte verkade förstå skillnaden i seriositet om det nu är så att Hillary hade en teleprompter medans Trump inte hade det. Även om jag inte tror på att hon hade det så måste du ju förstå skillnaden. Ett anteckningsblock hade båda kandidaterna.
Citera
2016-10-22, 14:39
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Googla på "USA: s statsskick och valsystem". Jag är ingen lärare.
Har läst lite löst och så vitt jag kan se är USA ingen demokrati i riktig mening då det inte är endast folket som bestämmer vem som blir president. Finns det ingen vilja till att omvandla USA till en riktig demokrati där det endast är folket som bestämmer? Jag kan förstår att elektorer var viktiga i USA's tidiga historia, men idag, men all modern kommunikation vi har så är det bara ett hinder för demokratin.

Har någon kandidat på sin agenda att reformera detta system till ett mer demokratiskt system?
Citera
2016-10-22, 14:41
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag säger inte att jag tror på detta heller. För mig är det en icke-fråga jämfört med Project Veritas och Wikileaks släppen som faktiskt är bevis.

Men det jag menade var att du inte verkade förstå skillnaden i seriositet om det nu är så att Hillary hade en teleprompter medans Trump inte hade det. Även om jag inte tror på att hon hade det så måste du ju förstå skillnaden. Ett anteckningsblock hade båda kandidaterna.
Inte jag personen som skapade videon! Denne hävdade:
Anteckningsblock
Telepromter

Jag visade att även Donald hade anteckningsblock
Telepromter tror jag inte på utan reflektion
Citera
2016-10-22, 14:46
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Har läst lite löst och så vitt jag kan se är USA ingen demokrati i riktig mening då det inte är endast folket som bestämmer vem som blir president. Finns det ingen vilja till att omvandla USA till en riktig demokrati där det endast är folket som bestämmer? Jag kan förstår att elektorer var viktiga i USA's tidiga historia, men idag, men all modern kommunikation vi har så är det bara ett hinder för demokratin.

Har någon kandidat på sin agenda att reformera detta system till ett mer demokratiskt system?

Det är lugnt. Om Trump vinner de 270 elektorer som behövs men makteliten gör spel bakom gallerierna så att de inte röstar på honom så han faktiskt blir President trots att isåfall folket valt honom så kommer det ta hus i helvete. Då skjuter makteliten sig själv än mer i huvudet.

Då kommer vi få se ett riktigt folkuppror där folk tågar med facklor och högafflar mot Washington DC

Ne men på en seriösare nivå. Det kommer inte hända. Vinner Trump så vinner han. Dem skulle aldrig våga motsätta sig folket som redan är pissförbannade.

Men klart alla Trump hatare börjar ju se detta som en möjlig utväg nu när dem märker att Trump går framåt och Hillary bakåt i mätningarna (som förövrigt inte är vägda utan i de flesta fall består av 60-70% demokrater tillfrågade).
Citera
2016-10-22, 14:58
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Eftersom det råder maktdelning i USA så har man en högsta domstol som stoppar allt som bryter mot konstitutionen. Man får komma ihåg att den skrevs i slutet av 1700-talet.
Citera
2016-10-22, 15:29
Medlem
Citat:

USA var världens mest demokratiska land för 200 år sedan. Det är en annan typ av demokrati, ändock en demokrati om man inte begränsar sig till Sveriges typ av demokrati. Det finns inte på kartan att göra det mer demokratiskt eftersom man inte betraktar det nuvarande systemet som odemokratiskt(då räknar vi inte in korruption, gerrymandering och liknande)
Citera
2016-10-22, 15:32
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:

Demokrati har dem (även om legitimiteten kan diskuteras denna valrörelse beroende på vem du frågar), det är bara vi som har urvattnat begreppet och villkorslöst tror att det handlar om >50% rösterna.

Att det sedan finns eventuella problem med hur röstprocessen fungerar är självklart, det finns för och nackdelar med allt och det finns röster från vissa håll att ändra systemet, men att detta kommer att ske tvivlar jag på. Det är väl eventuellt Trump som skulle ge sig på det men annars, nej.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-22 kl. 15:49.
Citera
2016-10-22, 15:43
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Republikanerna riggar valet!?
Då måste väl ändå någonting göras åt denna korrupta organisation...?
https://thinkprogress.org/trump-election-rigging-by-gop-3bea26109db4#.2iz8y917o

Men mitt förslag är att man helt enkelt växer upp, och slutar tro på amsagor från en vanelögnare med tvångssyndrom.

Hur många gånger har du inte länkat till något här som visar på hur Rep vänder ryggen åt Trump? Och det är ju inget som säger att valfusket skulle komma just därifrån, republikanerna kanske bara är sämre på att hålla val och folk utnyttjar det? Faktum är ju att de döda går igen och att förneka det är bara kasst och svagt.

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
De tycks vara väldigt intresserade av att blanda sig i det amerikanska valet i alla fall.
https://twitter.com/etuckerAP/status/789494448786923520

Man får ju ändå skratta lite åt ironin att super skurkstaten Ryssland vill bevaka ett val åt jänkarna?
Citera
2016-10-22, 15:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Denna kandidat skulle då stå för för argumentet att den helgade konstitutionen är felaktig, och att de renässansgenier som skrev den, och grundade Amerikas Förenta Stater, var idioter?

Lycka till med ett sådant valprogram!
Citera
2016-10-22, 16:52
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Dems blev mjölade.

Citat:
Part of Clinton campaign headquarters evacuated over suspicious white powder

Citat:
An NYPD spokesman declined to identify the substance, but said that tests showed it was not harmful.

Clinton campaign spokesman Glen Caplin said that the four people who were exposed to the substance had not reported any health problems and were allowed to go home.

http://www.foxnews.com/politics/2016/10/22/part-clinton-campaign-headquarters-evacuated-over-suspicious-white-powder.html
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-22 kl. 16:55.
Citera
2016-10-22, 16:56
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Då var det Dems tur.

http://www.foxnews.com/politics/2016/10/22/part-clinton-campaign-headquarters-evacuated-over-suspicious-white-powder.html
Ja, Trumps följeslagare är onekligen ett företagsamt gäng!
http://www.nationalreview.com/article/441319/
Citat:
Trump’s alt-right trolls have subjected me and my family to an unending torrent of abuse that I wouldn’t wish on anyone.
I distinctly remember the first time I saw a picture of my then-seven-year-old daughter’s face in a gas chamber. It was the evening of September 17, 2015. I had just posted a short item to the Corner calling out notorious Trump ally Ann Coulter for aping the white-nationalist language and rhetoric of the so-called alt-right. Within minutes, the tweets came flooding in.
#MAGA
Citera
2016-10-22, 16:57
Medlem
Milizers avatar
Märkligt att detta land som är så framstående på alla möjliga sätt har lyckats producera två så fullkomliga idioter som presidentkandidater. Jag ogillar båda djupt. Och det verkar stora delar av det amerikanska folket också göra.

Det blir ett val mellan pest och kolera. Om jag hade rösträtt skulle jag trots allt lägga min röst på Hillary. Hon är genomkorrumperad. Trump har rätt i att hon borde sitta i fängelse. Men Trump är ännu värre. Impulsiv och helt ansvarslös. Honom vid kärnvapenknappen vill jag inte ha.

Hoppas att Vladimir Putin och/eller Kinas ledare lyckas hålla ordning på världen nu när någon av dubbel-idioterna Hillary eller Trump ska ta över i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in