Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Kollektiv bestraffning? Just ja, det gäller ju bara onda ryssar som inte är medlemmar i Bilderberg. Tror f.ö. att det här är bestämt från toppen, Norges överlägsenhet riskerade att döda intresset för sporten och först nu väljer man att agera trots att man vetat detta i många år.
OT, jag besökte Norge strax efter Sundbys lipande och de idrottsintresserade jag pratade med påstod att Norges handbollsdamer hade samma astmatiska problem som skidlandslaget och att det förekom ett visst samarbete mellan förbunden.
Haha, ja, det här var kanske första gången man börjar hålla med Anrell när han snackade om 2 års avstängning för alla norskar..
Intressant, man ser nog gärna att t.ex. tyskan Viktoria Carl utvecklas till en stjärna på seniornivå, hon har ju definitivt potentialen, bra att få med de tyska tv-tittarna för ekonomin.. Katharina Henning (?), Teresa Stadlober, Nathalie von Siebenthal & Petra Novakova är ju andra exempel på lovande åkare på damsidan som kan få fart på intresset i sina hemländer, att få med tyskarna är förstås drömmen för dem..
På herrsidan har ju Frankrike många unga lovande åkare på väg upp och Ryssland har väl det på både herr - och damsidan..
Förvånar mig inte ett dugg, läste en intervju för typ ett år sedan med den tidigare juniorstjärnan i sjukamp, Ida Marcussen som berättade om att när hon blivit senior, så låg man på från Olympiatoppen om hennes hälsotillstånd..
Hon uppfattade det som att de letade efter anledningar för att få kunna ge astmamedicin (?), något som skulle vara bra för henne tyckte dem..
Hon avstod då hon inte förstod varför det skulle behövas, hon hade ju aldrig haft några sådana problem.. Liknande historier har även berättats från andra norska idrottare..
Marcussen sade även i intervjun att hon accepterat och förstått att många av hennes motståndare var dopade, men att hon ville bli så bra som möjligt utan otillåtna medel, typ..