Godafton gott folk här kommer jag fram och tillbaka på begäran
Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Då lär det väl begäras en stor undersökning, vi får se vad som händer.
Åklagare verkar ju inte så förtjusta i att få sina GM kryssade så advokaten kanske får spela ut det kortet.
Ja möjligtvis Lars Jähresten då åt hans klients vägnar. Jähresten tog väl emot
p7-bedömningen positivt och uttalade sig redan utan att ens läst den att detta "möjligtvis kan
förändra påföljden". Så där verkar det vara klackarna i taket åt bedömningen men däremot.....
....JM och Amanda Hikes motsatte sig ju direkt beslutet om att en p7:a skulle göras
i samband med den andra häktningsframställan. Inte intresserade. Dagens uttalanden ifrån
Amanda Hikes i media vittnar att man fortfarande verkas stå stadigt fast vid beslutet om att man
inte välkomnar en RPU.
Så i detta fall är den ene försvararen positiv till en RPU och den andre negativ men spelar
mindre roll faktiskt, försvararnas "klienter" lär självklart hamna ut för en rättspsykiatrisk
undersökning oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Enligt ekuriren.se får 18-åringen samma omdöme:
Rättsmedicinalverket: 41-åringen och 18-åringen kan vara psykiskt sjuka
http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4462551-rattsmedicinalverket-41-aringen-och-18-aringen-kan-vara-psykiskt-sjuka
Soulmates...
–
Absolut inte soulmates denne "18-årige" afghan och den 41-årige 6-barnsmamman kan jag
lova dig till hundra procent.
Detta är den så kallade "första sidan" i en paragraf sjua, alla dessa ser likadana ut oavsett om
du heter JM, MR, Mats Alm, Kristoffer Johansson, styck-Jonna eller hagamannen. Samma
kryss fylls i om en RPU rekommenderas. Däremot är "innehållet" i dessa bedömningar långt
ifrån detsamma personerna emellan men längre än till "första sidan" kommer vi sällan då
restrerande material helt eller delvis faller under sekretess.
Summa sumarum, cirka en timmes långt samtal med "den undersökte" om dennes situation och bakgrund och finns det handlingar från diverse myndigheter så som t ex socialtjänsten, psykiatrin
osv tas även detta med i bedömningen. Alltså helt omöjligt att tala "soulmates" här men om vi
nu endast skall se till "första sidan" så då är ju såklart hela bunten som rekommenderas RPU
soulmates. Ja kanske t o m du och jag är soulmates, eller hur vännen