2016-10-20, 19:52
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Hur lang blev Sanas avstangning efter att han kastat spjut med hornflaggan mot en sektion med oskyldiga supportrar? Nej just det, SvFF bedomde ju att inte ens en utredning var nodvandig. Forbundet sabehandlar runkfavoriten malmo som vanligt
Sitter offerkoftan bra? Linjedomaren, som var alldeles i närheten borde stängas också då eftersom han vägrade döma vidare?
Citera
2016-10-20, 20:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad är det du inte förstår?
Var skriver jag om blåvitt och guld?
Är du helt efterbliven?
Otroligt hur du duckar mina påståenden för att sedan återkomma med samma dynga, att jag tar upp Blåvitt och guld/europaplats är för att det vore en rimlig anledning att va bitter över 2 borttrollade poäng men tydligen är du bara sur över att matchen avgjordes på ett kontor, väldigt märkligt att du inte skrev samma typ av besatta inlägg efter Syrianska-AIK, DIF-Mjällby, Malmö-Helsingborg eller skandalen på Parken. Att du frågar om jag är efterbliven säger bara en sak, du har väldigt dålig självinsikt.
Citat:
Men ni i AIK kan forsätta vara en loser förening som tror att ni är den mest framgångsrika.
Aj den sved, får kolla tabellen och trösta mig...

Orkar inte diskutera detta längre, det är som att tala för döva öron.

-

Så.. Lennartsson avstängd mot oss. Tror inte det har nån större betydelse för matchen men man måste säga att anledningen är brutalt löjlig, att domaren räkna hans agerande som grovt säger bara att ribban i detta land ligger alldeles för lågt.

Och sen får man verkligen hoppas på det bästa för Kurre Hamrin!
Citera
2016-10-20, 23:21
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tyvärr stängs han inte av från träningarna och laguttagningen inför match dock.
Dock är det såklart en fördel att slippa honom på bänken.
Det lär dock i en enskild match inte påverka nämnvärt då det mesta redan lär vara uppgjort i förväg beträffande laget och olika scenarion i matchen.

Fast hur många spelare har blivit avstängda för att dom efter slutsignal i frustration sparkat till drickabackar?

Inte efter slutsignal, men Rajalakso blev ju avstängd har jag för mig när han gjorde en karatespark in i väggen efter ett rött kort mot Kalmar? Det hade inte ens uppdagats om inte TV4-reportrarna varit som hökar och filmat in i spelargången när han gick av.
Citera
2016-10-21, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Inte efter slutsignal, men Rajalakso blev ju avstängd har jag för mig när han gjorde en karatespark in i väggen efter ett rött kort mot Kalmar? Det hade inte ens uppdagats om inte TV4-reportrarna varit som hökar och filmat in i spelargången när han gick av.

https://www.youtube.com/watch?v=q-pRMkEn4fQ

Jävla fitt domare
Citera
2016-10-21, 02:42
Medlem
Så Kim Bergstrand nämns som en kandidat att ta över efter Nanne redan efter nuvarande säsong. Han är ett minst sagt spännande namn men jag är lite kluven till om Nanne borde få foten. Den här hösten har ju poängmässigt varit magisk och med derbysegern senast som kronan på verket. Frågan är dock om Nanne ens vill stanna? Han verkar mest tjurig över att hans framtidsfotboll inte funkade och att vi nu med en mer primitiv fotboll till och med har chansen på en topp 5 placering. Vem hade trott det efter första derbyt mot Gnaget i somras?
Citera
2016-10-21, 10:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
3 mål på fasta direkt nu. Eller att Edlund vågar köra något helt annat och vinner med 4-0 över AIK.

Vore faktiskt rätt kul om Edlund bara råpetade Seb, Jamieson, MSD och Bjärs för att skicka signaler. Sen i matchen efter är det det vanliga igen.

Nu är ju Tom avstängd och jag kan inte i min vildaste fantasi se att Sabah får chansen centralt just mot AIK dock även om det vore ett riktigt fint "vi tror på dig grabben" efter diverse idiotuttalanden av JL efter Kalmar away.
Jamieson bör petas om Billy är redo, han var ju tydligen skadad senast.
MSD bör petas då jag envist hävdar att vi ska ha Rieks på mitten. Elias krigar som en galning vilket jag uppskattar enormt och ihop med Tobbe bildar han en dels målfarlig och dels jobbig duo för motståndarna att möta.
Jag tror inte vi petar Bjärs dock, det tror jag sker först mot Ellos då ALLA kräver att Hjalle ska få spela och hyllas under 90+tillägg.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så.. Lennartsson avstängd mot oss. Tror inte det har nån större betydelse för matchen men man måste säga att anledningen är brutalt löjlig, att domaren räkna hans agerande som grovt säger bara att ribban i detta land ligger alldeles för lågt.

Och sen får man verkligen hoppas på det bästa för Kurre Hamrin!

Jag gråter sannerligen inte för att Lennartsson är avstängd men att beteckna den utvisningen som grov är ju bara pinsamt av fjärdedomaren.
När Belenenses ränare i det närmaste hoppade på Jörgen fysiskt efter matchen här hände ingenting men när JL sparkar sönder en drickaback då jäklar väntar avstänging. Jo, jag vet att det ena är en uefa-tävling.

Hoppas även jag på ett snabbt tillfrisknande för Hamrin. Inte många kvar av det där 58-laget nu.

Ikväll är det förövrigt intressant med Gefle-Gif Sundsvall. Vinner Gefle har de faktiskt en liten chans att komma ifatt HIF. Eller åtminstone sätta en rejäl press på HIF att ta fler poäng.
Citera
2016-10-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Att man ändrat om reglerna? Reservation om det ej trätt i kraft.
Oavsett vad: bra beslut att spela klart matchen även om det inte gynnade oss.

Kul att du kunde ge en förklaring.
SvFF och Madsen kan dra åt helvete. Jävla banan förbund i ett förbannat bananland.
Citera
2016-10-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Fast skillnaden är att du inte diktat upp reglerna så vad du tycker skiter nog SvFF fullständigt i. Du frågade vad skillnaden var och du fick svaret utifrån bedömning av gällande regelverk, gnäll inte över att det inte passar dig.

"Och vad det gäller IFK-MFF så var det inget värre än andra matcher som spelats.". Huliganism ska straffas men du tycker samtidigt denna match inte var speciellt, jo tjena. Imponerande att du ska sitta och bedöma vad spelare och domare ska klara. Fritt fram att kasta bangers då enligt din syn på saker och ting? Händer ju i alla matcher enligt din syn att se det ändå.

Sicken förlorar klubb ni blivit, gnäller om samma sak genom en hel jävla säsong trots att det nu inte kommer ha någon betydelse alls.

Vi är inte där, nej, men vi kommer vara där först så att vi tog ut segern i förskott är väl inte så jävla farligt.

Du pratar som om det var någon universal orättvisa som drabbat blåvit. Vart var eran "ilska" över skrivbordssegrar när MFF fick det mot sig, när aik fick det mot sig eller när dif fick det mot sig? Då var det gamla visan "regler är regler", hade ni gnällt lika högt då som nu så kanske regelverket hade ändrats innan denna säsong.

Ni missar topp 3 oavsett och om ni kommer 4:a eller 5:a på grund av 2 poäng är väl fan inget att bry sig om. Tar man inte Guld eller Europaplats så kan man fan lika bra hamna strax innan kvalplats, de som tycker det är skillnad på exakt vart du hamnar i mitten är klubbar som inte aspirerar högre än så.

Och Svff skiter i det mesta också!
Citera
2016-10-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Och Svff skiter i det mesta också!

Svff skiter inte i reglerna. Det är butthurt idioter på forum som inte kan reglerna och inte kan förstå nyansskillnader i olika fall.
Citera
2016-10-21, 16:49
Medlem
BarryHeros avatar
Hur manga allsvenska matcher har Dicksom Etuhu gjort for AIK i ar?
Citera
2016-10-21, 16:55
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur manga allsvenska matcher har Dicksom Etuhu gjort for AIK i ar?

1
Citera
2016-10-21, 18:56
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
1
Stammer detta? Jag horde 2...

Vad har hant? Skadad eller bara inte platsat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in