Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Jag orkar inte ta diskussionen med dina små gliringar...Förstår du inte vad jag menar så är du jävligt snett ute. Det viktigaste är vad klubben behöver~
Det har kommit upp förut när Djurgårdens tränare har diskuterats, vet inte om du är en av dom som har skrivit det, men det verkar vara en inte helt ovanlig syn hos er att tränaren först och främst är till för fansen, inte för laget. Det klubben behöver är väl att laget vinner? En del klubbar har ju dessutom ett uttalat mål att spela på något visst sätt, det köper jag också.
Men det som Djurgården behöver är kanske nån slags kommunikatör som också kan hjälpa till som tredjetränare? Eller måste det vara huvudtränaren som är expert på kommunikation med fansen? Det räcker kanske med titeln "huvudtränare" för nån slags psykolog medans det i verkligheten är dom andra som sköter laget, eftersom tränaren tydligen inte behövde kunna nått om fotboll?
Jag är alltså uppriktigt nyfiken på hur du/ni ser på vad Djurgården behöver/en fotbollstränare borde syssla med.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Det här stämmer inte, Magnus Eriksson var i truppen i tre veckor eller något sådant innan P.O fick gå. Och Eriksson sade senare i en intervju med Lühr att "vinnarmentaliteten" eller vad han nu kallade det helt saknades på träningarna. Ett klart tecken på att P.O hade tappat omklädningsrummet. Och då är det kört.
Det var till och med en hel månad ser jag nu när jag kollade upp det, där svek minnet mig. 4 matcher körde PO och Magnus ihop.
Dock så tar det ju en viss tid innan nyheter sätter sig, och jag vidhåller att det är så pass mycket skillnad i truppen så att bara jämföra poängsnitt före och efter bytet är väldigt taskigt mot PO. Han kanske inte var rätt tränare för Djurgården men han har fått alldeles för mycket skit som det ser ut nu.