2016-10-20, 00:22
Medlem
Tonyos avatar
Frågan är dock om PO hade fått förtroendet ett par veckor till om han bara lyckats vinna ett derby någon gång? Trist att Dempsey kom in som en frisk fläkt, jag hade ju sett fram emot ett Dif i ångest och inte bara över derbysviten utan typ i HeIFs sits sportsligt.
Citera
2016-10-20, 00:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Frågan är dock om PO hade fått förtroendet ett par veckor till om han bara lyckats vinna ett derby någon gång? Trist att Dempsey kom in som en frisk fläkt, jag hade ju sett fram emot ett Dif i ångest och inte bara över derbysviten utan typ i HeIFs sits sportsligt.

Den gången du kommer till Tele2 så lovar jag att bjussa på en vurre.
Citera
2016-10-20, 00:32
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Den gången du kommer till Tele2 så lovar jag att bjussa på en vurre.
Du går oavsett vilket lag som spelar eller vadå?
Citera
2016-10-20, 12:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag orkar inte ta diskussionen med dina små gliringar...Förstår du inte vad jag menar så är du jävligt snett ute. Det viktigaste är vad klubben behöver~
Det har kommit upp förut när Djurgårdens tränare har diskuterats, vet inte om du är en av dom som har skrivit det, men det verkar vara en inte helt ovanlig syn hos er att tränaren först och främst är till för fansen, inte för laget. Det klubben behöver är väl att laget vinner? En del klubbar har ju dessutom ett uttalat mål att spela på något visst sätt, det köper jag också.
Men det som Djurgården behöver är kanske nån slags kommunikatör som också kan hjälpa till som tredjetränare? Eller måste det vara huvudtränaren som är expert på kommunikation med fansen? Det räcker kanske med titeln "huvudtränare" för nån slags psykolog medans det i verkligheten är dom andra som sköter laget, eftersom tränaren tydligen inte behövde kunna nått om fotboll?

Jag är alltså uppriktigt nyfiken på hur du/ni ser på vad Djurgården behöver/en fotbollstränare borde syssla med.
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det här stämmer inte, Magnus Eriksson var i truppen i tre veckor eller något sådant innan P.O fick gå. Och Eriksson sade senare i en intervju med Lühr att "vinnarmentaliteten" eller vad han nu kallade det helt saknades på träningarna. Ett klart tecken på att P.O hade tappat omklädningsrummet. Och då är det kört.
Det var till och med en hel månad ser jag nu när jag kollade upp det, där svek minnet mig. 4 matcher körde PO och Magnus ihop.

Dock så tar det ju en viss tid innan nyheter sätter sig, och jag vidhåller att det är så pass mycket skillnad i truppen så att bara jämföra poängsnitt före och efter bytet är väldigt taskigt mot PO. Han kanske inte var rätt tränare för Djurgården men han har fått alldeles för mycket skit som det ser ut nu.
Citera
2016-10-20, 13:10
Medlem
Instämmer helt i att det var fel att sparka Pelle.
Citera
2016-10-20, 15:00
Medlem
Då fick jag svaret på frågan jag ställde efter matchen IFK- Gefle: Samma regler för spelare som tränare och Lennartsson stängs av. Nåja, vad jag vet har han varken gjort eller räddat nåt mål senaste åren så det påverkar nog inte IFK nämnvärt.
Citera
2016-10-20, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Då fick jag svaret på frågan jag ställde efter matchen IFK- Gefle: Samma regler för spelare som tränare och Lennartsson stängs av. Nåja, vad jag vet har han varken gjort eller räddat nåt mål senaste åren så det påverkar nog inte IFK nämnvärt.
Hur länge då? Klarade sig backen?
Citera
2016-10-20, 15:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca

Tyvärr stängs han inte av från träningarna och laguttagningen inför match dock.
Dock är det såklart en fördel att slippa honom på bänken.
Det lär dock i en enskild match inte påverka nämnvärt då det mesta redan lär vara uppgjort i förväg beträffande laget och olika scenarion i matchen.

Fast hur många spelare har blivit avstängda för att dom efter slutsignal i frustration sparkat till drickabackar?
Citera
2016-10-20, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
P.O tog 16 poäng på 15 matcher, Dempsey har tagit 19 poäng på 11 matcher. Finns inte så mycket mer att diskutera. Det är en enorm skillnad sett över en säsong. Dempsey har över 30 matcher med nuvarande snitt drygt 51 poäng och P.O drygt 32 poäng... Det finns liksom inget konkret argument för att det med P.O finns en enorm utväxling eller liknande på sikt heller.

Så kan du inte jämföra.

Djurgården har gjort några bra matcher med Mark Dempsey. Men han har också haft ett ganska överkomligt program (7 av 10 senaste på Tele 2 Arena och bortafajter mot Peking, Falkenberg och Östersund).

Pelle Olsson har ju redan stökat av de svåraste bortamatcherna (MFF, IFK Göteborg, Elfsborg, AIK, BK Häcken).
Citera
2016-10-20, 17:18
Medlem
bagarn29s avatar
Ska bli intressant att se hur Kuhn löser forwardssituationen på lördag. Jeremejeff är ju gjuten. Teddy Bergqvist är ende renodlade forward men Allan tycker inte att är dags ännu för honom enl. intervju i SDS.
Det hade varit intressant att se Svanberg som släpande, det har han prövat i U21 med bra resultat.

Vad tror ni MFF:are som hänger nere vid träningsplanen?
Citera
2016-10-20, 18:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tyvärr stängs han inte av från träningarna och laguttagningen inför match dock.
Dock är det såklart en fördel att slippa honom på bänken.
Det lär dock i en enskild match inte påverka nämnvärt då det mesta redan lär vara uppgjort i förväg beträffande laget och olika scenarion i matchen.

Fast hur många spelare har blivit avstängda för att dom efter slutsignal i frustration sparkat till drickabackar?

3 mål på fasta direkt nu. Eller att Edlund vågar köra något helt annat och vinner med 4-0 över AIK.

Vore faktiskt rätt kul om Edlund bara råpetade Seb, Jamieson, MSD och Bjärs för att skicka signaler. Sen i matchen efter är det det vanliga igen.
Citera
2016-10-20, 19:14
Medlem
Hur lang blev Sanas avstangning efter att han kastat spjut med hornflaggan mot en sektion med oskyldiga supportrar? Nej just det, SvFF bedomde ju att inte ens en utredning var nodvandig. Forbundet sabehandlar runkfavoriten malmo som vanligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in