2016-10-20, 21:54
Medlem
zergrushs avatar
Det sägs ju inte annat här än att Donald vann i debatten, så varför blev han så sur?
Det är ju öppet mål nu, grindarna till vita huset öppna på vid gavel, så det finns väl ingen anledning till trumpna miner?

Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad tror ni om antalet självmord i USA 8-9 November?
Detta ytterst hypotetiska påfund skulle jag inte oroa mig så mycket över, eller ens se som särskilt allvarligt: Var och en är väl fri att följa sin egna vilja, eller hur?

Vad som däremot mycket väl kan bli en fara på valdagen är att Donald har piskat upp sina sekteristiska fundamentalister att gå ut och skjuta ihjäl människor! Det är ju som folk brukar säga här i tråden: När the Don förlorar är den yttersta dagen kommen, jorden ska gå under och då måste man få göra som man vill?
Återigen, det är faktiskt lite märkligt hur mycket likheter det finns mellan Donalds väljarkår och ISIS...

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Hillary korde pa som vanligt med logner och forsokte till och med harma Obamas rostbruk. Acklig sugga. Moderatorn var totalt vardelos som lat henne hallas. Alla moderatorerna har varit vardelosa i debatterna. Mediafolk.
Ja, FOX News smutsiga krypande för det korrupta demokratiska partiet är sedan länge dokumenterat! Håller helt med!

Och hur vågar de odugliga undersåtarna sätta sig upp mot översteprästen förresten!? Vilka tror de egentligen att de är?
https://twitter.com/RaleighReporter/status/789150147326386176
Citat:
"We at the North Carolina Republican Party are not aware of election results being optional"
-Dallas Woodhouse, executive director

@NCGOP statement on Donald Trump's debate comments about accepting election results #ncpol
Citera
2016-10-20, 22:09
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jaså? Nedan har du i alla fall en professor som tippat rätt vinnare i alla presidentval sedan 1984. Han säger nu att Trump kommer att vinna.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/09/23/trump-is-headed-for-a-win-says-professor-whos-predicted-30-years-of-presidential-outcomes-correctly/?tid=a_inl
Det är en intressant slutsats, men faktum är att det nu är 92 procents sannolikhet att Hillary vinner. Hon gör bättre ifrån sig i många stater, blå såväl som röda. Hur ska Trump vända detta med inte ens 20 dagar kvar till valet?
Citera
2016-10-20, 22:17
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Problemet Trump gör är att han fokuserar på den starka väljarbas han redan har, istället för att försöka få röster från de som är skeptiska. Han har redan den starka väljarkår som aldrig sviker honom, nu måste han fokusera på de andra.

Han har tappat enormt bland kvinnliga väljare efter skandalerna, och "I have a tremendous respect for women, nobody has more respect for women than I do", det duger inte som ursäkt. Han låter inte ett dugg pålitlig.
Citera
2016-10-20, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Problemet Trump gör är att han fokuserar på den starka väljarbas han redan har, istället för att försöka få röster från de som är skeptiska. Han har redan den starka väljarkår som aldrig sviker honom, nu måste han fokusera på de andra.

Han har tappat enormt bland kvinnliga väljare efter skandalerna, och "I have a tremendous respect for women, nobody has more respect for women than I do", det duger inte som ursäkt. Han låter inte ett dugg pålitlig.

Hillary borde uteslutas ur valkampanjen. Hon är kriminell och borde ställas inför rätta, lös podesta mailen som läckts. Hon birde flera gånger om ha åtalats. Hur fan kan hon få fortsätta driva en kampanj, och Gud förbjude kanske bli ny president, så jävla korrumperad som hon är. Nån åklagare borde redan nu i detta läge ta tag i detta och placera henne i en cell inför stundande rättegång. Medierna är inte heller opartiska utan står på hennes sida för att sionisterna och bankerna gör det. Man blir mörkrädd av detta. Något måste göras nu innan valet för efter, om hon nu vinner så har hon i princip åtalsimmunitet. Det här är riktigt skrämmande. Trump är iaf ärlig. Sen ni som tror att han har fri tillgång till körnvapenspakarna, nej han kommer inte använda dessa. Läs på lite för fan, USA består av en senat som har stor makt så Trump kan inte bara starta kärnvapenkrig över en natt. Det är inte som Kim jong i Nord Korea.
Citera
2016-10-20, 22:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Men han gör ju det. Han talar direkt till hispanics och svarta. Och plockar röster från dem som aldrig setts maken på.

Dessutom talar han direkt till tidigare Sandersväljare, som känner sig jävligt främmande till att rösta på Hillary.

Det går som på räls just nu.
Citera
2016-10-20, 22:54
Medlem
Prodelins avatar
Dom mätningarna som många hänvisar till här att Hillary vinner kommer från Aftonbladet och den mätningen är inte korrekt då den inte visar sanningen.

Finns mängder av mätningar i USA om att det är jämnt eller att Trump leder med ett antal procent.

Jag tror han vinner, stödet är något enormt just nu.
Citera
2016-10-20, 23:05
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Dom mätningarna som många hänvisar till här att Hillary vinner kommer från Aftonbladet och den mätningen är inte korrekt då den inte visar sanningen.
Sköter Aftonbladet de amerikanska poll-undersökningarna!? Det var det värsta!
Citat:
Finns mängder av mätningar i USA om att det är jämnt eller att Trump leder med ett antal procent.

Jag tror han vinner, stödet är något enormt just nu.
Kan du dela med dig av några av alla dessa (Rasmussen ser jag till exempel såklart fram emot!) grundliga undersökningar isåfall?
Citera
2016-10-20, 23:07
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Hillary borde uteslutas ur valkampanjen. Hon är kriminell och borde ställas inför rätta, lös podesta mailen som läckts. Hon birde flera gånger om ha åtalats. Hur fan kan hon få fortsätta driva en kampanj, och Gud förbjude kanske bli ny president, så jävla korrumperad som hon är. Nån åklagare borde redan nu i detta läge ta tag i detta och placera henne i en cell inför stundande rättegång. Medierna är inte heller opartiska utan står på hennes sida för att sionisterna och bankerna gör det. Man blir mörkrädd av detta. Något måste göras nu innan valet för efter, om hon nu vinner så har hon i princip åtalsimmunitet. Det här är riktigt skrämmande. Trump är iaf ärlig. Sen ni som tror att han har fri tillgång till körnvapenspakarna, nej han kommer inte använda dessa. Läs på lite för fan, USA består av en senat som har stor makt så Trump kan inte bara starta kärnvapenkrig över en natt. Det är inte som Kim jong i Nord Korea.
Jag håller med helt och hållet, jag hoppas definitivt på en Trump-vinst. Hillary borde inte ens vara tillåten att kandidera. Men det bryr sig uppenbarligen inte majoriteten av det amerikanska folket om, så jag tappar hoppet om världens framtid. Trump måste vara extra tydlig mot alla de grupper som vänt honom ryggen.

Sannolikheten för vinst är fortfarande 92% till Hillarys fördel. Trump kommer inte att vinna, även fast många håller hoppet uppe. Loppet är ganska kört, det amerikanska folket är för naivt. De litar på massmedia och dess politiska korruption.
Citera
2016-10-20, 23:23
Medlem
Scherings avatar
Citat:

Säker på det fetade? Valdeltagandet i USA-valen brukar väl vara ganska lågt? Det kan nog löna sig att hårdsatsa på att skrämma upp en hög andel av sina supporters ur soffan istället för att försöka ragga mittenväljare.
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_turnout_in_the_United_States_presidential_el ections

Har precis tittat på den tredje debatten och är nöjd med Trumps insats för en gångs skull. Det kanske ändå finns hopp?

Om Trump tar hem detta så kommer för övrigt SD att omfamnas av övriga riksdagspartier snabbare än man hinner säga knähund.
Citera
2016-10-20, 23:28
Medlem
Efter att ha undersökt Trump NOGA...
är jag förvånad att hans supportrar inte inser att de är grundlurade på samma sätt som Trump grundlurat massor av folk som investerat i hans projekt och förlorat allt.
Bara Trump vinner i slutändan. Han tar ut hög lön, låter stället gå i konkurs, och tjänar pengar på att leasa ut sitt namn. Trump har faktiskt föreslagit att USA skulle sluta betala sina skulder för att bli kvitt dem. Det skulle förstås leda till kaos på hela den internationella marknaden, men Trump och hans små stormtroopers hittar nog ett sätt att skylla det på Hillary...

Jag får erkänna att jag själv drogs in i hysterin för honom ett kort tag, men nu efterhand inser jag hur han spelar spelet, och ställer mig vid sidan från att bli ännu en sucker.

Av någon anledning tror folk att Trump talar för dem. Jo han är bra på att suga in folk i sin verklighetsbild, narcissister brukar vara det.

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det blir tyvärr allt tydligare vad som pågår hos den republikanska hejarklacken...?
https://www.youtube.com/watch?v=e3mxVjB4aqI

Clinton behöver 14 elektorsröster från "battleground states"... Donald behöver 113.
Och som han fortsätter att förlora säkra och mörtkröda kort så är detta helt enkelt inte något som kommer att ske.

Att han sedan tänker skita i och sätta sig upp mot utslag av väl fungerande amerikanskt val verkar inte som det gick hem, det heller. Är man inte med Amerika, så är man emot det...

Time:
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/d3/poutajlfimmi.jpg

Newsweek:
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/xd/9cjzcbmpq011.jpg

The Wall Street Journal
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/b7/x199xrveg24y.jpg

MSNBC
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/1w/keq24fcstl96.jpg

CNN
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/1o/xqs6tssw7qno.jpg

The New York Times
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/rx/blxxslmu55p6.jpg

Seattle Times
http://cd8ba0b44a15c10065fd-24461f391e20b7336331d5789078af53.r23.cf1.rackcdn.c om/pennyarcade.vanillaforums.com/editor/ds/dumr0zdd59ax.jpg

Idioten har förlorat, och felet ligger inte hos någon annan än honom själv.

Det går inte att övertyga "Camp Stupid", dvs trumpanhängare. Om klockan visar 12 säger de att klockan är korrupt och att Clinton har mixtrat med den. Allt för att undvika verkligheten.

Citat:
"Every time Donald thinks things are not going in his direction, he claims whatever it is is rigged against him," the former secretary of state said. "There was even a time when he didn't get an Emmy for his TV program three years in a row, and he started tweeting that the Emmys were rigged."

"Should have gotten it," Trump quipped in response.
Senast redigerad av grelin1999 2016-10-20 kl. 23:36.
Citera
2016-10-20, 23:34
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Efter att ha undersökt Trump NOGA...
är jag förvånad att hans supportrar inte inser att de är grundlurade på samma sätt som Trump grundlurat massor av folk som investerat i hans projekt och förlorat allt.
Bara Trump vinner i slutändan. Han tar ut hög lön, låter stället gå i konkurs, och tjänar pengar på att leasa ut sitt namn. Trump har faktiskt föreslagit att USA skulle sluta betala sina skulder för att bli kvitt dem. Det skulle förstås leda till kaos på hela den internationella marknaden, men Trump och hans små stormtroopers hittar nog ett sätt att skylla det på Hillary...

Jag får erkänna att jag själv drogs in i hysterin för honom ett kort tag, men nu efterhand inser jag hur han spelar spelet, och ställer mig vid sidan från att bli ännu en sucker.

Av någon anledning tror folk att Trump talar för dem. Jo han är bra på att suga in folk i sin verklighetsbild, narcissister brukar vara det.

Det går inte att övertyga "Camp Stupid", dvs trumpanhängare. Om klockan visar 12 säger de att klockan är korrupt och att Clinton har mixtrat med den. Allt för att undvika verkligheten.

"Camp Stupid" får du nog själv och övriga Clinton anhängare infinna er i som till och med när det finns bevisat på video hur valfusk och annat skit relaterat till Clinton förekommer men avfärdar det som trams för att inte MSM tar upp det
Citera
2016-10-21, 00:06
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin

Jaså? Mätningen är inte sann eftersom den inte är sann. Tack för beläggen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in