Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-20, 22:21
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag får inte förklara hur fusket går till, då det är OT
Starta en ny tråd då? Länka gärna till den här.

Jag är väldigt intresserad, inte minst för att jag misstänker att det är totalt skitsnack.
2016-10-20, 22:29
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ifall Trump blir president hoppas jag att han har bra folk omkring sig som säger åt honom att inte använda kärnvapen ifall han blir sur och inte får sin vilja igenom.

Varför skulle han använda kärnvapen? Det är Hillary man bör oroa sig för när det kommer till sånt.
2016-10-20, 22:35
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Så du påstår att jag ljuger när jag säger att det har gjorts omräkningar och utredningar i tidigare presidentval? Här har du ett exempel på när det har skett.

Vad har för invändning mot detta?
Från din länk:
Citat:
Furthermore, there were signs of possible irregularities in downstate areas controlled by Republicans, which Democrats never seriously pressed, since the Republican challenges went nowhere.[52] More than a month after the election, the Republican National Committee abandoned its Illinois voter fraud claims.[43]

However, a special prosecutor assigned to the case brought charges against 650 people, which did not result in convictions.[42] Three Chicago election workers were convicted of voter fraud in 1962 and served short terms in jail.[42] Mazo, the Herald-Tribune reporter, later said that he "found names of the dead who had voted in Chicago, along with 56 people from one house."[42] He found cases of Republican voter fraud in southern Illinois, but said that the totals "did not match the Chicago fraud he found."[42] After Mazo had published four parts of an intended 12-part voter fraud series documenting his findings which was re-published nationally, he said, "Nixon requested his publisher stop the rest of the series so as to prevent a constitutional crisis."[42]
Intressant.

Men! Vad vi pratar om här är ju Donalds totala oförmåga att spela efter etablerade demokratiska regler! Något som Nixon inte hade några problem med, vad jag vet? Han accepterade helt den klara förlusten (303-219), utan krusiduller.
Jag förstår faktiskt inte alls var alla dessa historierevisionistiska projektioner på händelser för ~60 år sen kommer ifrån...?
2016-10-20, 22:35
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
För det första visar olika institut vitt skilda resultat, vissa har Hillary i ledning med 7-procentenheter medan andra har Trump före med 2%. För det andra så finns det definitivt en Bradley effekt. Du utgår ifrån att alla som röstar på Trump är "Trump-fans" när verkligheten inte alls ser så ut. Det finns många, främst fd demokrater och independents, som ser honom som det mindre dåliga alternativet. Att tro att alla dem skulle uppge var deras sympatier ligger är otroligt naivt när det finns risk för dem att förlora jobb, vänner eller rent av bli nedslagna.
Väldigt få demokrater har för avsikt att rösta på Trump och de många republikaner som hatar Trump struntar i att rösta eller, som ett fåtal kända republikaner, uppmanar republikaner att rösta på Hillary för att bli av med Trump så han inte ska förstöra GOP. Med Trump borta kan GOP koncentrera sig på representanthus och senat och driva sina frågor där.

De flesta aktiva republikaner ser inte Trump som en republikan utan som en demagogisk populist utan några avsikter att bedriva konservativ politik. Han säger vad han tror hans väljare vill höra för stunden för att bli vald och sen kommer han flipp-floppa sig fram efter minsta motståndets lag för att berika sig enbart.
2016-10-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Väldigt få demokrater har för avsikt att rösta på Trump och de många republikaner som hatar Trump struntar i att rösta eller, som ett fåtal kända republikaner, uppmanar republikaner att rösta på Hillary för att bli av med Trump så han inte ska förstöra GOP. Med Trump borta kan GOP koncentrera sig på representanthus och senat och driva sina frågor där.

De flesta aktiva republikaner ser inte Trump som en republikan utan som en demagogisk populist utan några avsikter att bedriva konservativ politik. Han säger vad han tror hans väljare vill höra för stunden för att bli vald och sen kommer han flipp-floppa sig fram efter minsta motståndets lag för att berika sig enbart.

Tvärtom så strömmar demokraterna över till Trumps sida efter den usla debatten som en desperat Clinton genomförde. Dom verkar vara trötta på hennes brottsliga beteende så dom väljer Trump istället, samt att hon säger en sak till media, och en annan till den 'inre kretsen'. Dom har synat hennes lögner och hennes flipp-floppande i nästan alla frågor. Kvinnan verkar vara villig att gå över lika för att lura till sig lögner, men nu verkar det slut med det.
2016-10-20, 22:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Trump har många belägg för valfusk och ett riggat val, men det är OT. Trump anklagar inte "folket" för att fuska. Jag får inte förklara hur fusket går till, då det är OT. Trump är så älskad av folket att de kommer gå man ur huse för att rösta på honom.
...

Jag skulle nog rekommendera att se till att ha en bra film och något gott att äta till den 9:e november, så man har något annat att tänka på?
2016-10-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Från din länk:
Intressant.

Men! Vad vi pratar om här är ju Donalds totala oförmåga att spela efter etablerade demokratiska regler! Något som Nixon inte hade några problem med, vad jag vet? Han accepterade helt den klara förlusten (303-219), utan krusiduller.
Jag förstår faktiskt inte alls var alla dessa historierevisionistiska projektioner på händelser för ~60 år sen kommer ifrån...?

Vadå oförmåga att spela efter etablerade demokratiska regler? Varför skulle Donald inte kunna kräva omräkning, något som har skett flera gånger tidigare? Vad är det för odemokratiskt att göra det? Snarare är det en demokratisk rättighet att kunna begära omräkning. Varför är du emot det?
Senast redigerad av TheStriptease 2016-10-20 kl. 22:58.
2016-10-20, 23:14
Medlem
Snapcounts avatar
Det är över.., tyvärr...(säger jag som Trump supporter)

Han kröp sakta men säkert närmare fru Clinton i polls.., ända tills det blev "one on one" med henne i debatterna.., sen som "lök på laxen" kom även skandalen i bussen.

-Han var inte tillräckligt förbered inför den första debatten..
-Inför den andra..., så "syrade" hans "fittprat" i bussen indirekt det hela..

-Förra natten.., så var inte revanschen tillräcklig. Trump var helt enkelt inte statsmannamässig..
2016-10-20, 23:20
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Han kröp sakta men säkert närmare fru Clinton i polls.., ända tills det blev "one on one" med henne i debatterna.., sen som "lök på laxen" kom även skandalen i bussen.

-Förra natten.., så var inte revanschen tillräcklig. Trump var helt enkelt inte statsmannamässig..
Ööh? Han har redan hämtat in i princip allt han förlorade på "skandalen" (vilket knappt var något överhuvudtaget). Dessutom vann han debatten klart vilket kommer visa sig i opinionen framöver. Med tanke på de vinklade pollarna och överrepresentation av demokrater ligger han förvånansvärt nära Clinton även i de pollarna. Det är inte över förrän vi får valresultatet.
2016-10-20, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Var inte en sådan pessimist, finns flera polls som visar att de ligger sida vid sida.
2016-10-20, 23:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Ööh? Han har redan hämtat in i princip allt han förlorade på "skandalen" (vilket knappt var något överhuvudtaget). Dessutom vann han debatten klart vilket kommer visa sig i opinionen framöver. Med tanke på de vinklade pollarna och överrepresentation av demokrater ligger han förvånansvärt nära Clinton även i de pollarna. Det är inte över förrän vi får valresultatet.

Jag hoppas innerligt att du har rätt.., jag menar det ärligt, skulle bli så glad om det vore fallet.

Men jag ser det på ett annat sätt.

Han fick tre chanser med fru Clinton (debatterna) : Han var överivrig och nonchalant..(dåliga förberedelser), fick poänger men inte matchen.., inte i någon utav de..

Han fick ingen "knockout" på henne.., och i tillägg hans "fittprat" !

Det positiva...., med Trumps kampanj är ju att han har lyft fram en "hel del" frågor. Samt att 40 % + kommer att fortfarande rösta på honom.

"Det" ger råg i ryggen. Förändringar är på väg.., men det dröjer lite till...
2016-10-20, 23:46
Medlem
zergrushs avatar
Den där kampanjen asså...
https://twitter.com/jackdanger/status/788957216120254464
Citat:
The "live" http://donaldjtrump.com widget showing incoming donations is just a 10-day-old sample XML file played in a loop.
SAD!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in