Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-20, 21:18
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har Trump pinkat rejält i det blå skåpet. Att inte svara Ja på frågan att acceptera valresultatet, en direkt fråga i den sista debatten. Och idag vid ett Rally hålla fast vid att han "accepterar valresultatet .. om han vinner".

Jag håller på Trump (hans politik och vissa av hans egenskaper) men ack så nära det var att jag rakt ut skrek "rädda oss Hillary" när jag hörde och såg denna oerhörda, omogna utläggning vid debatten. Herregud säger jag bara.

Han har skitit i det blå skåpet, för om det är något som amerikanerna håller främst så är det sin demokrati, konstitution och sin frihet. Jag tror han tappar minst 10 procentenheter på detta. De mest hardcore procentenheterna Trump-fans blir ännu mer övertygade. Men General Public ser att han är en galning. Och en farlig galning.

Så kan det vara, men USA är mer polariserat än någonsin och det finns nog väldigt stora skaror på bägge sidor som varken skulle acceptera en förlust eller ta illa upp om deras kandidat sa det Trump sa.

Samtidigt måste man ju beakta uppgifterna om valfusk. Ska ett demokratiskt resultat accepteras om det tillkommit på felaktiga grunder, bara för att det är "demokratiskt"? En övervägande majoritet republikaner tror att valfusk sker och många oberoende tror detsamma.
2016-10-20, 21:20
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexin
Är du så här trög eller spelar du bara? Du har sagt att valet är riggat och hänvisat till två miljoner fiktiva väljare. När man pressar dig så länkar du till något trams om att 19 avlidna har registrerats för att rösta. Du fattar väl att det varken gör till eller från i ett land med 300 miljoner invånare? 2 miljoner fiktiva väljare är heller inte tillräckligt för att avgöra några val, men det hade åtminstone antytt att någon försökte åstadkomma något. Du slösar bort min tid.

Det har stor betydelse i swing states och nu har de dessutom erkänt att de bussar omkring folk till olika vallokaler på samma sätt som när de bussar upploppsmakare till att störa Trumps politiska möten.

Citat:
The Florida election recount of 2000 was a period of vote recounting in Florida that occurred during the weeks after Election Day in the 2000 United States presidential election between George W. Bush and Al Gore. The Florida vote was ultimately settled in Bush's favor by a margin of 537 votes when the U.S. Supreme Court, in Bush v. Gore, stopped a recount that had been proposed by the Florida Supreme Court. That in turn gave Bush a majority of votes in the Electoral College and victory in the presidential election.[1]

https://en.wikipedia.org/wiki/Florida_election_recount
2016-10-20, 21:21
Medlem
Ifall Trump blir president hoppas jag att han har bra folk omkring sig som säger åt honom att inte använda kärnvapen ifall han blir sur och inte får sin vilja igenom.
2016-10-20, 21:23
Medlem
Xeliouss avatar
Trump har inga som helst belägg för valfusk.

Citat:
The Bush administration began a crackdown on alleged voter fraud in 2002, but despite its massive efforts, the Justice Department has turned up virtually no evidence of any organized effort of voter fraud or of voter registration fraud to skew federal elections, according to court records and interviews. "If they found a single case of a conspiracy to affect the outcome of a Congressional election or a statewide election, that would be significant," said Richard L. Hasen, an expert in election law at the Loyola Law School, "But what we see is isolated, small-scale activities that often have not shown any kind of criminal intent.
https://en.wikipedia.org/wiki/Help_America_Vote_Act

Trump anklagar folket för att vara fuskare. Folket som han tror ska rösta på honom när han beter sig som en skithög. Han är inte intelligent, likt hans supporters.
2016-10-20, 21:52
Moderator
Unitys avatar
Kära begåvningsreserven, om ni vill diskutera det amerikanska valsystemet får ni göra det i för ändamålet avsedd tråd. Denna tråd handlar om Donald Trump.

Off topic raderat, varningar utdelade.

/Mod
2016-10-20, 22:02
Medlem
"and then he said, (Trump under nattens debatt) 'no one has more respect for women than I do'"
https://twitter.com/blakelaliberte/status/788923972813524992
Senast redigerad av LoveRavel 2016-10-20 kl. 22:13.
2016-10-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej, detta har faktiskt aldrig hänt.

Men verkligheten har väl en "liberal bias" som vanligt, antar jag?

Så du påstår att jag ljuger när jag säger att det har gjorts omräkningar och utredningar i tidigare presidentval? Här har du ett exempel på när det har skett.

Vad har för invändning mot detta?
2016-10-20, 22:10
Medlem
zergrushs avatar
Det är lite som att titta på en politisk version av den där Big, med Tom Hanks?
https://twitter.com/costareports/status/789146082496262145
Citat:
Trump: "I will totally accept the results" of the election "if I win"
...han är och beter sig som en lågstadieunge.
2016-10-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveRavel
"and then he said, 'no one has more respect for women than I do'"
https://twitter.com/blakelaliberte/status/788923972813524992
Vi i Sverige blev ju varse om vad manliga "kvinnokämpar" sysslade med på sin fritid. Kapten klänning och de finns fler.
Män som INTE har pratat "locker room talk" och har en allmänt manlig stil tenderar till att ha en sjuk inställning till kvinnor.
2016-10-20, 22:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexin
Är du så här trög eller spelar du bara? Du har sagt att valet är riggat och hänvisat till två miljoner fiktiva väljare. När man pressar dig så länkar du till något trams om att 19 avlidna har registrerats för att rösta. Du fattar väl att det varken gör till eller från i ett land med 300 miljoner invånare? 2 miljoner fiktiva väljare är heller inte tillräckligt för att avgöra några val, men det hade åtminstone antytt att någon försökte åstadkomma något. Du slösar bort min tid.
Det är tydligen OT att diskutera huruvida valet är riggat, trots att topic är Trumps chans att vinna valet. Fick mina svar till dig raderade och fick också en varning. Lämnar tråden då jag inte riktigt förstår dess syfte. Vill du diskutera vidare om det riggade valet tar vi det i annan tråd.

OnT: Trumps frisyr är ju speciell och väldigt orange. Han har en fin familj och har säkert chans att vinna om han får tillräckligt många folk att rösta på honom. Trump är mycket rik. Han är 70 år gammal, men verkar mycket yngre.
2016-10-20, 22:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trump har inga som helst belägg för valfusk.

https://en.wikipedia.org/wiki/Help_America_Vote_Act

Trump anklagar folket för att vara fuskare. Folket som han tror ska rösta på honom när han beter sig som en skithög. Han är inte intelligent, likt hans supporters.
Trump har många belägg för valfusk och ett riggat val, men det är OT. Trump anklagar inte "folket" för att fuska. Jag får inte förklara hur fusket går till, då det är OT. Trump är så älskad av folket att de kommer gå man ur huse för att rösta på honom.
2016-10-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ska bli oerhört intressant hur Trump nu agerar under de 19 dagar som är kvar till valet.

Vi har ju aldrig någonsin haft en mer "lame duck" som kandidat, en som verkligen inte kan vinna. Det finns inte på kartan, han är 7-8 procentenheter efter och rasar dessutom ytterligare från den nivån. Sen finns det ingen "Bradley-effekt" som kan rädda Trump, snarare är Trump-fansen mer benägna att uppge Trump, än vad Hillary-fansen är benägna att uppge Hillary.

Undrar hur han kommer att agera i detta läge? Fortsätta att elda på att allt är riggat?

För det första visar olika institut vitt skilda resultat, vissa har Hillary i ledning med 7-procentenheter medan andra har Trump före med 2%. För det andra så finns det definitivt en Bradley effekt. Du utgår ifrån att alla som röstar på Trump är "Trump-fans" när verkligheten inte alls ser så ut. Det finns många, främst fd demokrater och independents, som ser honom som det mindre dåliga alternativet. Att tro att alla dem skulle uppge var deras sympatier ligger är otroligt naivt när det finns risk för dem att förlora jobb, vänner eller rent av bli nedslagna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in