2016-10-20, 15:50
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppenbarelseboken
Om du är intresserad, sök sanningen. Det handlar om dagar kanske veckor av studier innan du börjar förstå att Platt jord förklarar allt och bättre än ett klot som susar omkring och ändå aldrig någonsinn rubbas ur läge. Tusentals år och alla är samma, nordstjärnan och solstånden.

Sluta tramsa och besvara dessa enkla frågor istället. Nu får ju alla bara känslan att du inte har något svar o ge alls..
Citera
2016-10-20, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Kanske är vettigt för dig. Men inte för mig eftersom jag vill diskutera alla tusentals hål som finns i FE-teorin.

När det gäller din undran om hur du ska förklara att bara undersidan av molnen är belysta vid en solnedgång så är det väl bara att hitta på någon konstig teori även för det fenomenet. FE:are kommer ju upp med idéer som densitetskraft, höjda horisonter, marksänd GPS, isväggar och fejkade bilder utan några som helst belägg så det är väl bara att dra till med något?

Går det inte att spåna ihop något om synvillor och konvergenslinjer? Eller att solen är under molnen? Eller kanske att densitetskraften gör att ljuset böjer av? Exakt vad du hittar på spelar nog inte så stor roll.

Jo men jag är som sagt inte intresserad av de just nu. Jag tog upp ett problem med teorin och de är den jag vill få svar på. Vill du diskutera andra problem med teorin så hitta någon som är intresserade av de.

Förvisso.. Men då vill jag se en sån förklaring som jag godkänner.. och då menar jag personligen godkänner. Innan jag gått ett tillfredsställande svar på den så kommer de vara ett jätte hål i teorin. Och då talar jag för vad jag anser. Du får säga att de finns 1000 andra hål. Jag med all respekt håller inte med dig där. Men du får tycka och tänka precis som du vill. Och jag tycker jag ska ha samma förutsättningar som dig att få bilda min egna uppfattning.

Så åter till min fråga:

Citat:
Jag är själv mer troende på platt jord teorin.
Men jag tycker att ett bra argument MOT platt jord och en sol som endast cirkulerar runt denna platta är solnedgången.

Och då menar jag inte att solen försvinner bakom horisonten eftersom jag köper argumentet att horisonten lyfts upp mot observations höjden. Och kan inte ses bakom den så kallade Converge line..

Men detta är som sagt en visuell illusion. Hur förklarar platt jord försvarare solnedgången som bidrar till att endast undre delen av molnen lyses upp. Detta förklaras ganska enkelt om vårat traditionella sätt att se en solnedgång eftersom infallsvinkeln från solens strålar kommer underifrån.

Men på en platt jord och cirkulerande sol som inte går upp eller ner, utan endast försvinner ut ur synfältet kan inte förklara detta känner jag...

Har vi nån flat Earth troende här inne som kan svara på detta?

https://upload.wikimedia.org/wikiped...louds-4189.jpg

http://link-lcy.com/bulkupload_Cloud...-at-Sunset.jpg

MVH // Max
Citera
2016-10-20, 18:27
Medlem
Citat:
Hej Max. Trevligt att ha någon med en riktig undran.

Jag fann sanningen delvis genom att söka på NASAs lögner.

Jag har ännu bara några månader som Kristen och plattskalle och jag har inte lagt mycket tid på detta.
Där är så mycket viktigt att lära nu. Spåna inte in helt på en sak.
Här är en superb predikan om detta: https://www.youtube.com/watch?v=VkGm0rcxCBU
Hör av dig Broder.

Jag har hört alla argument för och mot flat earth..
Och jag lutar starkt åt flat earth.... Men jag hade en specifik fråga om hur solen kan lysa upp endast undersidan av molnen.. om det är så att solen inte går "ner", utan bara rör sig ut ur observation...
Citera
2016-10-20, 18:38
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ska jag behöver bevisa att tekniken går framåt. Kolla på hur en telefon fungerade 1950 och den du har idag. Varför är flygplanen exakt lika efter så här många år?

Detta stämmer inte alls, det har skett en hel del förändringar vad gäller flyg och flygteknik.
Inte på utseende så mycket eller det man kan se, utan mer under huven så att säga och tekniskt förstås.
Tittar man på plan som är till för passagerare så ligger fokus på den ekonomiska biten, att kunna flyga långt och så bränslesnålt som möjligt, då är inte farten i fokus.
Jordens krökning torde vara ett uppenbart bevis på att INTE är platt.
Även att plan/båtar/fordon kan färdas åt båda håll, det borde inte fungera om nu jorden var platt.

Vad tjänar man på att inte avslöja ifall jorden nu skulle vara platt?
Citera
2016-10-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Detta stämmer inte alls, det har skett en hel del förändringar vad gäller flyg och flygteknik.
Inte på utseende så mycket eller det man kan se, utan mer under huven så att säga och tekniskt förstås.
Tittar man på plan som är till för passagerare så ligger fokus på den ekonomiska biten, att kunna flyga långt och så bränslesnålt som möjligt, då är inte farten i fokus.
Jordens krökning torde vara ett uppenbart bevis på att INTE är platt.
Även att plan/båtar/fordon kan färdas åt båda håll, det borde inte fungera om nu jorden var platt.

Vad tjänar man på att inte avslöja ifall jorden nu skulle vara platt?

Hoppas de är okej att jag svarar på den frågan.

Det beror lite på vem du frågar. Många kristna har lättare att köra iden att jorden är platt eftersom de är så den förklaras i genesis. Men även många som går in med uppdraget att bevisa flat earth modellen fel blir istället dom som blir flat earth troende. Och därmed många som blir troende på en Gud.. oavsett vilken Gud. Du har bland annat Eric Dubay som är ganska känd för att försvara flat earth som säger att hela grejen är att gömma bevisen för Gud kreation. Men han föreskriver sig mer till nån form av new age tro än nånting annat. Och han har även gjort filmer som hyllar hitler och fördömer judar. Även videos som är tagna av zeitguists källor för att bevisa att Jesus aldrig ens existerat..

Dom som därimot blir troende på en platt jord men trots de ändå inte vill säga att de tror på nån Gud brukar istället argumentera för att det är pengarna som är den drivande faktorn. T;ex dom pengarna nasa får.

Jag hoppas de var ett informativt och neutralt svar?
Citera
2016-10-20, 19:09
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon

Det beror lite på vem du frågar. Många kristna har lättare att köra iden att jorden är platt eftersom de är så den förklaras i genesis. Men även många som går in med uppdraget att bevisa flat earth modellen fel blir istället dom som blir flat earth troende. Och därmed många som blir troende på en Gud.. oavsett vilken Gud. Du har bland annat Eric Dubay som är ganska känd för att försvara flat earth som säger att hela grejen är att gömma bevisen för Gud kreation. Men han föreskriver sig mer till nån form av new age tro än nånting annat. Och han har även gjort filmer som hyllar hitler och fördömer judar. Även videos som är tagna av zeitguists källor för att bevisa att Jesus aldrig ens existerat..

Dom som därimot blir troende på en platt jord men trots de ändå inte vill säga att de tror på nån Gud brukar istället argumentera för att det är pengarna som är den drivande faktorn. T;ex dom pengarna nasa får.

Jag hoppas de var ett informativt och neutralt svar?

Svarade visserligen inte på mina frågor mer än lite svepande.
Ser inte att det räcker som skäl att undanhålla att jorden nu skulle vara platt.
Citera
2016-10-20, 19:31
Medlem
Citat:
Svarade visserligen inte på mina frågor mer än lite svepande.
Ser inte att det räcker som skäl att undanhålla att jorden nu skulle vara platt.

Beror på vem du frågar..

Jag personligen tror att de är en push av "eliten" att få oss så långt bort det går från sanningen om vår värld, Gud och allt där emellan. Och jag tror att de "eliten" kommer göra är att presentera en fake Messias för oss. Och då kommer han visa hur lurade vi är med allt.. Och antagligen bevisa bortom alla tvivel att vi lever på en platt jord med en kupol över oss genom att då tillåta oss åka till "sydpolen" och se och dokumentera den yttre ringen..

Ju mer sanning denna fake Messias kan komma med desto större chans är de att vi kommer följa honom...
Därför tror jag att dom gör detta..

Sen att de låter lite halv galet gör mig ingenting.. jag har alltid legat lite före min tid. Jag pratade om 9/11 långt innan de blev känt att de var insider jobb. Och jag pratade med mina föräldrar för 10 år sen att dom vill ena Kanada, Mexiko och Usa.. och dom sa att de kommer aldrig nånsin hända. Men nu är de öppet diskuterat. Och dra NAFTA rakt igenom kontinenten...

Folk som för många år sen trodde att jag var galen när jag la ut information på min FB har idag accepterat att de jag pratade om är idag verklighet.. Men lik förbaskat så kommer folk vara immuna mot det jag säger nu om FE och att planen är att de en dag ska komma ut...
Men för vissa tar de bara lite längre tid att ta in detta och släppa decennier av indoktrinationer.. och för vissa är de en så obehaglig verklighet att bli exponerade för att de går över till personangrepp istället. Vilket endast bevisar att dom är rädda och oroliga..så jag försöker vara tålmodiga med dom.

Är de mindre vagt för dig?
Citera
2016-10-20, 20:08
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Beror på vem du frågar..

Jag personligen tror att de är en push av "eliten" att få oss så långt bort det går från sanningen om vår värld, Gud och allt där emellan. Och jag tror att de "eliten" kommer göra är att presentera en fake Messias för oss. Och då kommer han visa hur lurade vi är med allt.. Och antagligen bevisa bortom alla tvivel att vi lever på en platt jord med en kupol över oss genom att då tillåta oss åka till "sydpolen" och se och dokumentera den yttre ringen..

Ju mer sanning denna fake Messias kan komma med desto större chans är de att vi kommer följa honom...
Därför tror jag att dom gör detta..

Sen att de låter lite halv galet gör mig ingenting.. jag har alltid legat lite före min tid. Jag pratade om 9/11 långt innan de blev känt att de var insider jobb. Och jag pratade med mina föräldrar för 10 år sen att dom vill ena Kanada, Mexiko och Usa.. och dom sa att de kommer aldrig nånsin hända. Men nu är de öppet diskuterat. Och dra NAFTA rakt igenom kontinenten...

Folk som för många år sen trodde att jag var galen när jag la ut information på min FB har idag accepterat att de jag pratade om är idag verklighet.. Men lik förbaskat så kommer folk vara immuna mot det jag säger nu om FE och att planen är att de en dag ska komma ut...
Men för vissa tar de bara lite längre tid att ta in detta och släppa decennier av indoktrinationer.. och för vissa är de en så obehaglig verklighet att bli exponerade för att de går över till personangrepp istället. Vilket endast bevisar att dom är rädda och oroliga..så jag försöker vara tålmodiga med dom.

Är de mindre vagt för dig?

Okej, då förstår jag mer DITT tankesätt även ifall jag inte håller med.

Vad får "eliten" ut av att pusha denna tanke?
Är det ett försök för dem att styra "vanligt folk"?

Sedan måste "eliten" bestå av en rätt stor del av folket med tanke på hur många som flyger eller rent av reser runt jorden som säger annat.
Ser även ett problem med dag och natt cykeln om nu jorden skulle vara sann.
Citera
2016-10-20, 20:10
Medlem
torrenttobbes avatar
Är ISS streamen fejkad alltså?
https://www.youtube.com/watch?v=-xIx-LHG8Wc
Citera
2016-10-20, 20:35
Medlem
Citat:
Okej, då förstår jag mer DITT tankesätt även ifall jag inte håller med.

Vad får "eliten" ut av att pusha denna tanke?
Är det ett försök för dem att styra "vanligt folk"?

Sedan måste "eliten" bestå av en rätt stor del av folket med tanke på hur många som flyger eller rent av reser runt jorden som säger annat.
Ser även ett problem med dag och natt cykeln om nu jorden skulle vara sann.

Du behöver absolut inte hålla med. Men jag lägger ut den iaf så OM de i framtiden händer nått som jag pratade om så kommer du iaf ihåg att de var en flummig kille på ett forum för många många år sedan som pratade om detta.

Jag ser de på detta sätt. De ska förvirra oss så gott de kan. Och sen så deras fake Messias kan komma och visa oss hur lurade vi är.. Så han vinner vårt förtroende.

Jag har även en teori om att denna Messias kommer utge sig för att vara Jesus återkomst. Och att hans Fader inte är skaparen Yahweh.
Utan skaparen av denna "fängelse värld" är ond.. Yahweh är ond...
Och att han kom för att fria oss från denna värld.

And he opened his mouth in blasphemy against God, to blaspheme his name, and his tabernacle, and them that dwell in heaven.

De är den såkallade gnostiska tron... den påminner om trueman show.. där han är fången utan sin vetskap.. men när han får veta att han är fången i denna stängda värld så blir hans mål att fly.. samma sak med matrix... där onda arkitekten skapar matrix och håller oss människor fångna... och neo sätter oss fri från den fängelse världen...
Citera
2016-10-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Är ISS streamen fejkad alltså?
https://www.youtube.com/watch?v=-xIx-LHG8Wc

Ja.

https://www.youtube.com/watch?v=G3BJXBWK70Y
Citera
2016-10-20, 20:37
Medlem
madtops avatar
Citat:

Men även många som går in med uppdraget att bevisa flat earth modellen fel blir istället dom som blir flat earth troende.

Ditt påstående är direkt felaktigt.

En uppskattning är att det är cirka 0,0000001% av de som studerar eller har studerat naturvetenskap som tror på en platt jord. FE går helt enkelt inte ihop med vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in