Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
Om du läser vad jag skrivit så är jag redan troende på platt jord...
Jag har debatterat här med massor av folk som försökte debunka teorin och jag försvarade den. Och ju mer tiden gick, ju mer vart jag mer övertygad om att jorden är platt osv.... MEN jag kan inte förklara de fenomen jag just postade. Jag tänker inte acceptera en teori bara för att den passar mig som kristen heller. I bibeln så står de att vi måste vara beredda på att stå till svars för vår tro.. Och då stoppar man inte huvudet i sanden när man stöter på problem. Jag vill ha svar på de jag frågade... innan den är besvarad är det ett STORT hål i teorin som inte kan förklaras..
MVH // Max
Är du ärlig när du säger att solnedgång på moln är det enda stora hålet i FE-teorin som du ser?
Från mitt perspektiv finns det
tusentals hål i teorin. Allt från GPS, via flygresor till att stenar faller till marken. Faktum är att FE-teorin inte bara förkastar allt vad modern naturvetenskap står för utan den gör det dessutom utan att ens försöka komma med några hållbara alternativa förklaringsmodeller.
Att t.ex förkasta gravitation och ersätta det med "upp-är-upp" eller "densitet" är inte bara fel - det är rent ut sagt infantilt och löjeväckande.