2016-10-19, 19:11
Moderator
Mängder av OT raderat. Detta är inte religionsforumet.
Gör som nedanstående användare föreslår, använd lämplig tråd i rätt forum för att diskutera religion.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Då ber jag dig vänligen att på lämplig tråd bevisa att gud och satan finns.

(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)

(FB) Är Bibeln sann ?
/Moderator
Citera
2016-10-19, 23:05
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppenbarelseboken
Vem som helst som läser tråden eller börjar söka på fakta kan förstå att starkare bevis finns för att världen är platt.

tror du även att solen är en lysande platta och alla andra planeter också eller gäller detta bara vår planet?

Och vad är det som skymmer månen?
Citera
2016-10-20, 09:15
Medlem
Jag är själv mer troende på platt jord teorin.
Men jag tycker att ett bra argument MOT platt jord och en sol som endast cirkulerar runt denna platta är solnedgången.

Och då menar jag inte att solen försvinner bakom horisonten eftersom jag köper argumentet att horisonten lyfts upp mot observations höjden. Och kan inte ses bakom den så kallade Converge line..

Men detta är som sagt en visuell illusion. Hur förklarar platt jord försvarare solnedgången som bidrar till att endast undre delen av molnen lyses upp. Detta förklaras ganska enkelt om vårat traditionella sätt att se en solnedgång eftersom infallsvinkeln från solens strålar kommer underifrån.

Men på en platt jord och cirkulerande sol som inte går upp eller ner, utan endast försvinner ut ur synfältet kan inte förklara detta känner jag...

Har vi nån flat Earth troende här inne som kan svara på detta?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/78/Sunset-Clouds-4189.jpg

http://link-lcy.com/bulkupload_Cloud-Wallpaper_Breaking-Through-the-Clouds-at-Sunset.jpg

MVH // Max
Citera
2016-10-20, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
tror du även att solen är en lysande platta och alla andra planeter också eller gäller detta bara vår planet?

Och vad är det som skymmer månen?
Om du är intresserad, sök sanningen. Det handlar om dagar kanske veckor av studier innan du börjar förstå att Platt jord förklarar allt och bättre än ett klot som susar omkring och ändå aldrig någonsinn rubbas ur läge. Tusentals år och alla är samma, nordstjärnan och solstånden.
Citera
2016-10-20, 09:34
Medlem
Citat:
Om du är intresserad, sök sanningen. Det handlar om dagar kanske veckor av studier innan du börjar förstå att Platt jord förklarar allt och bättre än ett klot som susar omkring och ändå aldrig någonsinn rubbas ur läge. Tusentals år och alla är samma, nordstjärnan och solstånden.

Om du läser vad jag skrivit så är jag redan troende på platt jord...
Jag har debatterat här med massor av folk som försökte debunka teorin och jag försvarade den. Och ju mer tiden gick, ju mer vart jag mer övertygad om att jorden är platt osv.... MEN jag kan inte förklara de fenomen jag just postade. Jag tänker inte acceptera en teori bara för att den passar mig som kristen heller. I bibeln så står de att vi måste vara beredda på att stå till svars för vår tro.. Och då stoppar man inte huvudet i sanden när man stöter på problem. Jag vill ha svar på de jag frågade... innan den är besvarad är det ett STORT hål i teorin som inte kan förklaras..

MVH // Max
Citera
2016-10-20, 10:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maximon
Om du läser vad jag skrivit så är jag redan troende på platt jord...
Jag har debatterat här med massor av folk som försökte debunka teorin och jag försvarade den. Och ju mer tiden gick, ju mer vart jag mer övertygad om att jorden är platt osv.... MEN jag kan inte förklara de fenomen jag just postade. Jag tänker inte acceptera en teori bara för att den passar mig som kristen heller. I bibeln så står de att vi måste vara beredda på att stå till svars för vår tro.. Och då stoppar man inte huvudet i sanden när man stöter på problem. Jag vill ha svar på de jag frågade... innan den är besvarad är det ett STORT hål i teorin som inte kan förklaras..

MVH // Max

Är du ärlig när du säger att solnedgång på moln är det enda stora hålet i FE-teorin som du ser?

Från mitt perspektiv finns det tusentals hål i teorin. Allt från GPS, via flygresor till att stenar faller till marken. Faktum är att FE-teorin inte bara förkastar allt vad modern naturvetenskap står för utan den gör det dessutom utan att ens försöka komma med några hållbara alternativa förklaringsmodeller.

Att t.ex förkasta gravitation och ersätta det med "upp-är-upp" eller "densitet" är inte bara fel - det är rent ut sagt infantilt och löjeväckande.
Senast redigerad av madtop 2016-10-20 kl. 10:18.
Citera
2016-10-20, 10:19
Medlem
Citat:

Ett argument skulle väl vara att eftersom allt "susar" åt samma håll, och när allt allt är i rörelse skapar det illusionenen om stillastående.
Senast redigerad av Cuoco 2016-10-20 kl. 10:21.
Citera
2016-10-20, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Är du ärlig när du säger att solnedgång på moln är det enda stora hålet i FE-teorin som du ser?

Från mitt perspektiv finns det tusentals hål i teorin. Allt från GPS, via flygresor till att stenar faller till marken. Faktum är att FE-teorin inte bara förkastar allt vad modern naturvetenskap står för utan den gör det dessutom utan att ens försöka komma med några hållbara alternativa förklaringsmodeller.

Att t.ex förkasta gravitation och ersätta det med "upp-är-upp" eller "densitet" är inte bara fel - det är rent ut sagt infantilt och löjeväckande.

Jag har redan debatterat detta med er. Och de gjorde mig mer övertygad att jorden var platt.
Men som sagt... Jag vill höra av en flat Earth försvarare hur de förklarar de fenomen jag just tog upp.
Citera
2016-10-20, 10:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag har redan debatterat detta med er. Och de gjorde mig mer övertygad att jorden var platt.
Men som sagt... Jag vill höra av en flat Earth försvarare hur de förklarar de fenomen jag just tog upp.

Debatterat och debatterat... du har ju mest undvikit att svara på frågor.

Du har ju t.ex totalt "glömt" att ge din förklaring till att flygplan navigerar utefter en storcirkel. Eller hur det kommer sig att man kan flyga på 12h från Sydney till Johannesburg. Eller hur det kommer sig att vi hittar rätt trots att vi navigerar utifrån kartor som bygger på en sfärisk jord. Eller hur GPS fungerar. Varför stenar faller till marken. Varför vi har månförmörkelse. Varför vi har tidvatten. Osv...

Listan på utestående frågor är lång och listan på hål i FE-teorin är ännu längre ...
Citera
2016-10-20, 10:44
Medlem
Om jorden är platt och upp-är-upp hur kommer det sig att det natt i Sverige och dag i Australien?
Citera
2016-10-20, 10:44
Medlem
madtops avatar
Ett gammalt exempel på hur du väljer att diskutera.

På en direkt fråga från mig om "densitet är en kraft eller är det fel på Newtons rörelselagar" får man svaret:

Citat:
Jag orkar inte föra den dialogen dock.

MVh // Max

Du kanske orkar svara på frågan idag i stället?
Citera
2016-10-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ett gammalt exempel på hur du väljer att diskutera.

På en direkt fråga från mig om "densitet är en kraft eller är det fel på Newtons rörelselagar" får man svaret:

Du kanske orkar svara på frågan idag i stället?

Du får ursäkta. Men jag är lite egoistisk för att bespara mig tid. Jag orkar bara diskutera de som jag får ut nått av.
Som t:ex frågan jag ställde.. sorry..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in