2016-06-13, 07:32
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Orkar inte läsa igenom allt just nu men kan någon förklara för mig hur solen skulle kunna stå rakt upp i himmelen mitt på dagen enligt flat earth modellen av rotationen och även hur fan man ser att den går UPP och NER och inte runt??

Observation är ju verklighet va

Observeration är bara verklighet när det passar in i deras förklarings modell. När Observeration inte passar in i deras bild som t.ex när man ser att solen går upp och ner istället för att förminskas i horisonten som den skulle ha gjort på en platt yta. Då går det helt plötsligt fint med förklaringar.

Det är enbart en optimistisk illusion att solen går upp och ner.

Samma är det med alla bilder, filmer osv som finns och visar att jorden är rund. Allt det är bara fejkat och påhittat och man kan inte använda bilder och filmer som bevis.

Samtidigt som dom hänvisar till bilder och filmer för att bevisa jorden är platt.

Kort och gott: Alla Observerationer och experiment som en privat person kan göra för att bevisa jorden är rund är optiska illusioner och stämmer inte.

Alla filmer och bilder som tagits som visar att jorden är rund är fejkade, man kan inte lita på filmer och bilder. Bortsett ifrån dom filmer och bilder som visar att jorden är platt.

Enligt dom så är alla bevis som existerar på att jorden är rund fejkade med Photoshop, CGI osv i den största konspirationen genom tiderna som omfattar många många miljoner människor på hela planeten som kollektivt gått ihop om att inte avslöja denna lögnen för resten av befolkningen.... o_O

Och det är nog seriöst det största hålet. Tänk dig själv hur sjukt många personer detta måste innefatta. Alla ingenjörer världen över i exakt alla länder som arbetar med radio, satelliter, flygplan, GPS, raketer, båtar eller någon form av navigationssystem, alla piloter, alla astronauter och astronomer och fysiker, politiker , militärer osv osv. Alla som har någon typ av jobb som är baserad på att jorden är rund måste vara med i denna konspirationen för att den inte ska spricka.

Nog för att det inte är tvivel om att regeringar världen över håller saker hemliga. Men denna konspirationen innefattar så sinnesjukt många personer att jag skulle påstå man måste vara helt verklighetsfrånvarande om man tror det är möjligt att få ihop under så lång tid utan att det kommer ut.

Det innefattar att så många personer måste veta för att få vardagen att gå runt att det hade varit lättare att fejka Justin Bieber, han existerar inte och alla personer som någonsin påstår att dom varit på hans konsert eller träffat han är med i konspirationen och istället för en live show av Bieber får dom en konferens hur dom ska hålla denna hemlighet hemlig.

Dom fungerar likt en religiös sekt med andra ord.
Senast redigerad av confused... 2016-06-13 kl. 08:31.
Citera
2016-06-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Ingenting har förändrats på 500 år. Bara det att Copernicus inte kunde komma undan med att låtsas ha varit i rymden. Så metoderna som sådana är inte inkorrekta, problemet är att dom bygger på att man förutsätter saker, likt avstånd till olika planeter, ett avstånd som man aldrig har bevisat eller någonsin kommer kunna bevisa. Avfärda allt behöver man inte göra men frågan var om man drog nummer ur röven och svaret på det är uppenbarligen ja. Har man en sund och korrekt modell så är man inte 90 miljoner miles fel någonsin. Vi flat earthers kommer tex aldrig ha så fel, inte ens om vi har fel om allt och jorden är konvex.

Citat:
men frågan var om man drog nummer ur röven och svaret på det är uppenbarligen ja.
Så nu har du alltså bevisat att man i dagsläget bara har hittat på avstånden utan grund genom att påpeka att en person hade fel för 500 år sedan.

Kan du inte bara förklara vad i de metoderna till att mäta avstånd som jag tidigare nämnde, som är felaktigt?

Att någon hade fel för ett halvt millennium sedan är som sagt inte särskilt intressant.
Citera
2016-06-30, 21:02
Medlem
poppilos avatar
Är det någon som vet vilka som håller vid gränserna vid flat earth? Jag trodde det var en världsregering, men min källa säger det är något helt annat. Skumt, intressant o veta dock..
Citera
2016-07-01, 00:44
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Är det någon som vet vilka som håller vid gränserna vid flat earth? Jag trodde det var en världsregering, men min källa säger det är något helt annat. Skumt, intressant o veta dock..
Min källa tror att din källa ljuger.

Det vanligaste plattskallepåståendet, även här i tråden, verkar vara att det är FN-trupper. Duger inte det? Påverkar det jordens form?
Citera
2016-07-01, 16:48
Medlem
madtops avatar
Citat:

Verkar vara fullständigt meningslöst att hålla några gränser.

De som tror att jorden är platt skiter i att åka dit och alla vi andra åker kors och tvärs över jorden utan att ens se vare sig kant eller gränspatruller.
Citera
2016-07-01, 17:38
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop

De som tror att jorden är platt skiter i att åka dit och alla vi andra åker kors och tvärs över jorden utan att ens se vare sig kant eller gränspatruller.
Jo man är tvungen att hålla gränser så inte obehöriga åker dit, det är ju just det dom vill att ni andra ska åka tvärs över jorden utan att tänka på att jorden faktiskt är platt.
Citera
2016-07-01, 17:40
Medlem
Citat:

Det är detta som är så fantastiskt bland sk troende, de vill inte testa det mest enkla. Det blir alltid mörka krafter mot goda,utplåna mot att rädda planten.

Och hemligheter alla dessa hemligheter som det inte finns någon rim och reson med varför de är hemliga.

Ber man en skeptiker att vid ett bord ta upp en penna och släppa greppet, varför pennan alltid nedåt.
Man kunde söka på google om det finns någon enkel förklaring.

Men nej istället sätter man igång och forskar (troende forskar alltid när de finner konspirationer) till slut hittar de förklaringen gravitation är kasst nu firar vi platt jord med exempel från lekis.
(vem vet kanske barnen som är på lekis forskar det är bara d et att det är klossar istället för YT eller 10 år gammal rapport från en doktor ingen hört talas om.

Men vem har 2016 hittatpå att jorden är och lyckas sälja in det.
Citera
2016-07-01, 21:19
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Du vet möjligtvis inte några platser där gränserna går så kan jag åka dit och fråga?
Citera
2016-07-01, 21:46
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Du vet möjligtvis inte några platser där gränserna går så kan jag åka dit och fråga?
Det är vid nordpolen och antarktis tydligen där går ena kanterna, dom västliga kanterna ligger i oceanska halvön tydligen det är vad min källa säger. Som ni vet kan jag inte avslöja min källa då hen gör det på egen risk och kan bli mördad för saker som denne säger.
Citera
2016-07-01, 22:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det är vid nordpolen och antarktis tydligen där går ena kanterna, dom västliga kanterna ligger i oceanska halvön tydligen det är vad min källa säger. Som ni vet kan jag inte avslöja min källa då hen gör det på egen risk och kan bli mördad för saker som denne säger.
Med tanke på hur låg trovärdighet det påståendet har så kan det vara värt för dig att fundera på om det du sysslar med just nu är trams snarare än något annat.
Citera
2016-07-01, 23:46
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är vid nordpolen och antarktis tydligen där går ena kanterna, dom västliga kanterna ligger i oceanska halvön tydligen det är vad min källa säger.

Rita gärna en karta på hur det ser ut.
Citera
2016-07-02, 00:02
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Rita gärna en karta på hur det ser ut.
Hur ska jag rita? Kan inte rita på datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in