Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Svara på den här frågan, anser du att det finns en bostadsbrist eller ej?
Det är du som påstår. Då är det du som har bevisbördan.
Försök nu leva upp till det. Du är ju så desperat med att försöka smita undan att folk som läser detta skrattar sig väl harmynta.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Om du anser det, varför ifrågasätter du då min övertygelse om att bostadsbristen existerar?
Jag är väl medveten om vad jag vet och inte gällande bostadsmarknaden i Sverige, behöver inte någon som ska berätta det för mig, men tack för att du iaf. försöker.
Skulle aldrig falla mig in att ifrågasätta någons tro.
Jag accepterar religionsfrihet, och det du uppvisar får väl sägas vara en slags religiös övertygelse. Du verkar iaf inte hitta någon koppling till verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Återigen, anser du att bostadsbristen i Sverige existerar, eller att den är påhittad? För det är dina ord som jag återger här.
Se ovan. Det är du som har bevisbördan.
Vad skulle du själv säga är huvudskälet till att du misslyckas så kapitalt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Nej, jag tror inte på det, jag läser tidningar, ser på nyhetsprogram, läser undersökningar och rapporter från institut och organisationer så jag får ett gott intryck av hur läget ser ut på bostadsmarknaden. Varför behöver jag bevisa det för dig?
I vilken mån du lyssnar på dina imamer som stärker dig i din religiösa övertygelse behöver du absolut inte redogöra för. Tvärtom skulle jag vilja att du låter bli det.
Det du däremot behöver redogöra för är grunden för dina påstående i det som tråden handlar om.
Vi väntar på att du ska göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Jag vet att du vill, men du kan inte diskvalificera mig från denna diskussionen genom att helt enkelt fråga efter vilka källor jag refererar till, dels då du själv är enig i min syn om bostadsbristen i landet, dels eftersom mitt inlägg ursprungligen handlade om hur man lättar på bostadsbrisen i landet genom att låta folk skattefritt få hyra ut sina bostäder, utöver det har jag inte diskuterat något med dig utan du försöker bara fiska efter något som inte ger substans till diskussionen med mig som handlar om skattelättnader för folk som hyr ut delar av sin bostad.
Jag vill absolut inte diskvalificera dig. Jag vill att du ska berätta hur du mätt upp den där bostadsbristen du påstår finns.
Tror du att du klarar av att göra det snart.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Jag ser i andra inlägg i denna tråd att du även där efterfrågar en "mätning av bostadsbristen", well, om du inte kan acceptera att något existerar men samtidigt genom dina uttalanden propagerar för att den gör det, så vet jag inte vad du är ute efter.
Visst frågar jag andra som påstår. Jag har en viss förmåga till konsekvens. Min fromma förhoppning är att inte ni samtliga skall vara troende. Utan att det någonstans skall dyka upp någon som vet. Eller kan svara iaf.
Men hittills är det lite tunt med redogörelser. Några ha dock gjort hyggliga försök. Men jag tror inte dom hör till de som påstår bostadsbrist.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Bra att du har självinsikt, trist dock att du går från ämnet i sak och börjar prata om dig själv.
Eh? Det var du som gjorde det. Gav dig på mig som person. Jag svarade.
(Jag kan dock tycka att en som är 18 och har rätt att skriva på Flashback borde klara av den ytterst ringa komplexiteten. Dvs du borde vara medveten om dina handlingar. Eller är det ett uttryck för desperation från din sida).
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Att se ned på andra och samtidigt låtsas vara överlägsen genom härskartekniker är ett tecken för narcissism.
Ska vi bokföra det som fortsatta personangrepp. Eller är det bara ett inslag i din religiösa grubblerier.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Se dig själv i spegeln och inse att ingen gillar det du skriver här, men jag antar att det är vad du vill uppnå (från de antal PM jag får från de andra deltagarna i denna tråden)

(Fick faktiskt skratta lite här).
Din desperation i att byta samtalsämne verkar nu betydande. Jahaja, vad är det du vill kommunicera här då. Att du är en duktig deltagare i en mob, och okritiskt anpassar dig till mobbens vanföreställningar. Och är nu irriterad på mig eftersom jag inte underkastar mig mobbens föreställningar, utan efterfrågar faktastöd.
Lite kul att ni skriver PM. Twittrar ni också.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Det är var du har kosntanterat,
Då är vi överens om något iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
kato85
Om du vill tillföra någon som helst substans till diskussionen, var då god att argumentera till varför möjligheten att ge folk som hyr ut delar av sin bostad skattelättnader, skulle vara en god respektive dålig idé?
Jag synar dina påståenden.
Det är min uppfattning att diskussioner om politik/samhälle bör ha ett visst mått av verklighetsförankring.
Vill du slippa sådant så finns delforum för konspirationsteorier. Fortsätter du att i stället skriva om bostadsbrist där lovar jag att inte efterfråga någon verklighetsförankring.