Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Nej du har inte ens försökt svara på frågan.
Finns ingen substans om någon bostadsbrist eller bostadskris i dina skriverier.
Det du dock producerar är lite fantasifullt yrande om att du har syner där du ser en bostadsbrist.
Men visst är det lite intressant att du inte har något problem att diskutera något du inte har någon aning om det finns eller inte.
Svara på den här frågan, anser du att det finns en bostadsbrist eller ej?
Om du anser det, varför ifrågasätter du då min övertygelse om att bostadsbristen existerar?
Jag är väl medveten om vad jag vet och inte gällande bostadsmarknaden i Sverige, behöver inte någon som ska berätta det för mig, men tack för att du iaf. försöker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Det betyder att du har inte några problem med att diskutera något påhittat.
Återigen, anser du att bostadsbristen i Sverige existerar, eller att den är påhittad? För det är dina ord som jag återger här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
T ex det stora antalet noshörningar på ICA. Att det inte finns några som helst uppmätta/säkerställda bevis för att det finns en endast noshörning där bekymrar dig inte det minsta. Du bara tror på det blint.
Nej, jag tror inte på det, jag läser tidningar, ser på nyhetsprogram, läser undersökningar och rapporter från institut och organisationer så jag får ett gott intryck av hur läget ser ut på bostadsmarknaden. Varför behöver jag bevisa det för dig?
Jag vet att du vill, men du kan inte diskvalificera mig från denna diskussionen genom att helt enkelt fråga efter vilka källor jag refererar till, dels då du själv är enig i min syn om bostadsbristen i landet, dels eftersom mitt inlägg ursprungligen handlade om hur man lättar på bostadsbrisen i landet genom att låta folk skattefritt få hyra ut sina bostäder, utöver det har jag inte diskuterat något med dig utan du försöker bara fiska efter något som inte ger substans till
diskussionen med mig som handlar om skattelättnader för folk som hyr ut delar av sin bostad.
Jag ser i andra inlägg i denna tråd att du även där efterfrågar en "mätning av bostadsbristen", well, om du inte kan acceptera att något existerar men samtidigt genom dina uttalanden propagerar för att den gör det, så vet jag inte vad du är ute efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Borde det inte ge dig någon tankeställare att du trots upprepade uppmaningar helt misslyckats leverera något som helst sätt att avgöra om vi har en bostadsbrist eller inte.
Återigen det var inte det jag pratade om eller hur, jag skrev ett inlägg där jag rekommenderade Sverige att ta efter Norge för att lätta på bostadsmarknaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Jag är flummarnas hatobjekt nr 1.
Bra att du har självinsikt, trist dock att du går från ämnet i sak och börjar prata om dig själv. Att se ned på andra och samtidigt låtsas vara överlägsen genom härskartekniker är ett tecken för narcissism.
Se dig själv i spegeln och inse att ingen gillar det du skriver här, men jag antar att det är vad du vill uppnå (från de antal PM jag får från de andra deltagarna i denna tråden)
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
I kommunikationen med dig har jag bara konstaterat att folket verkar gilla hyresreglering och långa köer.
Det är var du har kosntanterat, ja, men det är inte något jag nämnt eller diskuterat.
Om du vill tillföra någon som helst substans till diskussionen, var då god att argumentera till varför möjligheten att ge folk som hyr ut delar av sin bostad skattelättnader, skulle vara en god respektive dålig idé?