2016-10-20, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Kanske inte men han var iaf inte med från början av lägret. Och hade inte mer brått än att han väntade ytterligare en dag med att åka till apoteket.
Han kom dit dagen före apotekvistelsen
Citera
2016-10-20, 17:55
Medlem
Citat:
Kanske inte men han var iaf inte med från början av lägret. Och hade inte mer brått än att han väntade ytterligare en dag med att åka till apoteket.

Det var en vildsint tolkning. Han anlände på kvällen, sannolikt när inga apotek var öppna.
Citera
2016-10-20, 17:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parklane
Han kom dit dagen före apotekvistelsen
I artikeln jag länkade står det att han kom ned den 1 september på kvällen.
Citera
2016-10-20, 17:56
Medlem
Leipreachans avatar
Börjar undra på om detta verkligen händer på riktigt eller om det bara är en uppdiktad modern vandringssägen? Ett stolt land som Norge som inte kan ens stänga av en dopad skidåkerska utan att vela runt som vilsna hönshjärnor. Och så klagar norrmännen på att svenskar är mesiga

Ville dom inte ha stöd från Sverige också i detta?
Citera
2016-10-20, 17:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det var en vildsint tolkning. Han anlände på kvällen, sannolikt när inga apotek var öppna.
Det var ingen tolkning, jag konstaterar att han inte åkte till apoteket den 2 september. Orsaken vet varken jag eller du.

Edit: Och enligt denna artikel ska TJ gått till läkaren den 28/8 så förloppet känns väl inte helt solklart.
http://www.dagbladet.no/sport/eksklusive-bilder-fra-det-italienske-apoteket-stiller-nye-sporsmal-til-skandalelegens-johaug-forklar ing/63961648
Senast redigerad av DreamTwister 2016-10-20 kl. 17:59.
Citera
2016-10-20, 18:02
Medlem
Citat:
Det var ingen tolkning, jag konstaterar att han inte åkte till apoteket den 2 september. Orsaken vet varken jag eller du.

Nej, men eftersom han kom tillräcklig sent för att inte ens hinna träffa Johaug förrän frukost så är mitt antagnde det rimliga i nuläget. Och du gjorde mer än att bara konstatera, du kom med sjövilda insinuationer.

Citat:
Och hade inte mer brått än att han väntade ytterligare en dag med att åka till apoteket.
Citera
2016-10-20, 18:03
Medlem
Nu säger en läkarexpert att krämen inte ska användas på solbrända läppar.

http://www.svt.se/sport/vintersport/har-aldrig-hort-nagon-som-anvant-den-pa-lapparna

Citat:
– Jag har aldrig hört om någon som har använt Trofodermin till behandling av läppar som är solbrända, säger italienske läkaren och experten på läkemedel, Peter Ploner till den norska tv-kanalen.

Okej! Kan det vara så att "solbrända läppar" är en metafor för att dölja herpes? Hur som helst vill jag veta hur höga halter man har hittat och hur länge hon använt krämen, för om det är små mängder kan det väl inte klassas som dopning när det inte påverkat hennes prestationsförmåga.
Citera
2016-10-20, 18:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, men eftersom han kom tillräcklig sent för att inte ens hinna träffa Johaug förrän frukost så är mitt antagnde det rimliga i nuläget. Och du gjorde mer än att bara konstatera, du kom med sjövilda insinuationer.
Sjövilda? Du tar då i från tårna
Av nån anledning tog han iaf inte itu med hennes medicinering direkt, eller hur?
Citera
2016-10-20, 18:18
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Att det skulle ta media så många dagar att fråga någon om det självklara som jag påpekade nästan direkt, trofodermin är inte ens till för att behandla läppar.

Så jag tror att det gått till.

1. Johaug dopar sig med clostebol.
2. Johaug och hennes team har insiderinformation om att det kommer ett oannonserat test.
3. Då det sammanfaller med att hon dopar sig med clostebol så köper hon och läkaren ett alibi genom att inhandla trofodermin och anger den även till kontrollanterna för att framställa det som ett misstag och att de spelar med öppna kort.

Mycket tänkbart scenario. Men varför ställer läkaren upp på att bli offerlam. Enda jag kan komma på, han är gravt insyltad i doping av landslaget och Johaug hotar med att avslöja allt.
Citera
2016-10-20, 18:33
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Det här blir löjligt. Om det var så akut att behandla hennes läppar tar han med sig salva från Norge. Om han tror att salvan redan finns i någon väska i Italien talar han väl om var den ligger så hon kan använda den direkt. Inget av vad lögnhalsarna berättare är rimligt. Släpp deras rövarhistoria och använd lite sunt förnuft. Var alltid skeptisk till vad den åtalade berättar och alldeles särskilt så då det är noga inövat efter nio dagar av förberedelse med samtliga medkonspiratörer. Johaug är bara en liten obetydlig bricka i ett större spel. Det är det norska skidlandslaget som det hela handlar om.
Citera
2016-10-20, 18:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasty
Nä. Elofsson la av för att han var för dålig. Han återhämtade sig aldrig helt från den gången han blev knäckt. Han försökte komma tillbaka flera gånger, men kroppen ville inte. VM-Guldet 03 var väl ett av få topplopp efter Salt Lake.

När han körde slut på sig i det loppet du refererar till, så var det för att han försökte gå med en dopad löpare.
Citera
2016-10-20, 18:39
Medlem
welcometorealitys avatar
Opinion Live ikväll på SVT 1 kl 22.00 tar upp detta fall om det Norska skidlandslaget med Therese Johaug och dopningen i sitt program.Det blir väl inget nytt som inte vi vet här i tråden, men en liten debatt på slutet blir det väl ändå där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in