2016-10-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Jag är inte heller van vid denna symbol. Jag är inte van vid läkemedel öht.

Ändå fattade jag direkt jag såg den att detta var något att SE UPP MED SÅ IN I HELVETE om man är elitidrottare!

Det blir dummare och dummare. Snart ger sig väl norska kyrkan in i debatten och menar att symbolen kan tolkas som att krämen inte får användas i samband med barndop.

Hahaha ja nu börjar det bli riktigt surrealistiskt vilka mer norska myndigheter ska blanda sig i. Värsta sovjet
Citera
2016-10-20, 16:05
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
http://www.vg.no/sport/johaug-tatt-i-doping/aldri-sett-denne-dopingadvarselen-foer/a/23825438/

Statliga läkemedelsverket i Norge ger sig in i debatten och påpekar att om man är van vid norska läkemedel så känner man inte igen den italienska märkningen och kan misstolka den.

Detta blir för dumt. En hel nation idiotförklarar sig själv.
Citera
2016-10-20, 16:45
Medlem
rainbowias avatar
Om man leker med tanken att det skulle förekomma systematisk doping i Norge så får man väl förutsätta att Astrid Uhrenholt Jacobsen ej har varit med i det programmet?
Citera
2016-10-20, 16:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
http://www.vg.no/sport/johaug-tatt-i-doping/aldri-sett-denne-dopingadvarselen-foer/a/23825438/

Statliga läkemedelsverket i Norge ger sig in i debatten och påpekar att om man är van vid norska läkemedel så känner man inte igen den italienska märkningen och kan misstolka den.
Lät det så här när läkaren tjackade på sig salvan?

"Vi tar denne här salven, det står jo tydligtvis att det är ikke doping, denne där lypsyl hadde nok ingen skylt som visede att det ikke var doping så nå må de vare doping i denne lypsylen!

De er ikke dumme italienerne!"
Citera
2016-10-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
En uppenbar fråga är ju hur det kommer sig att ingen noterade den ilsket röda varningen på paketet. Jag har sett en del olika "förklaringar" till det som lanserats av olika norrmän. Den senaste kommer från norska landslagets nye chefsläkare, Petter Olberg. Han försöker förklara det med att norrmän inte har någon erfarenhet av Trofodermin.
–"Det är ett läkemedel som inte är registrerat i Norge och vi känner inte till hur man använder det.".
han säger också…
-"Jag tror att det är ett läkemedel som ingen norsk läkare kommer att använda igen",

Till den utländska pressen kan han gott förkorta det uttalandet till…
… read my lips, ”NO MORE CLOSTEBOL”

Det kan ju bli Norrmännens nya slogan vetja!
Citera
2016-10-20, 16:59
Medlem
Att det skulle ta media så många dagar att fråga någon om det självklara som jag påpekade nästan direkt, trofodermin är inte ens till för att behandla läppar.

Så jag tror att det gått till.

1. Johaug dopar sig med clostebol.
2. Johaug och hennes team har insiderinformation om att det kommer ett oannonserat test.
3. Då det sammanfaller med att hon dopar sig med clostebol så köper hon och läkaren ett alibi genom att inhandla trofodermin och anger den även till kontrollanterna för att framställa det som ett misstag och att de spelar med öppna kort.
Citera
2016-10-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att det skulle ta media så många dagar att fråga någon om det självklara som jag påpekade nästan direkt, trofodermin är inte ens till för att behandla läppar.

2. Johaug och hennes team har insiderinformation om att det kommer ett oannonserat test.
3. Då det sammanfaller med att hon dopar sig med clostebol så köper hon och läkaren ett alibi genom att inhandla trofodermin och anger den även till kontrollanterna för att framställa det som ett misstag och att de spelar med öppna kort.
De kan knappast varit så dumma så de tror att något sådant skulle få henne helt frikänd. Eller...? Dessutom borde det haft koll på de nya reglerna angående längd på avstängning.
Citera
2016-10-20, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor

Vet någon om testet Johaug åkte fast i var oannonserat eller planerat? Om det var så att de fick reda på att det skulle hållas ett planerat prov den 16 september i Norge när Johaug var i Livigno kan man förstå att läkaren fick bråttom att åka ner.
Citera
2016-10-20, 17:10
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
gillar dock hur Norrbaggarna säger hon är skyldig tills motsatsen bevisats. att hon är tagen i Dopping är ju ett bevis xD

Det är faktiskt häpnadsväckande hur många som kan tro att det är just en slump när man hittar spår av en anabol steroid i en elitidrottares kropp. Vilken jätteslump! Och hur dagens journalister bara sväljer "slumpen". Allmänheten är mer kritiska än dagens journalister, tragiskt.

Följer ej MSM slaviskt, så kan ju ha missat en del kritiska röster. Föga troligt, dock. Men provocerande är det att läsa om hur vissa vill få det till en "förmildrande omständighet" när exempelvis ryska idrottare hade varit dömda sen dag 1.
Senast redigerad av vegege 2016-10-20 kl. 17:13.
Citera
2016-10-20, 17:13
Medlem
Citat:

Jag har alltid trott att "norgehistorier" var uppdiktade, men de måste vara tagna från verkligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Vet någon om testet Johaug åkte fast i var oannonserat eller planerat? Om det var så att de fick reda på att det skulle hållas ett planerat prov den 16 september i Norge när Johaug var i Livigno kan man förstå att läkaren fick bråttom att åka ner.
Det var planerat,tror de sa ca en vecka före åt Johaug. Men någon kan ha läkt ut det tidigare åt dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis

Det var oannonserat. Läkaren var antagligen med på lägret så ser inte hur det är relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in