Citat:
Ursprungligen postat av
Socialkonservativ
Har inte sett hela debatten ännu men av det jag sett framstod Trump som ganska obalanserad. Inte alls förvånad att Clinton vann debatten, även om det var med mindre marginal än tidigare.
Känns som att valet är ganska avgjort redan nu. Debatterna är avklarade och jag tror inte att man kan gräva fram fler skandaler om Clinton som skulle påverka valet mer än man redan gjort.
Det har genom åren varit ganska många usla kandidater till presidentsposten - men frågan är om inte Trump tar priset? Hillary är ju inte heller en särskilt stark kandidat i mina ögon, och om hon haft en motståndare värd namnet som haft allra minsta dugliga kvaliteter - så hade hon nog förlorat. Men nu är det ju öppet mål för Hillary....nästan walk-over.
Ibland undrar mitt konspiratoriska jag om inte republikaner och demokrater i hemliga förhandlingar redan under primärvalen enades om att USA behöver få sin första kvinnliga president, och att det var viktigare än partifärgen. Kanske beslöt de redan då att Hillary skulle få vinna, men insåg att hon var ganska svag - och att de därför skickade fram den sämsta motkandidaten av alla (Trump) för att möta henne. Är det bara en teater vi ser?