Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Gör han det då? Vill du verkligen ha krigshets mot Iran?
Han säger som det är i nuläget, Irans shia-milis och Iraks armé dominerar i Irak, SAA (Assad) och Ryssland är dominerande i Syrien (oavsett hur lite territorium de skulle ha), och de är en pakt tsm med Kina som inte går att bortse från.
Hans policy är att inte vara en cuck åt länder som Iran och Saudiarabien, förhindra flyktingströmmar via safe-zones, work with Russia, GTFO från Mellanöstern och bygg upp militären.
Om jag verkligen vill krigshets mot Iran? Självklart inte, utrikespolitiken ser jag som de solklart viktigaste frågan i det amerikanska presidentvalet, och där är Hillary Clinton den värsta tänkbara kandidaten någonsin.
Bara en sådan sak att hon pratar som svenska politiker gjorde om Open Borders och att Trump är muslimhatare för han inte vill ha den invandring vi sett i Europa.
Så blir Mr. Trump "the Evil Man" när de är Hillary Clinton som skapat situationen med ISIS, Libyen, Iraq och Syrien.
Hade självt blivit mer kränkt om de bombat sönder Sverige totalt än att svenskar var bannad för inresa i USA liksom..
Men den retorik jag hörde från Donald Trump lät väldigt Iran fientlig, och tro mig jag vill inte det ska vara så och ska lyssna igen om de var jag som blev lurad bara, men de lät väldigt likt den retorik han använde inför AIPAC.
Där och då lovade han dem deras krig mot Iran, sen har de varit ganska tyst om det och Mr. Trump antagit en mer diplomatisk roll, även mot tex. Putin och Assad och även haft kritik mot NATO.