2016-10-20, 06:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Bara bra att Trump inte svarade på frågan om han vill erkänna valresultatet, han sa att han ville hålla dom på sträckbänken (min ungefärliga liknelse )

Han fick in mest punschar inatt, Vann på poäng enl min uppfattning, skönt att han är så rak som han är, the system is rigged, ja bättre kan man inte uttrycka det!

Hillary vacklade inte men fick mer stryk än i tidigare debatter! "she's a nasty woman" ohh usch gapar mediaköpta sk "experter", men det är sånt säkert 50 - 60 % av folket som tycker samma!

Det var något jag reagerar över.
Det är som att de öppet erkänner att det blir valfusk och att Trump skall erkänna sig besegrad.

Förra debatten var viktigare. Även om de flesta redan bestämt vilka de skall rösta på.
Den debatten vann han stort.
Den här debatten har jag inte sett i sin helhet ännu.
Men var man läser verkar det vara jämt som första debatten.
2016-10-20, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, för de visade inte vad ni nu påstår de visade.
Konstigt att alla då blev så förvånade över resultatet i folkomröstning, förutom du naturligtvis!
"However, when they weight the results for expected turnout and apply a "squeeze question" - asking people who are unsure which way they think they will end up voting - they reach headline figures of 49% for Leave and 51% for Remain."
http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36271589
2016-10-20, 06:44
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Gör han det då? Vill du verkligen ha krigshets mot Iran?
Han säger som det är i nuläget, Irans shia-milis och Iraks armé dominerar i Irak, SAA (Assad) och Ryssland är dominerande i Syrien (oavsett hur lite territorium de skulle ha), och de är en pakt tsm med Kina som inte går att bortse från.
Hans policy är att inte vara en cuck åt länder som Iran och Saudiarabien, förhindra flyktingströmmar via safe-zones, work with Russia, GTFO från Mellanöstern och bygg upp militären.

Om jag verkligen vill krigshets mot Iran? Självklart inte, utrikespolitiken ser jag som de solklart viktigaste frågan i det amerikanska presidentvalet, och där är Hillary Clinton den värsta tänkbara kandidaten någonsin.
Bara en sådan sak att hon pratar som svenska politiker gjorde om Open Borders och att Trump är muslimhatare för han inte vill ha den invandring vi sett i Europa.
Så blir Mr. Trump "the Evil Man" när de är Hillary Clinton som skapat situationen med ISIS, Libyen, Iraq och Syrien.
Hade självt blivit mer kränkt om de bombat sönder Sverige totalt än att svenskar var bannad för inresa i USA liksom..

Men den retorik jag hörde från Donald Trump lät väldigt Iran fientlig, och tro mig jag vill inte det ska vara så och ska lyssna igen om de var jag som blev lurad bara, men de lät väldigt likt den retorik han använde inför AIPAC.
Där och då lovade han dem deras krig mot Iran, sen har de varit ganska tyst om det och Mr. Trump antagit en mer diplomatisk roll, även mot tex. Putin och Assad och även haft kritik mot NATO.
2016-10-20, 06:48
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det var något jag reagerar över.
Det är som att de öppet erkänner att det blir valfusk och att Trump skall erkänna sig besegrad.

Förra debatten var viktigare. Även om de flesta redan bestämt vilka de skall rösta på.
Den debatten vann han stort.
Den här debatten har jag inte sett i sin helhet ännu.
Men var man läser verkar det vara jämt som första debatten.

Den stora vinsten idag var inte själva debatten, utan att han lyckas få in det nyligen släppta DNC materialet där kampanjfolk anlitar människor för att ordna våldsamheter på Trumps tal (något som media sedan trissade upp totalt) och erkännanden om att de skeppar runt folk för röstfusk i många olika stater där det behövs för att vända resultatet (något mycket viktigt i USAs system). Det som är släppt hittils är i 2 delar och har på 2 dagar fått närmare 6-7 miljoner visningar tillsammans.

Å andra sidan var det obetalbart att se Hillary tappa förnuftet totalt och börja rabbla konspirationsteorier om att Wikileaks och Trump agerar på Putins order och att Ryssland styr det amerikanska valet (helt utan bevis förstås).
2016-10-20, 06:52
Medlem
tcfmogs avatar
Kan minnas fel men gjorde inte Gore eller om det var Kerry något liknande utspel; att de kanske ine skulle acceptera valresultatet?
2016-10-20, 06:56
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Lite antiklimax att höra Mr. Trump så inne på de där kriget mot Iran han lovade judarna på AIPAC, det sätter hela grejen lite skevt för mig måste jag säga.
Visst, Hillary Clinton är väl en större fiende till världsfred än vad Donald Trump är, och att höra subban skryta om Clinton Foundation var en upplevelse man sent ska glömma.

Sen tycker jag att Donald Trump ska få det där Emmy-Priset han aldrig fick!

Är det jag som överdriver Trumps krigshets mot Iran bara kanske? Jaja.. The system is rigged anyway

Anser inte att det är krigshets, han säger bara vad som hänt och det är att USA har banat vägen med sina egna pengar för instabilitet i Irak vilket leder till att Iran kan plocka upp brödsmulorna.
2016-10-20, 06:59
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Konstigt att alla då blev så förvånade över resultatet i folkomröstning, förutom du naturligtvis!
"However, when they weight the results for expected turnout and apply a "squeeze question" - asking people who are unsure which way they think they will end up voting - they reach headline figures of 49% for Leave and 51% for Remain."
http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36271589

Det var mer den EU-vänliga elitens egenuppfunna fantasi om hur valet skulle sluta än ett resultat av vad opinionsundersökningarna sa om man granskar dem.

Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Kan minnas fel men gjorde inte Gore eller om det var Kerry något liknande utspel; att de kanske ine skulle acceptera valresultatet?

Nej.
2016-10-20, 07:02
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xkcd
Den stora vinsten idag var inte själva debatten, utan att han lyckas få in det nyligen släppta DNC materialet där kampanjfolk anlitar människor för att ordna våldsamheter på Trumps tal (något som media sedan trissade upp totalt) och erkännanden om att de skeppar runt folk för röstfusk i många olika stater där det behövs för att vända resultatet (något mycket viktigt i USAs system). Det som är släppt hittils är i 2 delar och har på 2 dagar fått närmare 6-7 miljoner visningar tillsammans.

Å andra sidan var det obetalbart att se Hillary tappa förnuftet totalt och börja rabbla konspirationsteorier om att Wikileaks och Trump agerar på Putins order och att Ryssland styr det amerikanska valet (helt utan bevis förstås).

Skall bli intressant att se.
Speciellt med tanke på att läckorna till wilileaks med största sannolikhet kommer från USA och någon på insidan.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-10-20 kl. 07:06.
2016-10-20, 07:05
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om jag verkligen vill krigshets mot Iran? Självklart inte, utrikespolitiken ser jag som de solklart viktigaste frågan i det amerikanska presidentvalet, och där är Hillary Clinton den värsta tänkbara kandidaten någonsin.
Bara en sådan sak att hon pratar som svenska politiker gjorde om Open Borders och att Drumpf är muslimhatare för han inte vill ha den invandring vi sett i Europa.
Så blir Mr. Drumpf "the Evil Man" när de är Hillary Clinton som skapat situationen med ISIS, Libyen, Iraq och Syrien.
Hade självt blivit mer kränkt om de bombat sönder Sverige totalt än att svenskar var bannad för inresa i USA liksom..

Men den retorik jag hörde från Donald Drumpf lät väldigt Iran fientlig, och tro mig jag vill inte det ska vara så och ska lyssna igen om de var jag som blev lurad bara, men de lät väldigt likt den retorik han använde inför AIPAC.
Där och då lovade han dem deras krig mot Iran, sen har de varit ganska tyst om det och Mr. Drumpf antagit en mer diplomatisk roll, även mot tex. Putin och Assad och även haft kritik mot NATO.

Jag förstår inte riktigt vad du pratar om? Att hon pratar som svenska politiker, är det ett fel i sig? Du bör erkänna att svenska politiker inte har en tendens till interventionism. Trump framställdes nog mest som muslimhatare för att han ville stänga gränsen för de som är muslimer. Det är långt ifrån situationen i Sverige. Jag vet inte om du försöker skriva "det" eller "de", men Hillary/Obama gick inte in med boots on the ground i mellanöstern, tvärtom.

Jag börjar bli trött på folk som ser USA som en defacto världspolis, IS har ett eget indviduellt ansvar. Det är rentav osmakligt att påstå att någon administration i US "skapade" IS. De skapade sig själva, dels genom att utnyttja massivt sunnimusliskt missnöje, dels genom att vara totala jävla rövhål. Att skylla på USA gör att det individuella ansvaret försvinner. Personligen anser jag att varje islamist ska få ansvara för dennes handlingar, snarare än Clinton.
2016-10-20, 07:11
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Haha nu kommer dessa sex anklagelser upp

Nej, det var sju stycken anklagelser!
2016-10-20, 07:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Anser inte att det är krigshets, han säger bara vad som hänt och det är att USA har banat vägen med sina egna pengar för instabilitet i Irak vilket leder till att Iran kan plocka upp brödsmulorna.

Vafan jag vill inte vara party poopern här, men situationen i Mellanöstern och de brödsmulor/vinster av alla döda sedan krigen startade efter 911 tillhör Israel. Inte för JAG tycker det är bra, men den amerikanska krigsmakten slåss för Israel, kriget i Syrien tex. var för det säkraste för Israel var att få bort Bashar al-Assad. Finns Wikileaks dokument som visar det rätt upp och ner.
Nu var det förvisso Hillary Clinton som tom. röstade för kriget i Iraq, de där med lögnen om Weapons of Mass Destruction.

Donald Trump hade samma retorik på årets AIPAC.
En fullkomligt vidrig tillställning där Trump talade om Iran och Hezbollah och lovade alla mäktiga sionister där ett krig mot Iran.
Länk till eländet: https://youtu.be/bHmINZRwiZU

Kollade på Press TV som är en persisk kanal från Teheran och de verkar främst stört sig på Clinton, såklart subban är svår att gilla. Så kanske överreagerar jag.
www.presstv.ir

Sorry nojigt me krig ju
2016-10-20, 07:16
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det var mer den EU-vänliga elitens egenuppfunna fantasi om hur valet skulle sluta än ett resultat av vad opinionsundersökningarna sa om man granskar dem.
Du menar EU-vänliga etablissemanget?? Inkluderar alltså eliten, msm och toppen av Tories, m.m, sen hade vi mordet på Jo Cox, den sociala stigma (orättvist) mot Nigel Farage och invandringskritiker i övrigt.
Kommer också ihåg hur yuppies ville avskaffa rösträtten för de äldre ("cuz it's not their future derp") e.t.c.
Jag la ett bet på både Brexit och Trump i juni och de låg på 4 båda två.
Senast redigerad av heis 2016-10-20 kl. 07:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in