Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Jag förstår att du tycker att det är äckligt när jag försöker få dig att besvara frågor
som bevisar hur uppenbart okunnig du är.
Jag kan bara återigen beklaga att du inte klarar av att svara på de mest grundläggande
frågorna om CO2-utsläpp och klimat så att vi kan gå vidare och diskutera klimatförändringen
sedan.
http://image.slidesharecdn.com/heatandtemp-140318115635-phpapp01/95/heat-and-temp-bsnd2a-20-638.jpg?cb=1395143840
Du säger att energi tillförs från atmosfären och värmer ytan. I länken står att uppvärmning sker endast när Q är +.
Avkylning är -.
Q=sb(288^4-255^4)
Q för jordytan är -150W. Den förlorar 150W i sekunden till atmosfären i värmetransfer och därför värmer inte atmosfären upp.
För att få Q till +, alltså stiga i en uppvärmning, så måste transfer från solenergi öka. Den räcker inte till för att öka temperaturen, bara hålla den.
Eller så måste du få ur mer än 150W ur atmosfären per sekund och kvadratmeter för att nå ett +Q.
Citat:
Det enkla som alla förstått (utom du bottenslam och ytterligare ett par klimathaverister):
– Förbränningen av fossila bränslen är omfattande.
Vilket verkar vara positivt.
Citat:
– Denna förbränning leder till omfattande utsläpp av CO2.
Också positivt. Ökad tillväxt. Du har ingen källa som kan visa att ökad tillväxt är dåligt.
Citat:
– Ökad halt av CO2 i atmosfären förstärker växthuseffekten.
Ja, plantorna växer bättre. All tillväxt ökar sannolikt.
Citat:
– Ökad växthuseffekt ökar temperaturen och förändrar klimatet på jorden.
Hell no!
Det här finns inte ett enda bevis för. Det är helt obevisat, det finns inte ett korn av koppling till verkligheten i detta.
Citat:
Vad är det som får mig att tro att du inte kommer att förstå och att du kommer att fortsätta att trolla och tramsa i stället?
Trolla?
Du menar som när du hela tiden undviker att besvara frågan:
Hur blir 240W/m^2=390W/m^2?
Vari från kommer resten?
Formeln ger ju bara minus. Du säger att den ger plus.
Passa på att besvara frågan om hur stor andel av jordens co2 som kommer från mänskliga utsläpp.