2016-10-20, 00:11
  #7093
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Denna säsong är nog den smutsigaste och osmakligaste hittills. Varför får de berörda deltagarna inte veta sanningen om Sigrids och Eriks knulläventyr på slottet? Hade jag varit en av deltagarna hade jag stämt TV4. Men kanske de kommer att berätta senare, får hoppas det.

TV4 har ju helt undvikit att svara på detta. Jennifer uttalade sig ju nyligen om det hela och menade på att deltagarna borde ha underrättats och att hon själv hade valt att hoppa av om hon varit i deras situation:
Mest illa berörd blev Jennifer av att brevskrivarna inte fick veta något om natten. Något som hon pratat om med Erik vid flera tillfällen.
– Jag tycker de borde varit ärliga och säga vad som hände till brevskrivarna. Passion kan hända vem som helst men man måste ta ansvar och stå för sina handlingar, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/bondesokerfru/article23707865.ab

Men jag tycker att brevskrivarna borde ha fått veta direkt vad som hänt, och då också de få välja om de ville stanna kvar eller lämna. Hade man vänt på det och jag varit en brevskrivare och min bonde tillbringat natten med någon hade jag valt att åka hem, säger Jennifer Erlandsson.
http://www.expressen.se/noje/ilskan-mot-erik-efter-heta-natten-i-tv4/

Verkar således som om ingen brydde sig om att berätta för deltagarna, även om det troligtvis framkommer längre fram i programmet ändå eftersom Linda pratat om att det hela får konsekvenser.

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag tror dock att Per redan har bestämt sig för Carola. Hon är vacker, fräsch och trevlig.
Jag är lite rädd för att han främst blivit förtjust i hennes utseende. Inget ont om hennes egenskaper för övrigt men så fort han kommenterar henne så handlar det hela tiden om hennes yttre.
Lite tråkigt faktiskt. Hoppas att han ger de andra kvinnorna en chans också eftersom de verkar vara genuina och trevliga (exklusive Annelie).
Citera
2016-10-20, 00:19
  #7094
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Jag uppfattade inte vad han ville visa för träd?, hade han i aggression dragit knytnäven i en stackars Ahl så det blev ett hjärtmönster-avtryck månne

Inte riktigt...

I förra avsnittet, när Jennifer uppmanade killarna att uppvisa romantiska gester för henne, så sa han att han gillade att "lämna spår efter sig i naturen" och att han hade gått och ristat in den dagens datum i ett träd som han kunde visa henne vid senare tillfälle. Han gav henne även stenen som han påstod att han använt sig av när han ristat in datumet.

I dagens avsnitt så ville Jennifer att han skulle visa henne trädet och då hittade han det inte...
Citera
2016-10-20, 01:16
  #7095
Medlem
Någon mer än jag som reflekterade över hur konstigt Sigrid uppträdde när Linda kom och det var dags att välja ut de som skulle till gården?

Var väl då hon sa nåt i stil med "då ska jag väl vara trevlig", varpå Linda sa i en rätt barsk ton "nej du ska inte vara trevlig du ska bli kär", varpå Sigrid säger med sitt påklistrade leende "ja , ja just det" , tycker det visade rätt tydligt att hon inte är ett dugg seriös.

Sen när hena killen sa nåt i stil med "man kan ju testa, sen funkar det inte så kan man ju vara vänner", så får han en konstig blick från Sigrid som bara säger, "jaha, hmm, du låter som du kommer från en yngre generation". Med dryg röst Vad menade hon där??


Nej jag tycker inte hon ska ha någon av dessa män...dem är värda nåt mycket bättre!
Citera
2016-10-20, 01:52
  #7096
Bannlyst
TV-bonden Sigrids hemliga lyxliv, polare med Victoria Silvstedt, säger väl allt om henne.

http://www.expressen.se/noje/nya-tv4-bonden-sigrids-hemliga-lyxliv
Citera
2016-10-20, 02:23
  #7097
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
TV-bonden Sigrids hemliga lyxliv, polare med Victoria Silvstedt, säger väl allt om henne.

http://www.expressen.se/noje/nya-tv4-bonden-sigrids-hemliga-lyxliv
Vad säger det om henne att de är gamla barndomsvänner och delar hästintresset tillsammans? Utveckla gärna!
Citera
2016-10-20, 02:44
  #7098
Medlem
NirvanAs avatar
Har vi nånsin skådat en mer hopplös romantiker än Jennifer?

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Frågan är om inte Jennifer blev kär i Charlie redan vid brevet? Sen valde hon ett gäng betahanar som utfyllnad så ingen av dom skulle kunna väcka nån attraktion hos henne...
Tror faktiskt det. För det var ju en väldigt märklig samling killar hon valt ut, merparten känns som såna som hade kunnat sökt till Ann Katrin för 6 år sen. Och att hon är betuttad i Charlie såg man ju från första stund.

Är inte 25-33 lite för stor åldersskillnad dock? Är väl gränsfall, men känns inte optimalt, man befinner sig oftast i olika stadier i livet där.


Förresten, om nu Erik ångrade sin medverkan i programmet - är inte det ett ganska självklart tecken att han inte hittade kärleken bland sina tjejer?
__________________
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-20 kl. 03:36.
Citera
2016-10-20, 03:43
  #7099
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har vi nånsin skådat en mer hopplös romantiker än Jennifer?



Är inte 25-33 lite för stor åldersskillnad dock? Är väl gränsfall, men känns inte optimalt, man befinner sig oftast i olika stadier i livet där.


Förresten, om nu Erik ångrade sin medverkan i programmet - är inte det ett ganska självklart tecken att han inte hittade kärleken bland sina tjejer?

Visst, hon vill nog ha barn ganska snart, det vill nog inte Charlie. Annars är ju 8 år inget problem.
Tror dom kommer ha en fling som inte leder till nåt längre förhållande.

Jennifers romantiska övningar känns oerhört krystade och det var sjukt pinsamt när han den blyge spelade upp sitt supersliskiga låtval och när han den andre sjöng sen...

Ja, visst har dom avslöjat hur det kommer gå för Erik.
Citera
2016-10-20, 03:54
  #7100
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Någon mer än jag som reflekterade över hur konstigt Sigrid uppträdde när Linda kom och det var dags att välja ut de som skulle till gården?

Var väl då hon sa nåt i stil med "då ska jag väl vara trevlig", varpå Linda sa i en rätt barsk ton "nej du ska inte vara trevlig du ska bli kär", varpå Sigrid säger med sitt påklistrade leende "ja , ja just det" , tycker det visade rätt tydligt att hon inte är ett dugg seriös.

Sen när hena killen sa nåt i stil med "man kan ju testa, sen funkar det inte så kan man ju vara vänner", så får han en konstig blick från Sigrid som bara säger, "jaha, hmm, du låter som du kommer från en yngre generation". Med dryg röst Vad menade hon där??

Att hon inte är seriös har varit tydligt hela tiden.

Hon menade att det han sa var konstigt, och det var det. Antingen finns det romantisk attraktion eller så finns det inte. Sen har hans synsätt inget med generation att göra, det var bara hennes sätt att markera att synsättet i fråga var idiotiskt. Lite passivt aggressivt av henne kanske.
__________________
Senast redigerad av 2mas 2016-10-20 kl. 04:36.
Citera
2016-10-20, 06:44
  #7101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Blev alla valen som du hade tänkt dig?? Mycket riktigt så tog Per med Annelie till gården , nu blir det roligt att se hur hon kommer vara där, man såg ju hennes sura svartsjukeblick när han badade med Carola och sa nåt om att hon hade minsann "kommit och stört" om dem inte varit i vattnet.

Tycker ändå det var snällt av Jennifer att ta med killen som vågade öppna sig om runga saker som skett i hans förflutna.

Erik tog de jag trodde och Sigrid känner jag rätt mycket ointresse för, tycker dock att göteborgaren Anders verkar vara en skön lirare så han blir kul att följa på¨hennes gård

Ja, det var inga större överraskningar. Det blev dem jag trodde. Skulle vara intressant att se hur Annelie hade funkat ihop med Hanna och Stefan, om de hade kommit överens. På ett sätt är det kul att Annelie är som hon är, bara det inte går för långt och blir en massa gnäll och klagomål.

Undrar ändå om Jennifer verkligen är intresserad av André. Visst, det är jättesnällt att ge honom en chans men nu handlar det ju om att hitta kärlek och frågan är om hon kan känna sig helt trygg med honom.
Citera
2016-10-20, 08:14
  #7102
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Var det allt som fanns? Han verkade ju antyda att det handlade om aggressionproblem...

Märkligt att hon tog honom vidare ändå. Grejen med trädet var ju också konstig.
Känns inte som den mest förtroendeingivande killen.

Nej, det finns mer. Gjorde bara en hastig koll igår. Återkommer...
Citera
2016-10-20, 08:32
  #7103
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Var det allt som fanns? Han verkade ju antyda att det handlade om aggressionproblem...

Märkligt att hon tog honom vidare ändå. Grejen med trädet var ju också konstig.
Känns inte som den mest förtroendeingivande killen.

Här är de tre domar jag hittar:

Försök till köp av sexuell tjänst:
https://minfil.org/V63dp8b4ba/B1475-16.pdf

Försök till utpressning, Skadegörelse, Hot mot tjänsteman, Brott mot knivlagen:
https://minfil.org/W830p7b1b0/B2427-12.pdf

Anmält ett ex som anmält André för ofredande:
https://minfil.org/X035pebbb0/T63-11.pdf

Beteendet går alltså nästan tio år tillbaka i tiden. Ingen trevlig, men intressant läsning.
Utpressningen, skadegörelsen osv. handlar alltså om exets pappa och annan släkting. Detta ex verkar André ha stalkat rätt rejält.
Citera
2016-10-20, 08:54
  #7104
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Här är de tre domar jag hittar:

Försök till köp av sexuell tjänst:
https://minfil.org/V63dp8b4ba/B1475-16.pdf

Försök till utpressning, Skadegörelse, Hot mot tjänsteman, Brott mot knivlagen:
https://minfil.org/W830p7b1b0/B2427-12.pdf

Anmält ett ex som anmält André för ofredande:
https://minfil.org/X035pebbb0/T63-11.pdf

Beteendet går alltså nästan tio år tillbaka i tiden. Ingen trevlig, men intressant läsning.
Utpressningen, skadegörelsen osv. handlar alltså om exets pappa och annan släkting. Detta ex verkar André ha stalkat rätt rejält.
Strulig jävel med skit gjort i närtid. Tycker det är ofattbart att TV4 inte gör en bakgrundskoll på de sökande, det kommer inte sluta bra med den snubben. Fräsigt namn han bytt till Troligen för att det finns mycket skit han inte blivit dömd för och som han vill sudda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in