Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Varför skulle det vara plågsamt? Jag har inga lån.
Många verkar leva ett väldigt jobbigt liv där man måste oroa sig över räntor och annat hela tiden, själv behöver jag inte bry mig det minsta

Hur blev du immun mot räntor? Hyresgäster slipper aldrig undan räntekostnader, skillnaden är bara att lånen är bundna så effekten av räntehöjningar blir trögare än för oss med rörliga lån. Som hyresgäst betalar du istället någon annans lån helt enkelt och gissa vad: det är dyrare än att ha lånen själv!
Blir det tal om renovering som innebär att bruksvärdet höjs så väntar chockhöjning av din hyra och det går aldrig att ha immunitet emot.
Själv oroar jag mig inte alls och efter alla år jag ägt mitt boende har jag kommit att bli lågbelånad och det finns väldigt lite som pekar på några extrema räntor i framtiden.
Tvärtom signalerar de långa räntorna att det kommer bli låga räntor för en lång tid framöver.
Sedan kan jag tycka att priserna på nyproduktion är alldeles för höga just nu, men bubbla är det inte tal om. Bara mindre bra affärer att göra mot tidigare.