Citat:
OK, antar att norrmännen kan få bort uppsåtet då 
Uppsåtet tycker jag förutsätter att mätvärdet är så lågt att det stöder hennes historia med läpparna i Italien etc. Är mätvärdet för högt, så högt att hennes historia är helt uppenbart påhittad. tycker jag det måste bli fyra år, då är deras jävla ursäkt helt ointressant.
Vinner hennes ursäkt stöd i mätvärdet blir det en slags culpabedömning, jag tycker personligen att den där distinktionen helt utan skuld/inte utan signifikant skuld är svår att förankra i juridiska termer men aja. Alltså, det är skidåkning på proffsnivå Top Gun liksom, hon är proffs, läkarn är proffs, alltså jag kan inte få det till annat än två år. Det här att de rutinmässigt förlitar sig på läkare ska väl ändå inte ha någon slags betydelse när man bedömer dopningsbrottet? Då skulle de ju kunna sätta det i system
Det tycker jag är helt irrelevant alltså hon är ju vuxen liksom, de kan ju stämma varann sen om de känner för det.
Jag tycker det lutar åt att de kommer försöka få ner detta till ett år tyvärr.
Inga tester på fyra månader under försäsong passar ju dessutom lite för bra ihop med vad det är hon har torskat på.
Swix, Rottefella, Madshus, nej nej NEJ!

Uppsåtet tycker jag förutsätter att mätvärdet är så lågt att det stöder hennes historia med läpparna i Italien etc. Är mätvärdet för högt, så högt att hennes historia är helt uppenbart påhittad. tycker jag det måste bli fyra år, då är deras jävla ursäkt helt ointressant.
Vinner hennes ursäkt stöd i mätvärdet blir det en slags culpabedömning, jag tycker personligen att den där distinktionen helt utan skuld/inte utan signifikant skuld är svår att förankra i juridiska termer men aja. Alltså, det är skidåkning på proffsnivå Top Gun liksom, hon är proffs, läkarn är proffs, alltså jag kan inte få det till annat än två år. Det här att de rutinmässigt förlitar sig på läkare ska väl ändå inte ha någon slags betydelse när man bedömer dopningsbrottet? Då skulle de ju kunna sätta det i system
Det tycker jag är helt irrelevant alltså hon är ju vuxen liksom, de kan ju stämma varann sen om de känner för det.Jag tycker det lutar åt att de kommer försöka få ner detta till ett år tyvärr.
Inga tester på fyra månader under försäsong passar ju dessutom lite för bra ihop med vad det är hon har torskat på.
Swix, Rottefella, Madshus, nej nej NEJ!
Det resonemanget hade väl gällt om bevisbördan var den motsatta? Nu ligger den på utövaren vilket är en tämligen ny regeländring för anabola steroider.
Antar att termen "Fault or Negligence" i regelverket åsyftar just culpa. "Significant" ger en strafflindring för lägsta graden. Även om man lägger storyn om salva till grund för bedömningen, så torde ju oaktsamheten bedömas som grov med tanke på hur förpackningen såg ut. (Nästan tangerande likgiltighetsuppsåt.)
(Tornving = suverän!).