2016-10-18, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Undrar varför weng också hoppar av...???
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23740820.ab
Ja, hon har ju gjort en del framsteg senaste säsongerna...
Citera
2016-10-18, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Undrar varför weng också hoppar av...???
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article23740820.ab

Inte otänkbart att det blir någon form av tillslag mot landslaget när dom är under radarn. Precis som i cykel aviserar skidornas FIS i förväg när sådana tillslag sker och då plockar stallen bort åkare som riskerar åka fast, eller hoppar av för "sjukdom" mm.

Jag utgår från att Weng smakat läppbalsam.
Citera
2016-10-18, 20:17
Medlem
Även Astrid Uhrenholdt Jacobsson är tveksam inför lägret.

– Hon har inte varit 100 procent den senaste månaden.

Eller är det så att hon är 120% !
Citera
2016-10-18, 20:18
Medlem
Jag funderar på på den nya informationen som kommer ut.
Johaug är tyst, norska skidförbundet är tysta och Antidoping Norge är tysta

Ny information kommer från försvarsadvokaten:
1. Johaug hade hela förpackningen med bipacksedeln
2. Johaug testades inte på 129 dagar
3. Provresultatet vill han uttryckligen inte avslöja

Vad har försvaret för strategi egentligen?
Citera
2016-10-18, 20:19
Bannlyst
Bra inlägg av svensk cyklist.

Skidåkningens motsvarighet är Norge. Precis som med Team Sky säger de att de tränar hårdare, bättre och offrar lite mer för att vara bäst. Det är som om att alla andra sitter hemma på soffan och äter chips. Dessutom ska skidor, med tillhörande valla, analyseras in i detalj och kosten är såklart A och O för att kunna prestera på topp. För att veta hur träningen ska läggas upp tas idrottarna till de bästa laboratorierna i världen där deras fysiska förmåga testas och kartläggs av experter som sedan skräddarsyr träningsprogram. Sedan kommer vi till läkemedel och här verkar helt plötsligt båten inte gå hela vägen in i hamnen. En doktor kan glömma lämna in en TUE, någon har inte koll på sin medicin, en annan missar varningstext och stora röda symboler på en läppkräm. Det är ungefär som att jag skulle skriva här att jag ska vara extremt noggrann med min kosthållning samtidigt som jag sitter och äter smågodis.

Hela
http://www.bicycling.se/blogs/marcuspersson/konditionsidrottens-paradox.htm
Citera
2016-10-18, 20:20
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hzj
En genomgång av regelverket: (FB) Vintersport och dopingrykten! Samlingstråd /mod

För tydlighetens skull:
Bedömningspunkt 1 - Kan Johaug bevisa att hon inte hade uppsåt? Nej - 4 år / Ja -2 år
Bedömningspunkt 2 - Kan Johaug sägas vara helt utan "skuld" (vari även oaktsamhet ingår)?
Nej - inget tidsavdrag / Ja - all tid dras av.
Om nej på punkt 2 följer Bedömningspunkt 3 - Kan Johaug sägas vara helt utan "signifikant skuld" (vari även oaktsamhet ingår)?
Nej - inget tidsavdrag / Ja - tidsavdrag med max halva tiden.
OK, antar att norrmännen kan få bort uppsåtet då

Uppsåtet tycker jag förutsätter att mätvärdet är så lågt att det stöder hennes historia med läpparna i Italien etc. Är mätvärdet för högt, så högt att hennes historia är helt uppenbart påhittad. tycker jag det måste bli fyra år, då är deras jävla ursäkt helt ointressant.

Vinner hennes ursäkt stöd i mätvärdet blir det en slags culpabedömning, jag tycker personligen att den där distinktionen helt utan skuld/inte utan signifikant skuld är svår att förankra i juridiska termer men aja. Alltså, det är skidåkning på proffsnivå Top Gun liksom, hon är proffs, läkarn är proffs, alltså jag kan inte få det till annat än två år. Det här att de rutinmässigt förlitar sig på läkare ska väl ändå inte ha någon slags betydelse när man bedömer dopningsbrottet? Då skulle de ju kunna sätta det i system Det tycker jag är helt irrelevant alltså hon är ju vuxen liksom, de kan ju stämma varann sen om de känner för det.

Jag tycker det lutar åt att de kommer försöka få ner detta till ett år tyvärr.

Inga tester på fyra månader under försäsong passar ju dessutom lite för bra ihop med vad det är hon har torskat på.

Swix, Rottefella, Madshus, nej nej NEJ!
Citera
2016-10-18, 20:22
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Inte otänkbart att det blir någon form av tillslag mot landslaget när dom är under radarn. Precis som i cykel aviserar skidornas FIS i förväg när sådana tillslag sker och då plockar stallen bort åkare som riskerar åka fast, eller hoppar av för "sjukdom" mm.
Haha va? Kom gärna med källa
Citera
2016-10-18, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Karikatyren skapades inte för intet.

http://bloggfiler.no/trollblogg.blogg.no/images/682133-10-1362248389911.jpg
Ska man vara ärlig så är Kallas armar ganska brutala också:
http://www.vaxjonytt.se/thumb.php?fn=/files/plugins/blog/4354/kalla.jpg&h=317&w=395

Men vad som är möjligt att åstadkomma utan doping vet jag inte.
Citera
2016-10-18, 20:24
Bannlyst
Johauhg har testas 19 ggr senaste året, 18 rena test.

16. september avla Therese Johaug en positiv dopingprøve etter et uanmeldt besøk av Antidoping Norge hjemme i Oslo.

Det var den 19. gangen Johaug ble testet i løpet av ett år. Ifølge Dagbladets opplysninger avla Johaug 18 dopingprøver mellom september 2015 og mai 2016. I månedene frem til den positive testen sist måned, sank hyppigheten.

http://www.dagbladet.no/sport/fire-maneder-mellom-johaugs-to-siste-dopingprover-nbsp--n-test-til-kunne-reddet-henne/63970999
Citera
2016-10-18, 20:27
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Ska man vara ärlig så är Kallas armar ganska brutala också:
http://www.vaxjonytt.se/thumb.php?fn=/files/plugins/blog/4354/kalla.jpg&h=317&w=395

Men vad som är möjligt att åstadkomma utan doping vet jag inte.

Hon kämpar till och från med formen till skillnad mot Roidhaug som är lika exponentiellt växande prestationsmässigt över säsongen som en kreditbubbla. Hon bulkar ibland till skillnad mot Roidhaug när hon tränar upp sig. Roidhaug saknar underhudsfett i princip under hela säsongen.
Senast redigerad av Internhumor 2016-10-18 kl. 20:32.
Citera
2016-10-18, 20:30
Bannlyst
Mellan åren 1995 och 2003 arbetade Bendiksen för företaget som tillverkar Trofodermin.
Bendiksen arbetade då både som medicinsk direktör och landschef för företaget.
Fredrik Bendiksen var också läkare för den norska fotbollsklubben Hamkam då Sveinung Fjeldstad blev den första spelaren i norsk fotboll att testa positivt för anabola steroider.

Sveinung Fjeldstad (født 26. august 1978) er en norsk fotballspiller som spiller spiss for Gjøvik-Lyn.
Den14 mai 2004 ble den første eliteseriespiller noensinne som ble tatt for doping.
Han hadde 21. april samme år testet positivt på metabolitter av et anabolt stereoid i dopingklasse.
Han ble utestengt i to år fra all fotball og avskjediget i Hamarkameratene.

Dags att döpa om Dr Bendiksen till Dr Jekyll
Senast redigerad av Marion86 2016-10-18 kl. 20:32.
Citera
2016-10-18, 20:33
Medlem
Ta en titt på Kallas kropp jämfört med Björgen och Johaug. Hon har muskulösa armar och är vältränad. Precis som Björgen. Där slutar dock likheterna. Björgen ser ut som en bodybuilder och Johaug har gjort en helt otrolig förvandling på två försäsonger. Något som skiljer Kalla åt jämfört med de båda norskorna är att hon inte alls har inte lika låg fettprocent. Jag påstår inte att Kalla är fet, tvärtom så är hon extremt vältränad. Det är norskorna som har sjukt lågt fettprocent. Steroider bygger inte bara muskler, utan bränner även fett. Just sayin'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in