Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-14, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
varför pirat? testa

https://www.microsoft.com/sv-se/accessibility/windows10upgrade

Med vänlig hälsning
t
Detta är bara home, tänk om denne vill ha en högre?

Är det någon som förresten kan svara på vf det står VL på vissa releases på tpb när man ska ladda hem 10, har för mig att det står för Volume Licensin eller liknande, men vad innebär det kort?
Citera
2016-10-14, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAF

Är det någon som förresten kan svara på vf det står VL på vissa releases på tpb när man ska ladda hem 10, har för mig att det står för Volume Licensin eller liknande, men vad innebär det kort?
http://www.microsoft.com/sv-se/licensing/
Citera
2016-10-14, 05:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF

Snabb sökning på VL -> http://www.fixedbyvonnie.com/2013/08/whats-the-difference-between-the-windows-8-pro-vl-and-n-versions/

https://www.itechtics.com/difference-between-windows-10-pro-vl-n-editions/
Citera
2016-10-14, 07:46
Bannlyst
Hej alla w10 fans,

Jag blir lite lätt ångestfylld av alla bilder på skärmlåset som ändras utan att jag får säga till om det, hur ändrar jag på det?

Djurbilder är bra för mig, men vill inte kolla på bilder från någon creepy grotta eller Hong Kong under åskväder. Så less på skiten.

Tacksam för hjälp.
Citera
2016-10-14, 07:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbomber
Hej alla w10 fans,

Jag blir lite lätt ångestfylld av alla bilder på skärmlåset som ändras utan att jag får säga till om det, hur ändrar jag på det?

Djurbilder är bra för mig, men vill inte kolla på bilder från någon creepy grotta eller Hong Kong under åskväder. Så less på skiten.

Tacksam för hjälp.

Du finner funktioner under Alla Inställningar - Anpassning.
Citera
2016-10-14, 09:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Undrar hur bra piratversioner av Windows 10 fungerar.
Sitter på Windows 7 Pro idag(ej äkta) och funderar på att uppdatera.(till och med mitt windows har börjat göra reklam för att uppdatera till win 10).

Finns det några nackdelar med Windows 10 pirat förutom med uppdateringar? Lägger Microsoft ner tid på att sätta dit folk som använder piratversioner?

Har hört ryktas att det funkar ganska bra, nyligen försvann aktiveringen, då tydligen företagets licensserner inte kunde nås... då var det bara att köra aktiveringsprogrammet igen.... (kan ha haft med anniverary att göra)

En bra grej som kan ha med anniverary att göra? Är att jag som kör med mobilt bredband numera får det automatiskt uppkopplat då tatorn startas eller startas om, så numera dör alltså inte Internet när datorn startas om.
Citera
2016-10-14, 15:25
Medlem
Har precis uppdaterat min dator till Windows 10

Hejhej,
Jag har precis uppdaterat min skoldator från Windows 8 till Windows 10, och jag laddade ner spelet Asphalt 8 från appen Store. Men när jag ska starta spelet så kommer startbilden fram i 1 sekund sen försvinner den igen...har startat om datorn flera gånger men det funkar ändå inte. Jag har en hp dator.
Tack på förhand.
Citera
2016-10-14, 17:30
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasuz99
Hejhej,
Jag har precis uppdaterat min skoldator från Windows 8 till Windows 10, och jag laddade ner spelet Asphalt 8 från appen Store. Men när jag ska starta spelet så kommer startbilden fram i 1 sekund sen försvinner den igen...har startat om datorn flera gånger men det funkar ändå inte. Jag har en hp dator.
Tack på förhand.
Installera windows 7 istället själv kör jag på winXP fortfarande 🐙
Citera
2016-10-16, 21:05
Medlem
fjiskens avatar
Köpte en dator med Wdos 10 som OS i somras. En "billig" bärbar som var tänkt att ha till filmtittande osv. Fungerat utmärkt att ha streamat från min trådlösa hårddisk (lacie clodbox) ända fram tills nu. Dels tar det ca minuten för vlc att öppna filen, sen börjar det lagga bara några sekunder in i filmtittandet.
Helt förvirrad, vad är problemet?
Citera
2016-10-17, 06:58
Medlem
"Allvarligt fel" " Din Start-meny fungerar inte . Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in."

....är meddelandet jag får så fort jag försöker komma åt startmenyn....

vad tusan är detta och hur löser jag detta utan att formatera om alltsammans...????
Citera
2016-10-17, 08:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
"Allvarligt fel" " Din Start-meny fungerar inte . Vi försöker åtgärda den nästa gång du loggar in."

....är meddelandet jag får så fort jag försöker komma åt startmenyn....

vad tusan är detta och hur löser jag detta utan att formatera om alltsammans...????

Har du provat med en reparation som avser operativsystemet?

Använder du någon 3-partsprogram för startmenyn? Eller använder du Windows egna standardmeny?
Citera
2016-10-17, 08:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Köpte en dator med Wdos 10 som OS i somras. En "billig" bärbar som var tänkt att ha till filmtittande osv. Fungerat utmärkt att ha streamat från min trådlösa hårddisk (lacie clodbox) ända fram tills nu. Dels tar det ca minuten för vlc att öppna filen, sen börjar det lagga bara några sekunder in i filmtittandet.
Helt förvirrad, vad är problemet?

Har nog inget med själva operativsystemet att göra. Hur uppstod detta scenarie? Är allt "up to date"?
Ren och frisk dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in