Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-17, 18:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
nån som hunnit testa Creators update? Bra?

Har den hunnit ut än? Jag vet att det var idag som det skulle släppas men än så länge så lyser det frånvaro från mina datorer.
Citera
2017-10-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har den hunnit ut än? Jag vet att det var idag som det skulle släppas men än så länge så lyser det frånvaro från mina datorer.

Inget här heller, funkar inte att söka med uppdateringsassistenten heller...det är bara gamla Windows 10 Creators Update som ligger där.
Citera
2017-10-17, 18:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Inget här heller, funkar inte att söka med uppdateringsassistenten heller...det är bara gamla Windows 10 Creators Update som ligger där.

Misstänker att man släpper stöttvis. Förhoppningsvis så ligger detta ute under morgondagen.
Citera
2017-10-17, 19:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nu rullar min uppdatering igång.
Citera
2017-10-17, 19:30
Medlem
Citat:
Nu rullar min uppdatering igång.

Fortfarande inget här, tog du den via Windows update ?

Redigerar - Tar hem den nu via uppgraderingsassistenten
Senast redigerad av Revolutions 2017-10-17 kl. 19:34.
Citera
2017-10-17, 20:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Fortfarande inget här, tog du den via Windows update ?

Redigerar - Tar hem den nu via uppgraderingsassistenten

Japp, via Windows Update. En smärtfri installation på datorerna. Men det tog tid. Paketet är stort. Kör även en efterkontroll på Windows Update när den stora installationen är klar. Det ligger lite småfiler kvar så kör även detta.

Kör sedan en diskrensning då gamla Windows ligger kvar med dryga 30GB. Onödigt att detta tar lagringsplats.
Citera
2017-10-17, 20:43
Medlem
Citat:
Japp, via Windows Update. En smärtfri installation på datorerna. Men det tog tid. Paketet är stort. Kör även en efterkontroll på Windows Update när den stora installationen är klar. Det ligger lite småfiler kvar så kör även detta.

Kör sedan en diskrensning då gamla Windows ligger kvar med dryga 30GB. Onödigt att detta tar lagringsplats.

Japp, lika bra att köra diskrensning efteråt. Men väntar ett par dagar bara ifall om.
Citera
2017-10-17, 20:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Japp, lika bra att köra diskrensning efteråt. Men väntar ett par dagar bara ifall om.

Ja, det är högtryck nu på Microsofts servrar. En sak som slog mig nu på denna dator som detta skrivs på är att systemet har blivit mer rappare och snabbare. Fönsterhanteringen på olika program och underprogram svarar fortare. Hittills en klar förbättring.
Citera
2017-10-18, 13:02
Medlem
Är det någon här som hittar inställningen för att aktivera Filer på begäran/Files On-Demand i OneDrive?

Jag har nu installerat stora uppdateringen av Windows 10 på två datorer. Det fungerade finfint, men den av mig sedan länge emotsedda funktionaliteten i OneDrive Filer på begäran/Files On-Demand finns inte!

Filer på begäran/Files On-Demand måste först aktiveras med en kryssruta i inställningarna för OneDrive, det finns beskrivet på åtskilliga ställen på nätet, bl.a. här:

https://support.office.com/sv-se/article/Mer-information-om-Filer-på-begäran-i-OneDrive-0e6860d3-d9f3-4971-b321-7092438fb38e
http://www.techrepublic.com/article/windows-10-fall-creators-update-how-to-use-onedrive-files-on-demand/

Den kryssrutan finns helt enkelt inte i mina inställningar för OneDrive.
Citera
2017-10-18, 13:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elBrudo
Är det någon här som hittar inställningen för att aktivera Filer på begäran/Files On-Demand i OneDrive?

Jag har nu installerat stora uppdateringen av Windows 10 på två datorer. Det fungerade finfint, men den av mig sedan länge emotsedda funktionaliteten i OneDrive Filer på begäran/Files On-Demand finns inte!

Filer på begäran/Files On-Demand måste först aktiveras med en kryssruta i inställningarna för OneDrive, det finns beskrivet på åtskilliga ställen på nätet, bl.a. här:

https://support.office.com/sv-se/article/Mer-information-om-Filer-på-begäran-i-OneDrive-0e6860d3-d9f3-4971-b321-7092438fb38e
http://www.techrepublic.com/article/windows-10-fall-creators-update-how-to-use-onedrive-files-on-demand/

Den kryssrutan finns helt enkelt inte i mina inställningar för OneDrive.

Kan denna guide hjälpa dig?

https://websetnet.com/sv/enable-disable-onedrive-files-demand-windows-10/
Citera
2017-10-18, 13:14
Medlem
Citat:
Kan denna guide hjälpa dig?

https://websetnet.com/sv/enable-disable-onedrive-files-demand-windows-10/
Tack för snabbt svar, men problemet är att kryssrutan för aktivering av Filer på begäran helt enkelt saknas. OneDrive Inställningar/Settings där kryssrutan ska finnas ser ut exakt som tidigare.
Citera
2017-10-18, 14:24
Medlem
Rimberts avatar
Citat:

Jag fick Fall Update idag. Den tog hela 10 GB. Gjorde en diskrensning. En diskrensning sparade bara 200 MB för mig.
För övrigt fick "uppdateringen" Skype och Sandboxie för Firefox att sluta fungera.
Även ljudkortets kontrollpanel har försvunnit.
Funderar på att rulla tillbaka till den förra versionen av Windows.
Man blir lite less på Microsoft...
Senast redigerad av Rimbert 2017-10-18 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in