2016-10-06, 23:12
Medlem
Jag har ett litet mysko problem med mitt tangentbord/windows.
Det här problemet hade jag både med Windows 7 och det följde även med vid uppgraderingen till Windows 10.

När jag skriver de följande specialtecken: @ och £ tar det ungefär 4 sekunder från det att jag tryckt på tangenten + altgr och det dyker upp på skärmen.

Har testat med två olika tangentbord, samt med olika portar. Någon som har en ide vad det kan tänkas vara som är fel? Är väldigt irriterande då jag använder @ tecken väldigt ofta då jag använder det i ett lösenord..

Har försökt att googla efter det, men har inte lyckats hitta någon tråd eller artikel om det någonstans.
Har försökt med många söktermer, allt från @-sign till special character osv osv. Känner mig dum, trodde mina google kunskaper var bättre än så..
Citera
2016-10-07, 07:27
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Jag har ett litet mysko problem med mitt tangentbord/windows.
Det här problemet hade jag både med Windows 7 och det följde även med vid uppgraderingen till Windows 10.

När jag skriver de följande specialtecken: @ och £ tar det ungefär 4 sekunder från det att jag tryckt på tangenten + altgr och det dyker upp på skärmen.

Har testat med två olika tangentbord, samt med olika portar. Någon som har en ide vad det kan tänkas vara som är fel? Är väldigt irriterande då jag använder @ tecken väldigt ofta då jag använder det i ett lösenord..

Har försökt att googla efter det, men har inte lyckats hitta någon tråd eller artikel om det någonstans.
Har försökt med många söktermer, allt från @-sign till special character osv osv. Känner mig dum, trodde mina google kunskaper var bättre än så..
Tog 5 sekunder att hitta en möjlig lösning.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2897477/character-delay-typing-keyboard-norwegian-input-windows.html
Citera
2016-10-07, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Tog 5 sekunder att hitta en möjlig lösning.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-2897477/character-delay-typing-keyboard-norwegian-input-windows.html

Nu känner jag mig dum
Men tack för hjälpen, det funkar nu Uppenbarligen är jag sämre på att googla än jag trodde..
Citera
2016-10-07, 13:26
Medlem
Tjena alla dator kunniga, har troligen en bagatell för er men lite klurig för mig

köpte en ny dator förra januari som har windows 10, en dag helt plötsligt behövde jag logga in med mitt microsoft / Skype konto (lösenord) för att komma in, ingen big deal men börjar bli lite irriterande

kunnig som jag är går jag in på andvändare ock gör allt jag kan men hittar inget som fungerar

ett annat problem jag har är att jag inte vill ha några uppdateringar från windows 10 för det ger mig inget ock förr eller senare kommer det skapa onödiga problem för mig men jag hittar inte där heller hur jag stänger av uppdateringar....eller jag försökte i alla fall men det tog ingen effekt, den installerar av sig själv
Citera
2016-10-07, 17:49
Medlem
Har en nästan ny ASUS med win10. Ganska på en gång gick det inte att använda skärmen. Vad ska jag gör? Kan jag ha orsakat felet själv på något sätt?

Som sagt vad ska jag göra - Finns det något att göra?
Citera
2016-10-07, 18:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Har en nästan ny ASUS med win10. Ganska på en gång gick det inte att använda skärmen. Vad ska jag gör? Kan jag ha orsakat felet själv på något sätt?

Som sagt vad ska jag göra - Finns det något att göra?

Asus av vad? Bärbar eller stationär? På vilket sätt kan du inte använda skärmen? Vad exakt är det som händer?
Citera
2016-10-07, 19:26
Medlem
Enydrions avatar
för ett par dagar sen så avaktiverade windows och office sig, jag återaktiverade dem , och nu idag så uppdaterade jag till anniversary update (den var nog ett par gig), den kunde man klicka på nån hemsida så den laddades ner och installrades, efter inloggning klagades det på licensen igen och att den inte gäller så länge till, men det klickade jag bort, och när jag kollar under system så står det aktiverat och office klagar inte heller...

Nu finns det tydligen några uppdateringar till att hämta men det hämtas inget...

Jag kör mobilt bredband, så vet att det ibland klagas på att den inte vill hämta på nät som kan kosta pengar, så nu undrar jag var jag tillåter den att göra det?
Senast redigerad av Enydrion 2016-10-07 kl. 19:43.
Citera
2016-10-08, 13:14
Medlem
Installerade Anniversary Update igår kväll och höll på att bli helt tokig. Tog flera timmar att få alla inställningar tillbaka som jag vill ha dom, och en del inställningar går inte ens att göra längre. Extremt frustrerande att Windows regelbundet återställer en massa inställningar efter updates (det var ovanligt mycket med AU, men det händer ganska ofta).

Varför skulle dom ge sig på startmenyn igen? If it ain't broke, don't fix it. Om dom la till fler möjligheter så har jag inga problem med det, men dom envisas med att göra stora ändringar på saker som fungerar bra, och sen ger dom oss inga möjligheter att konfigurera det som vi vill ha det.

Lock screen är ett annat exempel. För att kunna logga in, måste man först trycka på en tangent för att få upp loginskärmen. Kan låta som en bagatell, men det är väldigt irriterande, och bara ett exempel av många. Det finns inte heller något lätt sätt att ändra detta. Innan AU kunde man gå in i group polices och justera detta. Dvs du behövde googla för att ha en chans att göra det. Efter AU går inte ens detta längre, alternativet är borttaget! Finns dock ett par halvdana "hack" efter AU.

Det är även värt att nämna att AU inte gett mig som användare någonting positivt alls. Jag har läst listan på ändringar och nya funktioner. Ingenting påverkar mig som användare, jag har inte användning av någonting nytt alls. Det gör det hela mer frustrerande att det bara gav mig problem att lösa hela kvällen.

Överlag tycker jag Windows 10 är ett bra OS, men det är så frustrerande att det för varje stor uppdatering försvinner konfigureringsmöjligheter, och att dom ger sig på funktioner som fungerar utmärkt och sen blockerar användare från att använda tidigare lösningar. En kort stund igår övervägde jag till och med att ta bort skiten och gå tillbaka till Windows 7.

Sen hjälpte det ju inte att Geforce Experience uppdaterades samtidigt och började ställa till med massa problem, men det är off-topic.
Senast redigerad av Beace 2016-10-08 kl. 13:19.
Citera
2016-10-11, 19:43
Avslutad
Sen någon dag sedan har jag inte kunna köra några spel på min laptop med win 10. Försökte hitta felet men lyckades inte så jag installerade om win 10 idag och har testat att köra ett spel. Det kraschar fortfarande efter ca 10 sek efter att spelat startats. Jag kommer genom menyerna i spelet men när själva spelet startat fryser bilden. Spelet fortsätter och jag kan höra ljud och verkar kunna "röra mig i spelet". Får inga felmeddelanden. Kan det vara hårdvarurelaterat?
Citera
2016-10-13, 16:47
Medlem
hejsantests avatar
Undrar hur bra piratversioner av Windows 10 fungerar.
Sitter på Windows 7 Pro idag(ej äkta) och funderar på att uppdatera.(till och med mitt windows har börjat göra reklam för att uppdatera till win 10).

Finns det några nackdelar med Windows 10 pirat förutom med uppdateringar? Lägger Microsoft ner tid på att sätta dit folk som använder piratversioner?
Citera
2016-10-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Sitter på Windows 7 Pro idag(ej äkta) och funderar på att uppdatera.(till och med mitt windows har börjat göra reklam för att uppdatera till win 10).

Finns det några nackdelar med Windows 10 pirat förutom med uppdateringar? Lägger Microsoft ner tid på att sätta dit folk som använder piratversioner?

varför pirat? testa

https://www.microsoft.com/sv-se/accessibility/windows10upgrade

Med vänlig hälsning
t
Citera
2016-10-13, 19:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest

De som hade olagliga versioner när gratis uppgraderingen fanns fick dem omvandlade till legala vid utförd sådan. Det går fortfarande att uppgradera genom ett kryphål länk finns i inlägg #4559.

W.updates går att hantera med hjälp av ett 3:dje parts program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in