Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Avslutningsvis är det intressant att Trump fått följare även på flashback - trots hans politiska hållning. Det borde vara påtagligt att han prioriterar amerikaner först, och är likgiltig inför hur det går för andra länder. Min poäng är att hans hela politiska hållning bygger på att tala till just de som kommer att rösta på honom, så bortsett US-svenskar antar jag att det främst är hans retorik som lockar?

Det etablissemang han utmanar är samma globala makt som förtrycker oss och driver på nationsnedmonteringen här i Europa med t.ex. överstatlighet (EU), global frihandel och nationell rättslöshet mot storföretag (TTIP), samt massmigrationen över Medelhavet, så självfallet finns det ett gemensamt intresse från nationella européer att skada denna makt även i USA. Den internationella supereliten George Soros står t.ex. bakom Clinton i USA, och har samtidigt varit pådrivande och involverad när det kommer till massinvandringen till Europa.

Trump säger det bra själv här:

"Our great civilization, here in America and across the civilized world has come upon a moment of reckoning. We’ve seen it in the United Kingdom, where they voted to liberate themselves from global government and global trade deal, and global immigration deals that have destroyed their sovereignty and have destroyed many of those nations. But, the central base of world political power is right here in America, and it is our corrupt political establishment that is the greatest power behind the efforts at radical globalization and the disenfranchisement of working people. Their financial resources are virtually unlimited, their political resources are unlimited, their media resources are unmatched, and most importantly, the depths of their immorality is absolutely unlimited."
Senast redigerad av Theodor.Engstrom 2016-10-16 kl. 18:41.
2016-10-16, 18:13
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Ja, det skulle jag säga...
Säger Clodius alltså på frågan om Kristin Anderson är trovärdig i videon
https://www.youtube.com/watch?v=X6OWbVaY3xs
https://www.youtube.com/watch?v=Lbd2WwH2wmY

Var inte du konservativ katolik sa du??
http://www.washingtonexaminer.com/catholic-bishop-blasts-clinton-over-emails-scheming-robotic-liar/article/2604480
Citat:
Mocking the theme in the emails that Catholics are backward thinking for views on abortion, marriage and other core issues, Chaput wrote, "Of course it would be wonderful for the Clinton campaign to repudiate the content of these ugly WikiLeaks emails.
All of us backward-thinking Catholics who actually believe what Scripture and the Church teach would be so very grateful."

He described Clinton as "a scheming, robotic liar with a lifelong appetite for power and an entourage riddled with anti-Catholic bigots."

The emails have roiled the Catholic community, especially among conservative church followers and leaders like Chaput.
Senast redigerad av heis 2016-10-16 kl. 18:19.
2016-10-16, 18:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Allt är så oerhört tröttsamt. CNN (bias), FOX Hannity (ännu mer BIAS). Om nu Trumpen har varit kåt 10 ggr, so what!? Att runka till KIM K:S bröst/höfter? Har Donald däremot förgripit sig på kvinnor, så är det en annan sak. Då ska han utredas, under law.

Håller med, grejen är den att alla är oskyldiga tills motsatsen är bevisad vilket folk på bägge sidor inte håller med om, det finns de som menar att misstanke eller dylikt är lika med dom.
2016-10-16, 18:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Får väl ta tillbaka mitt uttalande inatt - han tycks ha klarat även pussygate rätt bra enligt ovannämnd poll. Med tanke på att hans väljargrupp nästan uteslutande är vita, vanligtvis kristna i någon omfattning, borde det här våldtäktssnacket kapat bort hälften av hans röster. Nåväl, fortsatt spänning! Lite mer från Wikileaks, att han gör bra ifrån sig i sista debatten och att han lyckas med att framställa Clinton som, ja, den hon till stor del visat sig vara, så kanske Trump kan vinna trots allt.

Men jag är tveksam, under sina senaste kampanjmöten har han framförallt påpekat hur valet är riggat. Och ja, det finns en påtaglig media-bias mot Trump, detta för att han är en idiot, och många inom media (jag tror fan DN är värst i just det avseendet) har svårt att hålla sig objektiva i sin rapportering. CNN försökte inatt minimera den senaste läckan på ett pinsamt vis.

Avslutningsvis är det intressant att Trump fått följare även på flashback - trots hans politiska hållning. Det borde vara påtagligt att han prioriterar amerikaner först, och är likgiltig inför hur det går för andra länder. Min poäng är att hans hela politiska hållning bygger på att tala till just de som kommer att rösta på honom, så bortsett US-svenskar antar jag att det främst är hans retorik som lockar?

Amerikanskt kristna är hycklare, de skriker om moral och kristna värderingar alla andra dagar men så fort någon i deras egna led gör samma skit som de vanligen skriker om så säger de nästan alltid samma mening "Kristna värderingar måste ställas åt sidan vid detta tillfälle"
2016-10-16, 18:26
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Förhoppningen många sannolikt har är att en Trump-seger ska skicka vågor även till Europa och Sverige. Kanske kan det bidra till en sverigevänlig utveckling här hemma.

Tänk dig en svensk statsminister som säger att Sverige och svenska medborgare har prioritet? Jag vet att det låter absurt, men kanske.
2016-10-16, 18:31
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theodor.Engstrom
Det etablissemang han utmanar är samma globala makt som förtrycker oss och driver på nationsnedmonteringen här i Europa med t.ex. överstatlighet (EU), globala frihand och nationell rättslöshet mot storföretag (TTIP), samt massmigration över Medelhavet, så självfallet finns det ett gemensamt intresse även från nationella européer att skada denna makt även i USA. Den internationella supereliten George Soros står t.ex. bakom både Clinton i USA, och har samtidigt varit pådrivande när det kommer till massinvandringen till Europa.

Trump säger det ganska bra själv här:

"Our great civilization, here in America and across the civilized world has come upon a moment of reckoning. We’ve seen it in the United Kingdom, where they voted to liberate themselves from global government and global trade deal, and global immigration deals that have destroyed their sovereignty and have destroyed many of those nations. But, the central base of world political power is right here in America, and it is our corrupt political establishment that is the greatest power behind the efforts at radical globalization and the disenfranchisement of working people. Their financial resources are virtually unlimited, their political resources are unlimited, their media resources are unmatched, and most importantly, the depths of their immorality is absolutely unlimited."

Rimlig ansats. Men, det som förvånar mig mest, är att Trump accepteras som en ledande del i denna rörelse. Jag menar, våra Europeiska motsvarigheter måste väl ändå anses vara så enormt mycket mer konsekventa, moraliskt rättfärdiga och överlag lämpliga? Kan inte Trump, till viss del, anses vara en del av denna elit, och skadar han inte, ja, vad ska vi säga, den globala kampen mot globalism och överstatlighet? Jämför med exempelvis Åkesson, Farage, eller för all del Le Pen. Är inte de väldigt mycket anständigare alternativ som dessutom har en förståelse för situationen i Europa? Ja, jag vet att Farage talat på ett Trump-rally. Ifall Trump förlorar, vore det inte en enorm setback för europeiska nationalister av varierande grad, eftersom en perfekt nidbild längre skulle bestå i form av Trumps skandalösa kampanj?
2016-10-16, 18:55
Medlem
heiss avatar
Citat:
Rimlig ansats. Men, det som förvånar mig mest, är att Trump accepteras som en ledande del i denna rörelse. Jag menar, våra Europeiska motsvarigheter måste väl ändå anses vara så enormt mycket mer konsekventa, moraliskt rättfärdiga och överlag lämpliga?

Ifall Trump förlorar, vore det inte en enorm setback för europeiska nationalister av varierande grad, eftersom en perfekt nidbild längre skulle bestå i form av Trumps skandalösa kampanj?
Trump är självklar i dessa led om man får välja och med alternativ Clinton, men bara 1/3 av SDare vill att Donald blir president enligt aftonbladet, vilket är konstigt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22972773.ab
De europeiska alternativen har alltid konsekvent haft rätt, om allting, men de är ändå bruna partier med rötter i nazismen, remember? Enligt vår statsminister i alla fall, han ägnade sommaren åt att skriva personliga loveletters till kändisar, VDar och politiker till sitt stora projekt "Global Deal", ingen ville givetvis komma.

Om han förlorar växer det sig bara starkare och misstänksamheten mot media, vänstern och deras köpta dumhets policys som de fortsätter med. Win och lose om han förlorar, eller vinner.
Senast redigerad av heis 2016-10-16 kl. 19:08.
2016-10-16, 19:10
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Rimlig ansats. Men, det som förvånar mig mest, är att Trump accepteras som en ledande del i denna rörelse. Jag menar, våra Europeiska motsvarigheter måste väl ändå anses vara så enormt mycket mer konsekventa, moraliskt rättfärdiga och överlag lämpliga? Kan inte Trump, till viss del, anses vara en del av denna elit, och skadar han inte, ja, vad ska vi säga, den globala kampen mot globalism och överstatlighet? Jämför med exempelvis Åkesson, Farage, eller för all del Le Pen. Är inte de väldigt mycket anständigare alternativ som dessutom har en förståelse för situationen i Europa? Ja, jag vet att Farage talat på ett Trump-rally. Ifall Trump förlorar, vore det inte en enorm setback för europeiska nationalister av varierande grad, eftersom en perfekt nidbild längre skulle bestå i form av Trumps skandalösa kampanj?

"Anständigt"? Vad fan finns det för värde i "anständighet" och vad betyder det ens i sammanhanget? Att han använder ord och uttrycker meningar som inte är godkända av staten? Det är detta som många är så i helvete trötta på.

Det Trump har gjort på ett år är mer än de flesta politiker du nämner gjort under hela sina respektive karriärer. Oavsett om han blir president eller inte så har han gjort en hjälteinsats.

Problemet med människor som du är att ni tycker "oanständiga ord" är värre än "oanständiga handlingar". Jag skiter fullständigt om den brandman som bär ut mig ur den brinnande kåken säger fula ord när han krålar sig in. Den brandmannen är en hjälte!
2016-10-16, 19:25
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Bara denna formulering har diskvalificerat dig som någon som har någonting av värde att säga. Du gör inte god reklam för Tramp-supportrar.

Största movement? Du räknar säkert inte medborgarrättsrörelsen? Eller självständighetskampen på 1700-talet?

Snacka om att glorifiera någon som kommer att gå till historien som ett skämt. (Trump dvs.)

Varför försvarar du ISIS? Vad är ditt motiv till nedmonteringen av Sverige och Europa? Är du ond av naturen eftersom du önskar så mycket ont till andra?
2016-10-16, 19:26
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
"Anständigt"? Vad fan finns det för värde i "anständighet" och vad betyder det ens i sammanhanget? Att han använder ord och uttrycker meningar som inte är godkända av staten? Det är detta som många är så i helvete trötta på.

Det Trump har gjort på ett år är mer än de flesta politiker du nämner gjort under hela sina respektive karriärer. Oavsett om han blir president eller inte så har han gjort en hjälteinsats.

Problemet med människor som du är att ni tycker "oanständiga ord" är värre än "oanständiga handlingar". Jag skiter fullständigt om den brandman som bär ut mig ur den brinnande kåken säger fula ord när han krålar sig in. Den brandmannen är en hjälte!
Nej, det är just handlingar jag syftar på. Tro mig, jag svär som en borstbindare. För övrigt är jag imponerad över hur snabbt du placerade mig i någon jävla grupp.
Hursomhelst, jag antar att du kommer bemöta mitt påstående att Trump har betett sig oerhört opassande i massvis med filmade videoklipp med att Hillary är än värre än så, bara att hon döljer det bättre med uppbakning av finansvärlden etc., varpå jag påpekar att det inte alls är jämförelsen jag är intresserad av att göra, då båda kandidater, oavsett vem som vinner, kommer lämna ett bestående avtryck på amerikansk, och till viss del även Europeisk politik. Eller något sånt. Men sluta vara så lättkränkt och gå igång på allt som är det minsta negativt om Trump för fan. Visst, jag är också imponerad av hur mycket en 70-åring orkat med. So what?

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Amerikanskt kristna är hycklare, de skriker om moral och kristna värderingar alla andra dagar men så fort någon i deras egna led gör samma skit som de vanligen skriker om så säger de nästan alltid samma mening "Kristna värderingar måste ställas åt sidan vid detta tillfälle"
Det tycks som du har rätt, men Trump har ju aldrig varit i närheten av att leva ett kristet liv, enligt deras definitioner, det är anmärkningsvärt att han fått deras stöd från början. Vill de så jävla gärna ha en republikan som president?

Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Förhoppningen många sannolikt har är att en Trump-seger ska skicka vågor även till Europa och Sverige. Kanske kan det bidra till en sverigevänlig utveckling här hemma.

Tänk dig en svensk statsminister som säger att Sverige och svenska medborgare har prioritet? Jag vet att det låter absurt, men kanske.
Jag förstår, en rationell ståndpunkt. Men jag undrar om inte den motsvarande rörelsen i Europa är så fundamentalt annorlunda så den klarar sig bättre utan Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av heis
Trump är självklar i dessa led om man får välja och med alternativ Clinton, men bara 1/3 av SDare vill att Donald blir president enligt aftonbladet, vilket är konstigt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22972773.ab
De europeiska alternativen har alltid konsekvent haft rätt, om allting, men de är ändå bruna partier med rötter i nazismen, remember? Enligt vår statsminister i alla fall, han ägnade sommaren åt att skriva personliga loveletters till kändisar, VDar och politiker till sitt stora projekt "Global Deal", ingen ville givetvis komma.

Om han förlorar växer det sig bara starkare och misstänksamheten mot media, vänstern och deras köpta dumhets policys som de fortsätter med. Win och lose om han förlorar, eller vinner.

Intressant, antar att jag borde läsa Aftonbladet mer frekvent. Jag tror även det är exakt så man resonerar på motsatt sida - i jämförelse med Trump är Clinton det enda alternativet, hur horribel hon än må vara. Och hon vet om det, på något möte häromdagen sa hon "I'd want to give you something to want FOR and not only against". Känns som en rätt sorglig sak att säga i oktober.
2016-10-16, 19:27
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Min poäng är att hans hela politiska hållning bygger på att tala till just de som kommer att rösta på honom, så bortsett US-svenskar antar jag att det främst är hans retorik som lockar?

En retorik som även behövs i Europa, därför är det viktigt att Trump vinner för han kommer sätta ribban för Europa framöver och vår utveckling 10 år framåt.
2016-10-16, 19:36
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
En retorik som även behövs i Europa, därför är det viktigt att Drumpf vinner för han kommer sätta ribban för Europa framöver och vår utveckling 10 år framåt.
Följdfråga: tror du det kommer ske även vid eventuell förlust? Jag menar, om vi jämför med Sanders-rörelsen så fick det ju enorma implikationer för demokraternas framtid. Kanske blir Trump-effekten till och med större om han inte vinner?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in