Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
"Anständigt"? Vad fan finns det för värde i "anständighet" och vad betyder det ens i sammanhanget? Att han använder ord och uttrycker meningar som inte är godkända av staten? Det är detta som många är så i helvete trötta på.
Det Trump har gjort på ett år är mer än de flesta politiker du nämner gjort under hela sina respektive karriärer. Oavsett om han blir president eller inte så har han gjort en hjälteinsats.
Problemet med människor som du är att ni tycker "oanständiga ord" är värre än "oanständiga handlingar". Jag skiter fullständigt om den brandman som bär ut mig ur den brinnande kåken säger fula ord när han krålar sig in. Den brandmannen är en hjälte!
Nej, det är just handlingar jag syftar på. Tro mig, jag svär som en borstbindare. För övrigt är jag imponerad över hur snabbt du placerade mig i någon jävla grupp.
Hursomhelst, jag antar att du kommer bemöta mitt påstående att Trump har betett sig oerhört opassande i massvis med filmade videoklipp med att Hillary är än värre än så, bara att hon döljer det bättre med uppbakning av finansvärlden etc., varpå jag påpekar att det inte alls är jämförelsen jag är intresserad av att göra, då båda kandidater, oavsett vem som vinner, kommer lämna ett bestående avtryck på amerikansk, och till viss del även Europeisk politik. Eller något sånt. Men sluta vara så lättkränkt och gå igång på allt som är det minsta negativt om Trump för fan. Visst, jag är också imponerad av hur mycket en 70-åring orkat med. So what?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Amerikanskt kristna är hycklare, de skriker om moral och kristna värderingar alla andra dagar men så fort någon i deras egna led gör samma skit som de vanligen skriker om så säger de nästan alltid samma mening "Kristna värderingar måste ställas åt sidan vid detta tillfälle"
Det tycks som du har rätt, men Trump har ju aldrig varit i närheten av att leva ett kristet liv, enligt deras definitioner, det är anmärkningsvärt att han fått deras stöd från början. Vill de så jävla gärna ha en republikan som president?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Förhoppningen många sannolikt har är att en Trump-seger ska skicka vågor även till Europa och Sverige. Kanske kan det bidra till en sverigevänlig utveckling här hemma.
Tänk dig en svensk statsminister som säger att Sverige och svenska medborgare har prioritet? Jag vet att det låter absurt, men kanske.
Jag förstår, en rationell ståndpunkt. Men jag undrar om inte den motsvarande rörelsen i Europa är så fundamentalt annorlunda så den klarar sig bättre utan Trump.
Citat:
Ursprungligen postat av
heis
Trump är självklar i dessa led om man får välja och med alternativ Clinton, men bara 1/3 av SDare vill att Donald blir president enligt aftonbladet, vilket är konstigt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22972773.ab
De europeiska alternativen har alltid konsekvent haft rätt, om allting, men de är ändå bruna partier med rötter i nazismen, remember? Enligt vår statsminister i alla fall, han ägnade sommaren åt att skriva personliga loveletters till kändisar, VDar och politiker till sitt stora projekt "Global Deal", ingen ville givetvis komma.
Om han förlorar växer det sig bara starkare och misstänksamheten mot media, vänstern och deras köpta dumhets policys som de fortsätter med. Win och lose om han förlorar, eller vinner.
Intressant, antar att jag borde läsa Aftonbladet mer frekvent.

Jag tror även det är exakt så man resonerar på motsatt sida - i jämförelse med Trump är Clinton det enda alternativet, hur horribel hon än må vara. Och hon vet om det, på något möte häromdagen sa hon "I'd want to give you something to want FOR and not only against". Känns som en rätt sorglig sak att säga i oktober.