Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-23, 17:37
Medlem
Mia-Rovys avatar
Huffington Post belyser några av Trumps lögner från den senaste debatten:
https://www.facebook.com/HuffingtonPost/videos/10154337784426130
2016-10-23, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Och Wikileaks belyser ALLA Hillarys lögner, undrar vem som är värst
2016-10-23, 17:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Snälla lilla du. Han var realitystjärna på denna tiden. Han umgicks med alla typer av människor och kändisar.

Hillary har ju umgåtts med Trump också men drar du något skit på henne för det? Vad är det som egentligen säger att Hillary inte träffat dessa människor på fester osv också?

Att Hillarys kampanj betalar "legal fees" för alla kvinnor som är villiga att anklaga Trump är ganska markant dock. Säger ju en hel del om äktheten bland dessa anklagelser. Lyckligtvis så ser de flesta igenom dessa lögner som i vissa fall kommer upp nu helt plötsligt efter 30 år.

Tycker du inte själv det är märkligt att en av Hillarys vänner, en hängiven Hillary supporter och även delegat på DNC är advokaten som representerar ALLA dessa kvinnor som trätt fram? Det handlar bara om att de inte har mer att smutsa ner Trump med och därför försöker de med näbbar och klor att göra vad som helst för att väcka rubriker för de vet att omvärlden har jävligt mycket mer på Hillary kvar.

Trump +2,8 % i en nationell poll som släpptes idag btw av de institut som var närmast valresultatet 2004 och 2008.

Snälla du. Att som vuxen människa med tusentals kronor på banken och ett chefsjobb vara med i en dokusåpa säger en hel del om personen.
2016-10-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Då har vi lyssnat och läst från olika källor, Det jag hör Trump säga på sina rallies är att med hans politik så kommer det att svida om företagen flyttar ut från USA, han kommer att höja importtullar så deras "utflyttsvinster" kommer att ätas upp. De företag han ger exempel på är sådana som flyttar ut men fortsätter till största delen ha USA som marknad.

Handelsavtalen är inte till USA's fördel, han kommer se till att den inhemska marknaden prioriteras,,USA är fortfarande världens ekonomiska stormakt med Kina flämtande i nacken, Kinas BNP växer så det knackar medans USA's står o stampar med växande statsskuld.

Han vill inte efterlikna Mexico, Kina, Japan eller nån annan, han vill ha en USA modell med nya avtal och växande inhemsk produktionsmarknad, infrastruktursatsningar, militärt uppbyggnad, stora satsningar på fartyg o flygproduktion, allt detta skapar nya företag, växande företag o fler jobb.

Så säger han, om det blir så får vi se.

Om Trump ser till den inhemska marknaden som du säger så undrar jag hur det ska fungera för alla i USA som säljer varor och tjänster till Mexiko?

Och det gäller ju alla länder. Så de som säljer till och köper från andra länder utanför USA kommer ju att påverkas av att all handel stoppas upp för att Trump isolerar USA från omvärlden.

Vad säger Trumpsupportrarna om det?

Har Trump ens funderat i de banorna? Jag kan ha missat om han har någon smart plan här som han berättat om?
2016-10-23, 17:41
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Huffington Post om Trump är som att hänvisa till "Inte Rasist Men" för texter om SD. Klart fan att motparten alltid fokuserar negativt. Det är det som är politik.

Kollar du på Breitbart hittas samma lögner fast åt Hillarys håll.

Så sluta upp med tramsandet. Både ljuger, det kallas politik. Hade man granskat på samma sätt med "fact checking" under svenska debatter mellan riksdagspartierna hade man kunnat hitta samma saker.
2016-10-23, 17:41
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Florida:
men: Trump +2
women: Clinton +6
age 18-29: Clinton +15
age 30-44: Clinton +10
age 45-64: tie
age 65+: Trump +7
whites: Trump +15
blacks: Clinton +80
Hispanics: Clinton +19
Dems: Clinton +86
GOP: Trump +74
Indies: Trump +11

Texas:
men: Trump +6
women: Trump +1
age 18-29: Clinton +21
age 30-44: Clinton +8
age 45-64: Trump +14
age 65+: Trump +22
whites: Trump +37
blacks: Clinton +78
Hispanics: Clinton +30
Dems: Clinton +89
GOP: Trump +77
Indies: Trump +19

Ha, ha. Många inom GOP är fortfarande sura på Trump.

Märkligt med El Pazo!? Kanske finns lite hopp om mexare i "Nya Mexico, Arizona, Colorado"
2016-10-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patobranco
Och Wikileaks belyser ALLA Hillarys lögner, undrar vem som är värst

Trump är värst. Han har under de tre debatterna kommit med i snitt en lögn per 50 sekunder taltid. Därmed är han den främste lögnaren genom alla tider i amerikanska presidentvalsdebatter.
2016-10-23, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Svar NEJ! Såg att folk stod i kö i GEORGIA idag på CNN (lördag amerikansk tid).
Läs på!

Såg nu också.

Har du något om svarta röster så skriv på här.

Det som gäller röstar svarta som 2012 eller kanske värre 2008 då får vi stänga ner flashback.
2016-10-23, 17:44
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Snälla du. Att som vuxen människa med tusentals kronor på banken och ett chefsjobb vara med i en dokusåpa säger en hel del om personen.

Jante-avundsjukan lyser igenom dig....

Om du hade sett The Apprentice så hade du förstått VARFÖR just en chef för ett karriärsföretag som Trump behövs till en sådan roll. Dessutom har han ju tjänat en hel del med deg och blivit populär på kuppen av många tittare.

Jag tycker det säger en hel del att en av USA:s mest makthavande personer har under sitt liv varit inblandad i skandal på skandal på skandal på skandal. Hillary är amerikas version av Mona Sahlin. Inte mycket som är äkta där inte utan bara massa snack och ljug samt även hel del korruption. Vidrigt!
2016-10-23, 17:46
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Om Trump ser till den inhemska marknaden som du säger så undrar jag hur det ska fungera för alla i USA som säljer varor och tjänster till Mexiko?

Och det gäller ju alla länder. Så de som säljer till och köper från andra länder utanför USA kommer ju att påverkas av att all handel stoppas upp för att Trump isolerar USA från omvärlden.

Vad säger Trumpsupportrarna om det?

Har Trump ens funderat i de banorna? Jag kan ha missat om han har någon smart plan här som han berättat om?

Mexiko har ju en 15% tingad moms på varor ifrån USA. Så varför skulle inte USA kunna ha det också fast omvänt?

Det är nog du mer som är extremt opåläst om hur jävla korkade amerikanska politiker är i handelsfrågor.
2016-10-23, 17:47
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Huffington Post om Trump är som att hänvisa till "Inte Rasist Men" för texter om SD. Klart fan att motparten alltid fokuserar negativt. Det är det som är politik.
Det skiter jag fullständigt i. Det ett argumentationsfel och förändrar inte innehållet i videon. Videon kan kan gott komma direkt från Hillary själv och jag hade inte brytt mig ett piss.

Citat:
Kollar du på Breitbart hittas samma lögner fast åt Hillarys håll.
Inte för att jag tvivlar på det, men det hade varit skoj att få höra ett exempel på någon lögn hon drog under debatten?

Citat:
Så sluta upp med tramsandet. Både ljuger, det kallas politik. Hade man granskat på samma sätt med "fact checking" under svenska debatter mellan riksdagspartierna hade man kunnat hitta samma saker.
Det är inte trams? Den här tråden handlar om Trump. Jag postade en video om några av Trumps lögner under den senaste debatten. Alla påståenden om att Trump ljög i videon beläggs med ljud och bildbevis. Hur fan kan det vara trams? Något annat har jag inte gjort.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-10-23 kl. 17:57.
2016-10-23, 17:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jante-avundsjukan lyser igenom dig....

Om du hade sett The Apprentice så hade du förstått VARFÖR just en chef för ett karriärsföretag som Trump behövs till en sådan roll. Dessutom har han ju tjänat en hel del med deg och blivit populär på kuppen av många tittare.

Jag tycker det säger en hel del att en av USA:s mest makthavande personer har under sitt liv varit inblandad i skandal på skandal på skandal på skandal. Hillary är amerikas version av Mona Sahlin. Inte mycket som är äkta där inte utan bara massa snack och ljug samt även hel del korruption. Vidrigt!

Trump var med för att han törstar efter uppmärksamhet.

Vad har Hillary med detta att göra? Hon har en egen tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in