Citat:
Ursprungligen postat av
CalleDussin
Då har vi lyssnat och läst från olika källor, Det jag hör Trump säga på sina rallies är att med hans politik så kommer det att svida om företagen flyttar ut från USA, han kommer att höja importtullar så deras "utflyttsvinster" kommer att ätas upp. De företag han ger exempel på är sådana som flyttar ut men fortsätter till största delen ha USA som marknad.
Handelsavtalen är inte till USA's fördel, han kommer se till att den inhemska marknaden prioriteras,,USA är fortfarande världens ekonomiska stormakt med Kina flämtande i nacken, Kinas BNP växer så det knackar medans USA's står o stampar med växande statsskuld.
Han vill inte efterlikna Mexico, Kina, Japan eller nån annan, han vill ha en USA modell med nya avtal och växande inhemsk produktionsmarknad, infrastruktursatsningar, militärt uppbyggnad, stora satsningar på fartyg o flygproduktion, allt detta skapar nya företag, växande företag o fler jobb.
Så säger han, om det blir så får vi se.
Om Trump ser till den inhemska marknaden som du säger så undrar jag hur det ska fungera för alla i USA som säljer varor och tjänster till Mexiko?
Och det gäller ju alla länder. Så de som säljer till och köper från andra länder utanför USA kommer ju att påverkas av att all handel stoppas upp för att Trump isolerar USA från omvärlden.
Vad säger Trumpsupportrarna om det?
Har Trump ens funderat i de banorna? Jag kan ha missat om han har någon smart plan här som han berättat om?