2016-10-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treo2
#Loser71 om du har läst tidigare och sett mina "JÖSSES" så är dom ingalunda av positiv art. Dom uttrycker snarare min förvåning över bristen på total verklighetsförankring i den refererade skribentens skrift. I de flesta fall dina.
Så även denna gång.

JÖSSES
Nä, förstår väl det....hahaha.....
Men vi kommer att få fler och fler bevis på att Onecoin som varumärke
kommer att synas ute i vårt samhälle. Edsbyns bandylag är ett första bevis på att
Onecoin kommer att bli känd.

Låt oss säga att NOA inte finner Onecoin vara ett Pyramidspel, förstår du vilken gratis
reklam Onecoin då har fått.....?

Det ligger mycket i uttrycket: Bättre negativ uppmärksamhet än INGEN ALLS.
Snart finns det ingen svensk som inte vet vad Onecoin är, det spelar ingen roll om
det än var i negativ bemärkelse.

Måste få dra en liknelse, 1978 gör Trafikmagasinet en test med Skoda,
https://www.youtube.com/watch?v=yXD5_oAImZ0

Resultatet var mer än skandalomsusande då Skodan tippade i testet. Skoda fick jobba hårt för att ta bort den stämpeln.
Idag är Skoda ett välrenomerat bilmärke och ingen skrattar åt bilen Skoda idag......

Så....Onecoin kommer att få gå samma väg.....men skam den som ger sig......
Senast redigerad av loser71 2016-10-16 kl. 13:47.
Citera
2016-10-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loser71
Nä, förstår väl det....hahaha.....
Men vi kommer att få fler och fler bevis på att Onecoin som varumärke
kommer att synas ute i vårt samhälle. Edsbyns bandylag är ett första bevis på att
Onecoin kommer att bli känd.

Låt oss säga att NOA inte finner Onecoin vara ett Pyramidspel, förstår du vilken gratis
reklam Onecoin då har fått.....?

Det ligger mycket i uttrycket: Bättre negativ uppmärksamhet än INGEN ALLS.
Snart finns det ingen svensk som inte vet vad Onecoin är, det spelar ingen roll om
det än var i negativ bemärkelse.

Måste få dra en liknelse, 1978 gör Trafikmagasinet en test med Skoda,
https://www.youtube.com/watch?v=yXD5_oAImZ0

Resultatet var mer än skandalomsusande då Skodan tippade i testet. Skoda fick jobba hårt för att ta bort den stämpeln.
Idag är Skoda ett välrenomerat bilmärke och ingen skrattar åt bilen Skoda idag......

Så....Onecoin kommer att få gå samma väg.....men skam den som ger sig......

Åter igen , eftersom du bara kommer med nonsens länkar...

DU har sagt att Exchange skulle komma igång den 12:e Oktober. (i onsdags)
Där ljög du

Nu till kärnfrågan - Vad gör du om Exchange inte kommer igång på Måndag den 17:e som du nu lovat?
Citera
2016-10-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Åter igen , eftersom du bara kommer med nonsens länkar...

DU har sagt att Exchange skulle komma igång den 12:e Oktober. (i onsdags)
Där ljög du

Nu till kärnfrågan - Vad gör du om Exchange inte kommer igång på Måndag den 17:e som du nu lovat?
Jadu "Pellets" du är som en 5- åring som inte kan hålla sig ifrån paken under
julgranen på Julafton, och du vill såååå......gärna veta vad som är i dom......

Jag är inte någon som sitter i styrelsen, förmedlar bara den information som
kommer ut, sen om det blir andra saker så är jag inte ansvarig för det och kan
alltså inte utpekas att jag ljuger. Det är inte alls ovanligt att man får skjuta
fram vissa saker på grund av att tekniken krånglar.......

Kan du vänta tills imorrn.....?
Då ska du få ett ärligt Svar från mig......
Citera
2016-10-16, 14:48
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Idag är Skoda ett välrenomerat bilmärke och ingen skrattar åt bilen Skoda idag

Skoda hade åtminstone redan från början både hjul, ratt och någonting bättre än en tvinnad gummisnodd under huven! En motsvarande teknisk nivå jag redan påvisat att Onecoin saknar och som hittills inte bestridits av någon i tråden!

Men fortsätt du att ignorera mina inlägg. Det gör nog inte andra läsare som vill veta om Onecoin har några tekniska kvalitéer överhuvudtaget. Så länge du inte bemöter dem så tror jag nog många rätt fort inser hur okunniga Onecoin-förespråkare är om kryptovaluteteknik.

Alla valutors värde baseras på en och endast en sak: förtroende! Fiat som krypto. Det som skiljer dem åt är på vilka grunder detta förtroende skapas. I Bitcoins fall är det ett helt öppet decentraliserat system för förtroende och skydd, som ingen fortfarande efter 7 år har lyckats attackera.

Bitcoins design är det första bevisligen fungerande testet på att det går att skapa ett system för valutatransaktioner utan en enskild tredje part. En enastående bedrift som gett valutan dess värdering.

Onecoin verkar varken vilja eller kunna matcha denna tekniska utmaning.
Citera
2016-10-16, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Skoda hade åtminstone redan från början både hjul, ratt och någonting bättre än en tvinnad gummisnodd under huven! En motsvarande teknisk nivå jag redan påvisat att Onecoin saknar och som hittills inte bestridits av någon i tråden!

Men fortsätt du att ignorera mina inlägg. Det gör nog inte andra läsare som vill veta om Onecoin har några tekniska kvalitéer överhuvudtaget. Så länge du inte bemöter dem så tror jag nog många rätt fort inser hur okunniga Onecoin-förespråkare är om kryptovaluteteknik.

Alla valutors värde baseras på en och endast en sak: förtroende! Fiat som krypto. Det som skiljer dem åt är på vilka grunder detta förtroende skapas. I Bitcoins fall är det ett helt öppet decentraliserat system för förtroende och skydd, som ingen fortfarande efter 7 år har lyckats attackera.

Bitcoins design är det första bevisligen fungerande testet på att det går att skapa ett system för valutatransaktioner utan en enskild tredje part. En enastående bedrift som gett valutan dess värdering.

Onecoin verkar varken vilja eller kunna matcha denna tekniska utmaning.

Hahaha....låt mig småle åt dina Kryptokunskaper.....

Hackers steal bitcoins worth millions in attack on exchange.

http://money.cnn.com/2016/08/03/technology/bitcoin-exchange-bitfinex-hacked/

Hur var det med den säkerheten......
Citera
2016-10-16, 15:17
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Hahaha....låt mig småle åt dina Kryptokunskaper.....

Hackers steal bitcoins worth millions in attack on exchange.

http://money.cnn.com/2016/08/03/technology/bitcoin-exchange-bitfinex-hacked/

Hur var det med den säkerheten......

Underbart! Jag satt länge och funderade på om jag skulle lägga till att jag väl kände till alla stölder som skett mot växlingssiter som handlar om deras patetiska skydd av privata nycklar och hade absolut ingenting med bitcoinnätverket och dess blockchain att göra, men sen ändrade jag mig för att se om du skulle nappa på det öppna betet och påvisa än mer av dina okunskaper runt kryptovalutor.

Tack för det! Du nappade direkt!

Det finns faktiskt t o m tidiga buggar i systemet som kunde ha ställt till problem men rättades fort, och skapade minimal skada (endast några miners på den tiden förlorade coin rewards). Hade du varit lite kunning hade du pekat på en av de händelserna och inte felaktigt på något som inte berör bitcoinnätverket alls. Jag gav dig chansen här att visa att du åtminstone hade rudimentär kunskap om detta genom att peka på någon av dessa. Men icke!

Mest intressant dock är att du inte besvarar någon av mina argument mot Onecoins patetiska tekniska påståenden. Det undviker du hittills totalt. Andra läsare noterar garanterat detta.
Citera
2016-10-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellbrel
Underbart! Jag satt länge och funderade på om jag skulle lägga till att jag väl kände till alla stölder som skett mot växlingssiter som handlar om deras patetiska skydd av privata nycklar och hade absolut ingenting med bitcoinnätverket och dess blockchain att göra, men sen ändrade jag mig för att se om du skulle nappa på det öppna betet och påvisa än mer av dina okunskaper runt kryptovalutor.

Tack för det! Du nappade direkt!

Det finns faktiskt t o m tidiga buggar i systemet som kunde ha ställt till problem men rättades fort, och skapade minimal skada (endast några miners på den tiden förlorade coin rewards). Hade du varit lite kunning hade du pekat på en av de händelserna och inte felaktigt på något som inte berör bitcoinnätverket alls. Jag gav dig chansen här att visa att du åtminstone hade rudimentär kunskap om detta genom att peka på någon av dessa. Men icke!

Mest intressant dock är att du inte besvarar någon av mina argument mot Onecoins patetiska tekniska påståenden. Det undviker du hittills totalt. Andra läsare noterar garanterat detta.
Jag har fullt förtroende för Dr Ruja och hennes tekniker som jobbar med fram miningen av Onecoins.

Jag behöver inte kunna det tekniska runt det hela. Det jag behöver veta är hur vi i framtiden kommer kunna använda Onecoin som betalmedel.
Jag behöver inte veta hur Haldex tekniken fungerar för att köra min 4 hjulsdrivna Volvo XC70 D4 AWD heller, bara en liknelse......
Citera
2016-10-16, 15:45
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Jag har fullt förtroende för Dr Ruja och hennes tekniker som jobbar med fram miningen av Onecoins. Jag behöver inte kunna det tekniska runt det hela.

Tack, då vet vi alla på vilka grunder du har postat tekniska "belägg" för Onecoin hittills.

Mina påståenden står alltså helt oemotsagda hittills. Finns det någon annan som har kompetensen att bestrida dem då? De är allvarliga och Onecoin ser ut som ett tekniskt skämt tills dess de kan bestridas.
Citera
Medlem
Citat:
Jag har fullt förtroende för Dr Ruja och hennes tekniker som jobbar med fram miningen av Onecoins.

Jag behöver inte kunna det tekniska runt det hela. Det jag behöver veta är hur vi i framtiden kommer kunna använda Onecoin som betalmedel.
Jag behöver inte veta hur Haldex tekniken fungerar för att köra min 4 hjulsdrivna Volvo XC70 D4 AWD heller, bara en liknelse......

Förutom att du inte kan svara förrens "senare" vad gäller din lögn om att Exchange skulle vara igång i Onsdags - så brann det uppenbarligen ett par säkringar till...

Har du missat att Dr Ruja numera inte vill vara kopplad ö-h-t- till Onecoin? Att hon har stigit åt sidan?

Frågan skall besvaras idag och inte imorgon - om du är läskunnig så förstår du varför...

Citera
Medlem
Ponzi scheme uses newly invested funds to pay off existing investors======One Coin/Life
Citera
2016-10-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cristall
Ponzi scheme uses newly invested funds to pay off existing investors======One Coin/Life
Källa på det Cristall......?
Citera
2016-10-16, 16:25
Medlem
Citat:
Källa på det Cristall......?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in