2016-10-16, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det sista stycket med att han lät Lotta sitta som en hund nedanför henne så han kunde spotta på henne ger en bra bild på hur en riktig psykopat fungerar. Hon ska lyda minsta vink och han tog ner Lotta både fysiskt och psykiskt så hon var helt under hans sjuka våld.
Det här med att sitta som en hund och spottandet gör så det kliar i mig och jag blir så vansinnigt arg, så jag skulle kunnat sparka ut varenda tand på den här psykopaten. Vilket förbannat jävla svin det här är. Den sämste av dom sämsta som finns.

Och 11 gemensamma vänner med Lotta på Facebook?
Men visst! Man får icke här förglömma att det ÄR en diagnosticerad psykopat det handlar om.
Men visst är det intressant här hur en kriminell psykopat alls kan få in en fot som. Jag menar att alla här visste redan att Martin hade dödat+ hjärnskadat.
Kriminella psykopater som Martin här borde inte figurera indirekt med fina drinkar och tränande tjejer...
Martin hade inga egna pengar, men ändå hade Martin pengar?
Och muskler.
Citera
2016-10-16, 00:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nä, nu får du backa upp dina påstående. Benzo skrivet av läkare handlar det om och kortsiktiga recept. Festa är inget annat än fest och har inget med missbruk att göra i detta fallet.
Kokainet kan Martin ha tvingat henne till att ta, men missbruk är det inte. Du ljuger här vilket inte är särskilt snyggt, och inte heller intressant eller relevant för själva mordet på Lotta.

Baby drog brun vill jag ha en rejäl källa på. Nej, sörru 41 åringar behöver inte ha barn och sitta hemma dom kan också träna det är inte så ovanligt som du tycks tro. Dina moraliska pekpinnar är en aningen mossiga och hör inte hemma i en modernt samhälle.

Läs FUP. Hela - ordentlig!
Beskyll inte någon för att ljuga utan att du har mer på fötterna.
Tror inte du läst FUPen - du skulle veta bättre då.
Lotta använde Melanotan sprutor, hade tagit kokain, stod på Bezopreparat som hon tog varje dag - och diskuterade med Martin hur hon skulle börja med anabola.
Nej de flesta kvinnor som fyllt 40 - och 40-åriga män för den delen - levde inte det liv Lotta o Martin levde. Vare sig i Stockholm eller någon annanstans. Jämför hennes systrar.
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-16 kl. 00:38.
Citera
2016-10-16, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lotta använde Melanotan sprutor, hade tagit kokain, stod på Bezopreparat som hon tog varje dag - och diskuterade med Martin hor hon skulle börja med anabola.
Nej de flesta kvinnor som fyllt 40 - och 40-åriga män för den delen - levde inte det liv Lotta o Martin levde. Vare sig i Stockholm eller någon annanstans. Jämför hennes systrar.

Du tycks veta ALLT om Lotta BO här och även om hennes systrar?
Vet du lika mycket om Martin GM och hans bröder, också?

Jag undrar vad som hade sagts om Lotta och om hon hade hunnit ha ihjäl sin baneman Martin här?
Senast redigerad av hee4r 2016-10-16 kl. 00:40.
Citera
2016-10-16, 00:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Och 11 gemensamma vänner med Lotta på Facebook?
Men visst! Man får icke här förglömma att det ÄR en diagnosticerad psykopat det handlar om.
Men visst är det intressant här hur en kriminell psykopat alls kan få in en fot som. Jag menar att alla här visste redan att Martin hade dödat+ hjärnskadat.
Kriminella psykopater som Martin här borde inte figurera indirekt med fina drinkar och tränande tjejer...
Martin hade inga egna pengar, men ändå hade Martin pengar?
Och muskler.

Psykopater får in fötter lite överallt det är känt. Så arbetar dom helt enkelt. Ingen ser på en person om den är en psykopat utan det kan ta lite tid att komma underfull med. Hans vänner i FU vet inte ett skit om Martin. Martin skulle inte varit ute med den riskbedömningen han hade och tidigare CV som visar på att han suttit inne i hela sitt vuxna liv. En grov våldsbrottsling som åklagaren släpper då Lotta inte vågar gå vidare. Åklagaren är ett stort jävla skämt i sammanhanget.
Citera
2016-10-16, 01:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du tycks veta ALLT om Lotta BO här och även om hennes systrar?
Vet du lika mycket om Martin och hans bröder, också?

Jag undrar vad som hade sagts om Lotta och om hon hade hunnit ha ihjäl sin baneman Martin här?

Är intresserad av kriminologi och har under flera år läst in FUP o domar i intressanta fall. Offer o gärningsmäns psykologi är intressant. Precis som många andra vill man gärna försöka förstå vad som ledde fram till gärningen. Jag läser dock väldigt noga allt som går att komma över. Och nej, jag har inte läst in mig på Martins bröders liv.

När det är som i det här fallet med Lotta o Martin - dödligt våld i en nära relation, skulle man vilja veta mer. Varför blev de tillsammans? Varför höll hon kvar vid honom? Vilka var hans bevekelsegrunder??
Läser man utredningen så framgår tydligt att båda ville ha ett förhållande.
Dock hade hon dubier sista veckorna där hon samtidigt skrev "avsluta Martin" i dagboken och smsade honom att hon längtade efter honom och kände sig mycket sårad över att han inte hört av sig.

Allt är inte svart eller vitt. Människor är inte perfekta - men man ska ialla fall inte bli ihjälslagen! Dock är det i mitt tycke så tokigt att man försöker framställa såväl deras relation som Lottas liv, som något annat. Det är väl tillräckligt hemskt att hennes kärlek dödade henne?!
Hon var väl i sin fulla rätt att bruka vilka droger och umgås med vem hon ville - utan att man nu efter hennes död ska mörka detta och låtsas att hon egentligen inte ville detta frivilligt utan tvingades?
Varför i helsike ska man omyndigförklara henne?
Citera
2016-10-16, 01:10
Avslutad
Vi är få som vill se Rättvisa...

Citat:
Psykopater får in fötter lite överallt det är känt. Så arbetar dom helt enkelt. Ingen ser på en person om den är en psykopat utan det kan ta lite tid att komma underfull med. Hans vänner i FU vet inte ett skit om Martin. Martin skulle inte varit ute med den riskbedömningen han hade och tidigare CV som visar på att han suttit inne i hela sitt vuxna liv. En grov våldsbrottsling som åklagaren släpper då Lotta inte vågar gå vidare. Åklagaren är ett stort jävla skämt i sammanhanget.

Martin raggade på Facebook redan när han fått Lotta på kroken(Martin här hade två kvinnor samtidigt och som han båda samtidigt dessutom misshandlade+ raggade Martin på flera kvinnor, bl. a hon Yvonne här och som i ett tidigt stadium sade ifrån sig Martin).
Martin började samtalet exakt som det Lotta vittnade om, han frågade ut Lotta om t. ex barn och normalt sett skall man kunna svara på det? Jämför här bara med en nyanställd på ett jobb, där någon frågar om barn och någon svarar nej.
På den vägen är det och på den vägen var det här.
Martin t. o. m manipulerar skribenter här i tråden.
Lotta svarade och detta helt oskuldsfullt, vilket man också skall kunna göra! Detta helt normalt, då.
Sedan är det heller ingen som vet, förutom då att man VET att Martin är diagnosticerad Psykopat, om Martin som just Psykopat varandes även hotat Lotta med inget sex, så... Lotta vittnade också tidigt om hur Martin var ett stöd för henne, där har man just denna ingången från en Psykopat till hans/ hennes tilltänkta och uttänkta offer.
Lottna vittnade om "vilt sex" till en väninna.
Well, se även det som en överlevnad, en överlevnadsmekanism hos ett offer för just en Psykopat.
Har man t. ex som här då ngr "vänner" som säger att den och den är SÅ bra o. s. v. så blir man yttermera hjärntvättad/ osäker.

Det är märkligt detta, men överlag vad gäller diagnoser, men som Asperger eller ADHD.
Så den som anses lida av detta blir lika mycket oförstådd av samma omgivning som hett försvarar diagnoser detta överlag?
Det är alltså helt okej att ngn har en diagnos, men ve den som lever efter/ den som uppfyller den diagnosen så säger samma omgivning att skyll inte på din diagnos!
Ja, då blir man nog lika förvirrad som Martin här.

Jag förstår båda parter Lotta och Martin här.
Men jag förstår inte alla andra, de övriga här inblandade?
Är man "så mycket bättre" så borde man inte som t. ex Merwinna här slå ned på ffa här brottsoffret.
T. o. m Martin som klassad Psykopat tror jag vill se Rättvisa.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-16 kl. 01:30.
Citera
2016-10-16, 01:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lotta använde Melanotan sprutor, hade tagit kokain, stod på Bezopreparat som hon tog varje dag - och diskuterade med Martin hur hon skulle börja med anabola.

Då tar du fram kokain missbruket. Sprutorna med melanotan ska fram och det duger inte med att det sa Martin eller liknande. Sedan ska du ta fram att hon åt benzo varje dag också och att hon åt mer än vad läkaren skrev ut. Du ska redogöra för om hon fick benzo utskrivet hela tiden.

Vad hon diskuterade med Martin om anabola ska du ta fram också. Det ska vara hennes egna ord och det är bra med sidnummer i FU eller annat verifierbar handling. Det ska framgå att det handlar om missbruk och det tydligt.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-16 kl. 01:16.
Citera
2016-10-16, 01:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Då tar du fram kokain missbruket. Sprutorna med melanotan ska fram och det duger inte med att det sa Martin eller liknande. Sedan ska du ta fram att hon åt benzo varje dag också och att hon åt mer än vad läkaren skrev ut. Du ska redogöra för om hon fick benzo utskrivet hela tiden.

Vad hon diskuterade med Martin om anabola ska du ta fram också. Det ska vara hennes egna ord och det är bra med sidnummer i FU eller annat verifierbar handling. Det ska framgå att det handlar om missbruk och det tydligt.

Du låter som det du anklagat Martin för att ha gjort - gett henne order och bestämt vad hon ska göra!!
Nej bäste Moosky, de timmar jag lagt ned på att läsa in mig på FUPen får du nog också avsätta om du inte tror mig. Allt står där - hade du också läst på hade du inte behövt fråga.
Citera
2016-10-16, 01:56
Avslutad
DÄRFÖR är det "samhällets fel"...:

Citat:
Är intresserad av kriminologi och har under flera år läst in FUP o domar i intressanta fall. Offer o gärningsmäns psykologi är intressant. Precis som många andra vill man gärna försöka förstå vad som ledde fram till gärningen. Jag läser dock väldigt noga allt som går att komma över. Och nej, jag har inte läst in mig på Martins bröders liv.

När det är som i det här fallet med Lotta o Martin - dödligt våld i en nära relation, skulle man vilja veta mer. Varför blev de tillsammans? Varför höll hon kvar vid honom? Vilka var hans bevekelsegrunder??
Läser man utredningen så framgår tydligt att båda ville ha ett förhållande.
Dock hade hon dubier sista veckorna där hon samtidigt skrev "avsluta Martin" i dagboken och smsade honom att hon längtade efter honom och kände sig mycket sårad över att han inte hört av sig.

Allt är inte svart eller vitt. Människor är inte perfekta - men man ska ialla fall inte bli ihjälslagen! Dock är det i mitt tycke så tokigt att man försöker framställa såväl deras relation som Lottas liv, som något annat. Det är väl tillräckligt hemskt att hennes kärlek dödade henne?!
Hon var väl i sin fulla rätt att bruka vilka droger och umgås med vem hon ville - utan att man nu efter hennes död ska mörka detta och låtsas att hon egentligen inte ville detta frivilligt utan tvingades?
Varför i helsike ska man omyndigförklara henne?

Men "Nära relation"? Lotta sade mycket tidigt här ifrån sig sin relation med Martin psykopaten+ här även sade ifrån sig densamma i direkt anslutning till sin död. Lotta sade då i sms, att: "Vi har ingen relation".
Jo, när det kommer till t. ex Psykopater, eller till t. ex personer med Borderlinestörning så ÄR det svart och vitt, d. v. s. du har ett rent helvete att komma undan dessa och som frisk varandes ett nästan större helvete att kunna gå runt dessa då SAMHÄLLET värnar dessa psyksjuka individer.
Ja, dessa är i sanning rena och skära vider dessa med sina störningar/ sjukor och det är DÄR vårt Samhälle felar, gnm då att låta dessa styra skutan.
Sverige har sedan nu minst 30 år tillbaka varit ett MYCKET sjukt samhälle och vi fortsätter att skörda frukterna från det samma.
Och i just detta fallet har du två och s. k då "mogna frukter", Lotta och Martin.
Go figure and You do the Math.
Detta handlar om ett samhälles värderingar och inget annat.
Man kan inte leka "Samhälle" genom att öppna upp för dem som leker med ett "Samhälle".
Ett sådant samhälle förtjänar ffa flera sådana som Martin...

Har förresten någon här missat det faktum att Martin fördes in i rättssalen fängslad till sin midja?
Och detta då eskorterad av MANLIGA vakter.
Han ÄR skitfarlig och det även som redan nu snart dömd och detta ÅTERIGEN, då.
Folk är tamejfan mer sjuka och mer störda än ens Martin som klassad PSYKOPAT är och det är DET som är det MEST SKRÄMMANDE här.
Lilla Lotta, hälften så tung och nästan lika hälften så lång som sin baneman skulle ens innan sin död ha kunnat freda sig hon och detta då även utom fysiska förmågor?! Lotta ansågs redan både på ett psykiskt plan och på ett fysiskt plan ha kunnat bekämpa en PSYKOPAT?
Hoppas Martin kommer och tar er alla.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-16 kl. 02:31.
Citera
2016-10-16, 02:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Men "Nära relation?Lotta sade mycket tidigt här ifrån sig sin relation med Martin psykopaten+ här även sade ifrån sig densamma i direkt anslutning till sin död. Lotta sade då i sms, att: "Vi har ingen relation".

Nej hon sa inte tidigt ifrån en relation, tvärt om. De försökte skaffa barn!
Två dagar före sin död umgicks hon med Martin och följde bl a med honom på läkarbesök där hon uppgav att hon var hans fästmö. Hon smsade honom att han var hennes allt och att hon ville bygga en framtid med honom - någon vecka före misshandeln,
I smsen verkar både Lotta och Martin vara lika på om att anklaga den andre för att inte höra av sig.
Citera
2016-10-16, 02:41
Avslutad
Citat:
Nej hon sa inte tidigt ifrån en relation, tvärt om. De försökte skaffa barn!
Två dagar före sin död umgicks hon med Martin och följde bl a med honom på läkarbesök där hon uppgav att hon var hans fästmö. Hon smsade honom att han var hennes allt och att hon ville bygga en framtid med honom - någon vecka före misshandeln,
I smsen verkar både Lotta och Martin vara lika på om att anklaga den andre för att inte höra av sig.

Du har alltså fortfarande inte förstått? Trots då massa informativa länkar och som finns där för att stämma av hur just BO här "kunde göra som hon gjorde"?
Men för helvete, här är ett TREDJE offer två döda+ en hjärndöd(Gud hjälpe mig, för fan!! ).
Eller du VILL kanske fortfarande inte förstå?
Jag förstår att detta med Psykopater kan vara skrämmande.
Men hur tror du då att BO hade det som här? Vad tror DU då att PSYKOPATER ens står för och vad dessa är och dessutom utgör?
Det ÄR ingen lekstuga detta med Psykopater och Martin Jonsson här är diagnosticerad just som sådan.
Har du inte förstått att BO hon Lotta blev ihjälslagen? FÖRSTÅR du verkligen inte?

Eller är du bara en av ALLA dessa som vill sprida ditt hat? Ja, för att återanknyta/ återkoppla till Media nu(nej, det var INTE jag som började med att blanda in Media här), men visst kan jag väl förstå kritiken från MSM vad gäller att Flashback har rykte om sig att bara hysa en massa näthatare.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-16 kl. 02:51.
Citera
2016-10-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
"Ovanligt liv"? Den utsagan säger väldigt mycket mer om dig än om BO. Med sthlmsmått mätt levde hon ett helt enormt vanligt liv med ovanligt lite droger.
Bor du i glesbygden? Tierp? Vimmerby?

Hon levde inte alls ett vanligt liv för en 41-årig kvinna i Stockholm. Du kanske använder en massa droger, men normalfungerande 40-åringar i Stockholm gör inte det, tvärtom så är det mer och mer fokus på hälsa och renlevnad nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in