Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 00:39
  #5353
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Rätt kul tanke att det kan bli så!

Jag har faktiskt upplevt ett par - dock inte livstidare - som blev väldigt upprörda när vi tvingade ut dem efter 2/3 på villkorlig frigivning...

Rätt knepig situation kan jag säga ...
2016-10-26, 00:39
  #5354
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Finner det du skriver en aning motsägelsefullt.
De små gangstrarna respekterar inte.
De större fiskarna väntar dock på honom men det är samtidigt ingen som ska skära halsen av honom.
Han har varit här förr, skriver du också.

Jag fattar inte tyvärr?

Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.
2016-10-26, 00:41
  #5355
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.
Jag kan bara instämma i det du skriver ...
2016-10-26, 00:41
  #5356
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har faktiskt upplevt ett par - dock inte livstidare - som blev väldigt upprörda när vi tvingade ut dem efter 2/3 på villkorlig frigivning...

Rätt knepig situation kan jag säga ...

Vilken upponervänd situation! Riktigt udda hur det kan bli!
2016-10-26, 00:42
  #5357
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.

Okej nu blev det tydligare vad du menade
2016-10-26, 00:42
  #5358
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan bara instämma i det du skriver ...

Därför jag ansåg vår diskussion al dente.
Puss på re
2016-10-26, 00:43
  #5359
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.

Förlåt ännu en korkad fråga. Är det ur Martins perspektiv bra att man skiter i honom?
2016-10-26, 00:44
  #5360
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Förlåt ännu en korkad fråga. Är det ur Martins perspektiv bra att man skiter i honom?

Det är dock en bra fråga! Och det tror jag inte... Jag tror han har ett behov av att synas/finnas/vara var han än är.
2016-10-26, 00:47
  #5361
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är dock en bra fråga! Och det tror jag inte... Jag tror han har ett behov av att synas/finnas/vara var han än är.
Stort tack! Jag funderade just om han inte hade behov av fokus på sig - det verkade vara så i förhör med hans polare.
2016-10-26, 00:50
  #5362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.

Det blir straff nog för en som är van att stå i centrum pga muskler och hot. Låt han tvina bort till.
2016-10-26, 00:50
  #5363
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Stort tack! Jag funderade just om han inte hade behov av fokus på sig - det verkade vara så i förhör med hans polare.

Vilken polare? Jag är (tyvärr) uppväxt i närhet med Martin. Eller mer i närhet till hans äldre bror men såg rätt tidigt var det barkade med Martin... Jag fattar dock inte hur samhället missade det.
2016-10-26, 00:51
  #5364
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Han är tillbaks i det enda han finner som ett hem. Han är uppväxt kriminell och när han sitter bakom lås och bom så känner han sig själv säker. Att det sitter folk härinne och tror att han kommer få smaka mycket stryk på kåken har uppenbarligen absolut noll erfarenhet av kåken. Det finns rang därinne också, men en kvinnomördare som MJ kommer de flesta rent ut sagt skita i.


Det är nog så att han hemtam i anstaltsmiljön, men jag är inte lika säker på att typen blir lämnad i fred. Det beror lite på hur han själv agerar och hur han accepteras. Inne på anstalt är det inte kvinnor på 60 kilo han har med att göra och där han hamnar är det inte några änglar som sitter direkt. Utan personer i hans egen klass och styrka och säkerligen finns det någon som redan innehar toppskiktet där han hamnar. Frågan är istället om han fungerar bättre i anstaltsmiljön och ställer till med mindre på insidan? Nej, han är ju ett lowlifescum som kommer ge andra problem och definitivt Kriminalvården. Han hotar personal och vägrar delta i behandlingsprogram osv. Säkert kommer han försöka blåsa upp sig och ta position men det beror helt på var dom sätter honom. Man ser honom i programmet tunnelbanan där han kör underliggande hot gällande vakterna och vill ha reda på vad dom heter för att Stockholm är inte så stort säger han. Och han är väldigt obehaglig och hotfull, så jag tror nog att det blir en hel del isolering för den här grisen. Skulle också tippa på att Kriminalvården får problem med att placera honom.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback