2016-10-16, 00:07
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Jag har läst FUP, men du och jag har uppenbarligen helt olika hjärnor. Jag filtrerar inte det jag läser genom något slags snaskigt kvinnoförakt-filter.
Det går inte att karaktärsmörda detta brottsoffer genom infon i FUP hur mycket du än försöker.
Det är bara en testosterongalen anabola-dåre, nämligen gärningsmannen, som stått för uppgifterna om hon tagit kokain tio gånger. Det är även bara han som påstod att hon skulle intresserat sig för anabola. Det här är en figur som också trodde att det var folk i hans garderob på nätterna..

Inte för att det spelar någon som helst roll om hon tog kokain tio gånger, en gång eller hundra. Spelar heller noll roll om hon låg med en snubbe eller tusen.
Det man ser i FUP är däremot att hennes val att dejta GM var helt klart out of character. Den bild jag får av FUP är en rätt präktig kvinna, intresserad av att träna, en trevlig person som var vänlig mot alla hon mötte, outbildad med tråkigt jobb men med stark familj och nätverk med många vänner.
Om det faktum att hon hade sillisar och kan ha tagit kokain en gång - vilket hon enligt vänner och familj ÅNGRADE och MÅDDE DÅLIGT av –*skulle göra att hon på något sätt förtjänade vad som hände, ja då förtjänar nog en stor del av kvinnosläktet i Sverige att få pannbenet insparkat.

Outbildad skulle jag inte säga. Lotta var enligt FUP utbildad undersköterska, men hade sadlat om läst ekonomi/redovisning
Citera
2016-10-16, 00:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilket kokainmissbruk? Hur vore det om du försöker hålla dig till sanningen och inte breda på om missbruk. Det vettiga vore att du gav fan i att tala om kvinnor som om dom vore efterblivna på något sätt. Det handlar inte så mycket om vad kvinnor ska och inte får göra utan om mord pga svartsjuka kränkta män. Kriminellt slödder till män med missbruksproblem och diagnoser och hur kvinnor utsätts för typer som inte borde vara ute.

Varför uttalar du dig utan att ha läst på? Lotta hade använt kokain - det är narkotika och ett missbruk!
Å ena sidan skall kvinnor vara starka och själva fatta alla beslut. Å andra sidan ska man "förstå att hon just då inte mådde bra" och fattade fel beslut
Lotta är på intet sett ansvarig för att Martin slog ihjäl henne - det är bara Martin.

Men hon är ansvarig för att hon inlät sig men honom o hans missbruk. Hon valde detta aktivt. De flesta andra vuxna kvinnor skulle aldrig ha fastnat för honom.
Och hon var mycket intresserad av att fortsätta relationen, tjatade och bad i hundratals sms under flera månader.
Citera
2016-10-16, 00:08
Avslutad
Citat:
Inte jag heller. Vilket oerhört tramsande på senaste sidorna, om hur LR skulle vara "dålig kvinna" och allt möjligt tjafs.
Flera som gapar om rakat kön (det har väl alla födda efter 1975, eller??) och sillisar och "fjortisnivå" på sms mellan BO och GM mm och spårar ur helt och hållet. Vart vill ni komma? Med vilka glasögon har ni läst FUP egentligen?
Tycker det är rätt vidrigt med tanke på vad som hänt.
Den här kvinnan hade ingen som helst historia av att vara ihop med farliga män tidigare.
Hon var någon som alla vittnar väl om.
Hon sweet-pratade i sina sms ja, samtidigt som hon försökte polisanmäla honom men inte vågade för att hon inte var säker på att det inte skulle bli värre, berättade för väldigt många att hon var rädd, men att hon skulle försöka få det att rinna ut i sanden.
Hon kanske smsade på detta sätt med GM för att hon var rädd - har det ens slagit er?
Ni var inte direkt där när det pågick. Hon dejtade fel snubbe och kunde inte komma ur hans grepp.
Om det finns någon vettig slutsats att dra av detta är det väl knappast att det var BO:s eget fel
Det finns dock en massa andra som bär skuld idag; ffa myndigheterna som öht släppte ut den här dåren bland folk. Det var många runt omkring som visste precis hur farlig han var.

Det har åtskilliga gånger länkats här i tråden på ett vis och då som var och kan en stämma av just Psykopati på?
Men ingen verkar vilja förstå?
Men ändå kräver man av BO Lotta här att HON skulle ha förstått??
Jag förstår inte, men ändå förstår jag.

Lika som Martin skrek när han just mosat sönder Lotta att hon "sket på sig" så citeras också här i tråden på samma detta nedlåtande a la Psykopat att hon var rakad?
För att man kan!
Jag hävdar att man FÖR ATT MAN KAN går man här en Psykopats ärenden när då Psykopaten ifråga redan har visat att den är just en Psykopat(ja, jag gillar ordet!).

Det ställs till och med så här i efterhand krav på Lotta som drabbad av en Psykopat krav som ingen här skulle kunna leva med.
Inte Lotta heller, hon levde heller inte med en PSYKOPAT. En PSYKOPAT lever med andra, för andra, för sig själv.
Nu är LOTTA ihjälslagen. Medan Martin han lever vidare.
Skrik som Martin "Heil!".

Tidigare i denna tråden vittnade en tjej om att hennes vänner förordat just Martin som ytterligt lämplig styvfar till hennes barn.
Det går inte att resonera kring "ämnet Martin", ty Martin ÄR reellt en Psykopat.
Lotta var ingen fördömande människa, ville inte vara sådan!
Lotta var en omhändertagande varelse och som sådan faller man väldigt lätt offer för ALLA dem som vill utnyttja en.
Lotta var ingen ond varelse. Lotta hade svagheter och som Martin utnyttjade.
Själv hade jag INTE utnyttjat vare sig Lotta eller Martin här.
Vilka är ni som gör detta?
Frågan retoriskt ställd och ytterligt och (modernt pk- )anpassat ställd.

Visst säger det väl det mesta om ett Samhälle när en Psykopat överlever däruti medan då ett offer för en Psykopat däruti går under?
Niklas, spärrvakten och nu kvinnan Lotta?
Men Psykopaten han lever vidare han.
Det "gillar" vi. Glada nu vi alla att vi kan "gilla"
Senast redigerad av hee4r 2016-10-16 kl. 00:12.
Citera
2016-10-16, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Outbildad skulle jag inte säga. Lotta var enligt FUP utbildad undersköterska, men hade sadlat om läst ekonomi/redovisning

Ok. I min värld (Sthlm) är det extremt låg utbildning. Men du bor väl också i obygden.
Citera
2016-10-16, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför uttalar du dig utan att ha läst på? Lotta hade använt kokain - det är narkotika och ett missbruk!
Å ena sidan skall kvinnor vara starka och själva fatta alla beslut. Å andra sidan ska man "förstå att hon just då inte mådde bra" och fattade fel beslut
Lotta är på intet sett ansvarig för att Martin slog ihjäl henne - det är bara Martin.

Men hon är ansvarig för att hon inlät sig men honom o hans missbruk. Hon valde detta aktivt. De flesta andra vuxna kvinnor skulle aldrig ha fastnat för honom.
Och hon var mycket intresserad av att fortsätta relationen, tjatade och bad i hundratals sms under flera månader.

Det är du som snattrar som du har förstånd till. Om du läst FUP ordentligt utan crazyfilter hade du även läst det någorlunda oberoende vittnesmålet –*alltså INTE gärningsmannens fantasier och förklenande utsagor om brottsoffret – där det står att han propsade på att hon skulle ta kokain.
F ö är det fullkomligt ointressant om hon tog kokain eller inte. "Missbruk" är inte att testa en eller tio gånger eller trettio utan några gånger i veckan. Jag skulle säga att brottsoffret var väldigt drogfri i jämförelse. Vilken värld lever du i egentligen? Sthlm svämmar över av knark och har så gjort i många decennier.
Citera
2016-10-16, 00:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Missbruk är det då man inte kan sluta och är fast i drogerna och det var inte Lotta. Så håll dig till sanningen och sluta ljug. Hon är inte ansvarig för att en man som suttit inne i hela sitt vuxna liv och som tidigare slagit ihjäl människor dödar henne. Det finns inte med här att mordoffret bär ansvar till sin död. Du kan ta vilket karlkräk som helst som ingår i mord i nära relation så är det inte kvinnans fel att männen dödar dom. Utan det handlar "bara" om män som inte klarar av att kvinnorna lämnar dom eller inte vill ha dom eller andra svartsjuka sjuka tankar. Dom bryter ihop och kan inte släppa tanken så många kvinnor sätter livet till. Martin skrämde Lotta såpass att hon inte vågade gå vidare i sin anmälan. När du läser sms så har du missat hennes besök på psyk, polisen, socialtjänsten om skyddat boende samt hennes berättelser och skickande av bilderna på all misshandel han gjort mot Lotta. Du läser forcerade sms ingenting annat. Vadå vuxna kvinnor? Du ska inte avgöra vad kvinnor ska eller inte ska göra, välja, klä sig, festa. Kvinnor kan inte låsas in för att män inte klarar av att bli lämnade eller att vissa män är psykiskt sjuka.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-16 kl. 00:21.
Citera
2016-10-16, 00:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
"Ovanligt liv"? Den utsagan säger väldigt mycket mer om dig än om BO. Med sthlmsmått mätt levde hon ett helt enormt vanligt liv med ovanligt lite droger.
Bor du i glesbygden? Tierp? Vimmerby?

Lägg av - hur många 41-åriga barnlösa, baby-drog bruna kvinnor som bor i andrahand och tränar maniskt - tror du det finns? De flesta som haft det livet har vuxit ifrån det vid den åldern.
Vet inte vad ovanligt lite droger är för dig - hon gick på rätt stora mängder benzo, tog kokain, rökte samt festade intensivt på helgerna. Därtill ville hon ha Martins hjälp att börja med anabola för att bli mer "deffad"
Citera
2016-10-16, 00:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lägg av - hur många 41-åriga barnlösa, baby-drog bruna kvinnor som bor i andrahand och tränar maniskt - tror du det finns? De flesta som haft det livet har vuxit ifrån det vid den åldern.
Vet inte vad ovanligt lite droger är för dig - hon gick på rätt stora mängder benzo, tog kokain, rökte samt festade intensivt på helgerna. Därtill ville hon ha Martins hjälp att börja med anabola för att bli mer "deffad"

Nä, nu får du backa upp dina påstående. Benzo skrivet av läkare handlar det om och kortsiktiga recept. Festa är inget annat än fest och har inget med missbruk att göra i detta fallet.
Kokainet kan Martin ha tvingat henne till att ta, men missbruk är det inte. Du ljuger här vilket inte är särskilt snyggt, och inte heller intressant eller relevant för själva mordet på Lotta.

Baby drog brun vill jag ha en rejäl källa på. Nej, sörru 41 åringar behöver inte ha barn och sitta hemma dom kan också träna det är inte så ovanligt som du tycks tro. Dina moraliska pekpinnar är en aningen mossiga och hör inte hemma i en modernt samhälle.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-16 kl. 00:22.
Citera
2016-10-16, 00:23
Avslutad
GM Martin Psykopaten här, men hur har han överlevt utanför murarna som?
Vem har fött honom under de(korta) tider han vistats utanför murarna?
Han har dessutom kunnat svulla sina muskler detta inte bara genom träningskort, vilket i sig är svindyrt nog, utan då dessutom genom att dopa sig!
Han har alltså t. o. m haft råd att kontinuerligt kunna dopa sig...
How come?
Utslagen socialt redan som tonåring, men som vuxen haft råd att dopa sig+ bjuda inte bara vänner på saker och ting utan även ge till hemlösa på gatan pengar?
Ja, jag tycker nog fortfarande jag att det mest intressanta här är den dokumenterade Psykopaten och då hur den lyckats inte bara överleva i vårt Samhälle efter ett långt fängelsestraff utan även överleva svulstigt också? Bjöd vida omkring sig.
T. o. m på resan till sitt uttänkta mordoffer så tog han taxi.
Han hade råd att åka taxi vida kring innan han ens hann åka hem till hon Lotta och iscensätta det mord han redan i sina tankar hade åsatt sig.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-16 kl. 00:28.
Citera
2016-10-16, 00:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Missbruk är det då man inte kan sluta och är fast i drogerna och det var inte Lotta. Så håll dig till sanningen och sluta ljug. Hon är inte ansvarig för att en man som suttit inne i hela sitt vuxna liv och som tidigare slagit ihjäl människor dödar henne. Det finns inte med här att mordoffret bär ansvar till sin död. Du kan ta vilket karlkräk som helst som ingår i mord i nära relation så är det inte kvinnans fel att männen dödar dom. Utan det handlar "bara" om män som inte klarar av att kvinnorna lämnar dom eller inte vill ha dom eller andraDu ska inte avgöra vad kvinnor ska eller inte ska göra, välja, klä sig, festa. Kvinnor kan inte låsas in för att män inte klarar av att bli lämnade eller att vissa män är psykiskt sjuka.

Med det är ju precis det jag säger -som kvinna VÄLJER man själv. Och är precis som en man ansvarig för sina val.
Det kan finnas förklaringsmodeller i backspegeln att man mådde dåligt, just brutit upp från ett förhållande mm. Saker som kunde påverka ens omdöme.

Men det är fortfarande hennes vuxna självständiga VAL att inleda och under flera månader ha en relation med Martin. De planerade - från båda håll - under flera månader en framtid -med barn - ihop. Ingen tvingade henne till detta.
Citera
2016-10-16, 00:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Per uppger att Martin sedan skriker till Lotta att hon är en "hora" och Martin har en telefon
vid sitt öra. Han säger även något liknande med att han skall " ringa sina kamrater och ta
med sig Lotta ut i skogen och våldta och gräva ner henne

Citat:
Per observerar att Lotta har blåmärken på hennes båda överarmar och frågar henne vad hon
gjort. Martin svarar åt Lotta och förklarar att,
"i bland måste man lyfta upp henne och tillrättvisa henne

Citat:
Per får under denna helg även information att Mattin behandlat henne mycket illa. Lotta
berättade att han tagit stryptag på henne, krossat ett glas över hennes fötter. Att hon varit
tvungen att sitta som en hund nedanför honom när han spottade på henne. Hon berättade även
att han knäckt två revben på henne och att hon trodde att en lunga var punkterad. När hon
sedan sökte vård på akuten så sa han att hon skulle säga att hon blivit rånad.

Det sista stycket med att han lät Lotta sitta som en hund nedanför henne så han kunde spotta på henne ger en bra bild på hur en riktig psykopat fungerar. Hon ska lyda minsta vink och han tog ner Lotta både fysiskt och psykiskt så hon var helt under hans sjuka våld.
Det här med att sitta som en hund och spottandet gör så det kliar i mig och jag blir så vansinnigt arg, så jag skulle kunnat sparka ut varenda tand på den här psykopaten. Vilket förbannat jävla svin det här är. Den sämste av dom sämsta som finns.
Senast redigerad av Moosky 2016-10-16 kl. 00:30.
Citera
2016-10-16, 00:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Med det är ju precis det jag säger -som kvinna VÄLJER man själv. Och är precis som en man ansvarig för sina val.
Det kan finnas förklaringsmodeller i backspegeln att man mådde dåligt, just brutit upp från ett förhållande mm. Saker som kunde påverka ens omdöme.

Men det är fortfarande hennes vuxna självständiga VAL att inleda och under flera månader ha en relation med Martin. De planerade - från båda håll - under flera månader en framtid -med barn - ihop. Ingen tvingade henne till detta.

Hennes val blev inget val till slut fatta det. Hon var helt styrd av våldspsykopaten. Du kan älta val hit och dit men det handlar inte om det. Du har inte fattat mer än så här, så det finns inget att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in