2016-10-15, 23:05
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Men lille menneske.,
Var det alt du hadde å fare med?
Siden Therese med sin sprukne og blodige leppe ikke har mer koll på salver enn leger med 30 års erfaring - så er hun en doper. Er du klar over hvor syke slike påstander er?

Välkommen tillbaka - igen!

(I väntan på nästa paus efter nya avslöjanden...)
Citera
2016-10-15, 23:07
Medlem
Citat:
Man må være svensk for å tro at en verdensklasseutøver som Therese Johaug meningsløst "doper" seg med munnsalve.

Stakkars folk.
Vi vet inte om hon har tagit någon munnsalve.
Citera
2016-10-15, 23:08
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Det där förstod jag, och mitt svar är: det är för att det finns anabola steroider i salvan, och då skulle det medföra möjligheten att dopa sig med den substansen och sedan skylla på salvan. Dvs, man blandar in godtycke vilket naturligtvis är ohållbart, men det ska tydligen behöva sägas.

OK.
Så du mener at verdens beste skiløper tror og synes hun skal bli bedre ved å "dope" seg med leppomade mot sine sprukne lepper?

Er det da ikke litt merkelig at hele hennes historie ved å oppgi hva hun har tatt - stemmer prikk overens med de svært lave verdiene av virkestoffet i leppesalven Norsk Antidoping fant?

Det er nok helt rett i at dette aldri ville skjedd i Sverige, for der tar man ikke antidoping på alvor og avholder ikke lignende kontroller.
Senast redigerad av Fabulator 2016-10-15 kl. 23:14.
Citera
2016-10-15, 23:08
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Vi vet inte om hon har tagit någon munnsalve.

Hva vet du?
Citera
2016-10-15, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tycker du själv att det låter trovärdigt?
Med tanke på att du själv har konstaterat att det inte var "panik"?
Och - varför skulle han i så fall ljuga om detta?

Det er en spekulasjon, men mer troverdig enn alternativet, som er at han ikke var klar over at det var forbudte stoffer i Trofodermin.

De prøvde først med en annen salve, på det tidspunktet var de ikke paniske nok til å få sendt et helikopter fra Norge med en salve. Hva som deretter har skjedd blir bare spekulasjoner, men ettersom den første salven ikke fungerte og Johaug hadde store sår og modelloppdrag i utlandet, så valgte han å gi henne en krem han visste stod på forbudtlista, men som han følte seg sikker på ikke ville gi positiv prøve. Det er kun en spekulasjon.
Citera
2016-10-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Denne påstanden er så merkelig at jeg sliter med å forholde meg til den. Hvorfor skulle ikke det gå? Det handler jo om å få frem fakta og vurdere sannsynlighetsgraden av de ulike teoriene, på samme måte som i andre sannhetssøkende aktiviteter, om det så er i rettsvesenet, i akademia eller andre undersøkelsesorganer.

Jeg er uenig i det absolutte synet ditt når det kommer til jussen; jeg mener at systemet slik det er i dag er godt. Det er alltid et minimum av sanksjoner hvis objektiv skyld er fastslått, så varierer graden ut ifra andre forhold.

Men jeg har jo ikke først og fremst vært interessert i jussen. Det er andre perspektiver på det som har skjedd, utover det rent juridiske. Vi er svært mange som er interesserte i å vite om Johaug har forsøkt å jukse eller ikke, helt uavhengig av de juridiske implikasjonene.

Det är ingen vits med att dra samma argument igen för dig. Jag håller inte med dig generellt och synnerligen inte i detta fall där de erkänt intag anabola mha krämen. Tidigare prejudikat bla ryssar, amerikaner fäller henne solklart hårt som en fuskande dopare straffmässigt och i allmänhetens ögon IMO så om du tycker systemet är bra bör du tänka på detta.

Den enda sanningen i detta som går att klarlägga helt säkert är att hon har anabolan blodet och är därmed att betrakta som dopad. Detta brukar vara standardinställning bland de flesta för icke skandinaviska utövare. Vad man personligen sen vill försöka sig på att förstå om hennes motiv och handlingar kan absolut diskuteras, men jag är ointresserad av det då det blir så spekulativt och inte spelar nån roll straffmässigt för mig. Denna tråden är ju bevis på att det blir spekulativt. Men du får jättegärna argumentera vidare såklart.

Vi kunde haft en diskussion enligt dina premisser och paralleller till rättsfall om hon angivit att hon blivit itvingad dopingen och detta gick att bevisa utom rimligt tvivel, även med hjälp av indicier som du försöker göra i detta fallet. Då kunde man fundera på frikännande/straffmildring men detta är bara löjligt. Förvånad att du inte ser det, du verkar inte vara under medelintelligent.
Citera
2016-10-15, 23:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Men lille menneske.,
Var det alt du hadde å fare med?
Siden Therese med sin sprukne og blodige leppe ikke har mer koll på salver enn leger med 30 års erfaring - så er hun en doper. Er du klar over hvor syke slike påstander er?

Jag måste bara fråga.
Menar du att du tror att läkaren inte visste att läppsalvan innehöll förbjudna ämnen?!
Känns helt otroligt...
Citera
2016-10-15, 23:14
Medlem
Citat:
Man må være svensk for å tro at en verdensklasseutøver som Therese Johaug meningsløst "doper" seg med munnsalve.

Stakkars folk.
Haha, Therese har spiset den där salvan i flera år för att få i sig anabola steroider! Hon trodde hon hade kommit på något smart, men ju högre upp du kommer desto hårdare faller du! Ben Johnson, Johann Mühlegg, Ludmila Engqvist, Martin Johnsrud Sundby, Therese Johaug... inget vackert sällskap.

Jag kollade nyss på Thereses presskonferens igen, fy f-n vilket skådespel! Hon sitter där och hulkar utan att få ur sig en enda liten tår, slår näven i bordet och hävdar att hon minsann har tagit sitt ansvar i och med att hon litade på läkaren, och att det därmed är läkarens fel helt och hållet! Man skall veta att Therese och norska skidlandslaget hade en vecka på sig att förbereda denna presskonferens - det märks tydligt att deras strategi går ut på att lägga all skuld på läkaren, allt för att skydda hela landets lilla gullegris Therese. Fy f-n vad det luktar illa! Therese Johaug kommer för alltid att bli kallad anabola-Therese när hon visar sig utanför Norge, var så säker!

I Sverige har vi haft vår beskärda del av skandaler, både inom idrotten och andra områden. Det gör att vi genomskådar beteendet som Therese visar upp, för vi har sett det förut. Stackars Norge har inte haft sådana här skandaler, vilket förklarar er godtrogenhet. Tids nog kommer sanningen fram. Lance Armstrong var också oskyldig. Ända fram tills han erkände.
Citera
2016-10-15, 23:15
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Hva vet du?

Det vi vet är att Therese Johaug har testat positivt för anabola steroider i såväl A som B-prov.
Citera
2016-10-15, 23:16
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag måste bara fråga.
Menar du att du tror att läkaren inte visste att läppsalvan innehöll förbjudna ämnen?!
Känns helt otroligt...

Jeg er enig i at det er utilgivelig.
Men motivet...?
Citera
2016-10-15, 23:16
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det vi vet är att Therese Johaug har testat positivt för anabola steroider i såväl A som B-prov.

Jaha. Og det var alt?
Citera
2016-10-15, 23:17
Medlem
Citat:
For min del ingenting - ettersom jeg fra før vet hva slags folk svensker er.

Men mer naive nordmenn har nok fått opp øynene de siste dagene. Stemningen i mot svensker er ganske hatefull, det kan jeg forsikre.

Dere er ikke velkommen i Norge, lengre. Til alle svensker i Norge vi jeg bare si - reis hjem, hejdå.

Alle bruer er nå brent. Og det er sannelig på tide.

"Stemmningen i mot svensker er ganske hatefull"

Jesus... Är det därför kona och kollegorna har varit så sinte de sista dagarna.. Nå skjönner jeg. Du er morsom!

Ps. De fleste nordmenn jeg kjenner (som har en iq over 70 og ikke er helt forblindet av patriotisme) skjönner at Johaug er et dophue....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in