2016-10-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Man må være svensk for å tro at en verdensklasseutøver som Therese Johaug meningsløst "doper" seg med munnsalve.

Stakkars folk.

Det är ingen som tror något det är bevisat. Positivt dopingprov=dopad.

Att du väljer att hitta på egna regler inne i ditt huvud får stå för dig själv.
Citera
2016-10-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Johaug har hatt mye munnsår, men de var ekstra kraftige denne gangen. Det så man i TV-intervjuer; det var åpne og blødende sår.
Högre doser Clostebol denna gången alltså?
Citera
2016-10-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Nej, jag vidhåller det jag skrev om mångårig grundträning samt alla dessa medhjälpare inom teamet. Att eliten bärs fram av alla runt omkring. Minsta lilla grej och det är någon där och hjälper till. Då är det bara en tidsfråga innan de är tillbaka. 20 pers som hjälper en att inte ge upp satsningen. Och som sagt i ett senare inlägg: mkt klokskap i tävlingarna som äldre, kompenserar mkt för bristen på t ex explosivitet. Inom vissa sporter så fungerar det ypperligt med relativt höga åldrar, men såklart inte i andra, där explosivitet utgör en alltför väsentlig del.

Medhjälpare ja, ex medicin.

Jag tror inte du inser riktigt hur mycket som krävs för att vara i världseliten i konditionssporter som löpning och längdåkning. Det är enorm mängdträning och finjusteringar för att ens kapa sekunder i spåret. Och då tror du att man kan ligga hemma sjuk 80% av säsongen och sedan ringa in sitt team och snabbträna lite och vips är man i fas för ett VM-Guld? Nej nej nej nej nej, nej....NEJ!
Citera
Medlem
Citat:
For min del ingenting - ettersom jeg fra før vet hva slags folk svensker er.

Men mer naive nordmenn har nok fått opp øynene de siste dagene. Stemningen i mot svensker er ganske hatefull, det kan jeg forsikre.

Dere er ikke velkommen i Norge, lengre. Til alle svensker i Norge vi jeg bare si - reis hjem, hejdå.

Alle bruer er nå brent. Og det er sannelig på tide.

Kan forsikre alle om at dette ikke stemmer. De fleste av oss er heldigvis ikke så opptatt av ski at det skygger over alt annet, og det er som regel god stemning mellom svensker og nordmenn i Oslo.

Dårlig ide å la internettforum farge inntrykket av en hel nasjon.

Men jeg er enig i at svenske journalister og forumister ikke har vært spesielt sjarmerende, for å si det mildt, under denne saken. Vet ikke om norske forumister har vært bedre. Journalistene har i hvert fall omsider fått gravd frem kvitteringen - og den var ekstremt viktig.
Citera
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Hade det varit en ryska hade du inte varit lika förlåtande.

Jo, absolutt.
Vis meg ett eneste slikt tilfelle.
Citera
Bannlyst
Citat:
Man må være svensk for å tro at en verdensklasseutøver som Therese Johaug meningsløst "doper" seg med munnsalve.

Stakkars folk.
Det där förstod jag, och mitt svar är: det är för att det finns anabola steroider i salvan, och då skulle det medföra möjligheten att dopa sig med den substansen och sedan skylla på salvan. Dvs, man blandar in godtycke vilket naturligtvis är ohållbart, men det ska tydligen behöva sägas.
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-15 kl. 22:56.
Citera
2016-10-15, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Medhjälpare ja, ex medicin.

Jag tror inte du inser riktigt hur mycket som krävs för att vara i världseliten i konditionssporter som löpning och längdåkning. Det är enorm mängdträning och finjusteringar för att ens kapa sekunder i spåret. Och då tror du att man kan ligga hemma sjuk 80% av säsongen och sedan ringa in sitt team och snabbträna lite och vips är man i fas för ett VM-Guld? Nej nej nej nej nej, nej....NEJ!
Det där inlägget var av riktigt låg kvalitet, och det är du medveten om.

Så fort det finns en möjlighet så tränar de ANNAT än t ex då skidåkning, så de ligger ju inte till sängs 80% av säsongen
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-15 kl. 22:58.
Citera
2016-10-15, 22:57
Medlem
Fabulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Det är ingen som tror något det är bevisat. Positivt dopingprov=dopad.

Att du väljer att hitta på egna regler inne i ditt huvud får stå för dig själv.

Men lille menneske.,
Var det alt du hadde å fare med?
Siden Therese med sin sprukne og blodige leppe ikke har mer koll på salver enn leger med 30 års erfaring - så er hun en doper. Er du klar over hvor syke slike påstander er?
Citera
2016-10-15, 22:59
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Ved du hur du låter nu? Som en Ryss. Ni är slående lika i mentalitet, uppslukade av ert mindervärdeskomplex så fort något går er emot. Snart kommer konspirationsteorierna också, bara en tidsfråga.

Johaug kommer att bli fälld och det med rätta, så mycket är säkert.

Om sedan Norge kan komma över förnedringen och den efterhängande kollektiva skammen de närmaste 20 åren är mindre säkert.
Citera
2016-10-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Det där inlägget var av riktigt låg kvalitet, och det är du medveten om.

Så fort det finns en möjlighet så tränar de ANNAT än t ex då skidåkning, så de ligger ju inte till sängs 80% av säsongen

Han är ju sjuk? Halsont, förkylning osv. Vad kan tränas då? Virkning?
Citera
2016-10-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Varför var den "vanlige kremen" inte med från Norge givet Johaugs kända, återkommande munsårsproblem?

Och varför klarar inte chefsläkaren för världens mest resursstarka skidlandslag av att beställa den "vanlige kremen" på webben för leverans dagen efter, i stället för att köpa en inte tidigare använd steroidkräm på ett lokalt apotek?

Det är alldeles för många hål i hela den här historien. Det finns mer begravt som vi inte känner till. Ännu.

Jeg vet ikke hvorfor den vanlige kremen ikke var med. Men det er liksom ikke det som er det store, røde flagget her. Det var slik jeg har forstått det ikke Bendiksen som tok med seg medisiner fra Norge. Noen pakket det sammen og glemte noen ting da, jeg vet ikke jeg.

Nå forsøkte de først med en annen salve i noen dager. Den vanlige kremen er reseptbelagt, jeg tror ikke det er problemfritt å få slikt sendt til utlandet på kort tid.

Jeg er enig i at det er mye rart, men disse to hullene er ikke spesielt merkelige. Det jeg har vært mest opptatt av, er at opplysningene vi nå har, sannsynliggjør at Johaug fikk stoffet clostebol i seg via Trofodermin. Det er svært viktig - og gledelig - av flere årsaker.

Så er det viktige spm som gjenstår og jeg har allerede spekulert i at legen tok en sjanse da han anbefalte å bruke Trofodermin.
Senast redigerad av Naturban 2016-10-15 kl. 23:03.
Citera
2016-10-15, 23:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Så er det viktige spm som gjenstår og jeg har allerede spekulert i at legen tok en sjanse da han anbefalte å bruke Trofodermin.

Tycker du själv att det låter trovärdigt?
Med tanke på att du själv har konstaterat att det inte var "panik"?
Och - varför skulle han i så fall ljuga om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in