Citat:
Ursprungligen postat av
Intervallstart
Fullstendig enig i at folk som ikke er syke - dem skal ikke skal medisineres.
Men Løfshus sier seg altså uenig i at de har gjort dette. Så får vi se hva de blir til. "Anonyme" er litt vanskelig å forholde seg til og argumentere imot.
Men du som jeg vet at denne debatten ikke oppstod i går, men har pågått siden 2010 (minst)
Og det var med dette som bakteppe jeg skrev min kommentar.
Jeg vil ha alle kort på bordet - også fra svensker og finner.
Har de medisinert friske, så er det - om ikke ulovlig - så etisk forkastelig.
Japp - ingen frisk ska erhålla medicinering -
fram med alla dessa fall, helt oavsett vilka de är/vilka länder de tillhör.
Du kan nog vara helt lugn, för jag tror att detta är en alltför het potatis för att man på allvar ska sänka Norge. Politiken lär nu överskugga allt annat. Om Norge goes down, så anser det nog att det blir en för stor smäll för landet Norge samt för sporten i stort. (blir nog bara en svag fis uti rymden, från FIS).
Enligt mig är det norska skidundret inget annat än ett smutsigt luftslott. Det är för Norge
för viktigt att vinna, att det därför blir överordnat ALLT annat. Så de lär se till att på olika sätt försäkra sig om dessa s.k. 'vinster' även i framtiden.
Luftslott: självklart går det inte att dopa sig och vinna, utan att ha tränat '24/7',
men när alla tränar stenhårt - och Norge dessutom kör med systematisk doping - så är utfallet givet.
Jag tror f.ö. att Kinas pingis fungerar på samma sätt.
Norsk längdskidåkning och Kinas pingis har detta gemensamt: pga att deras respektive sport är så ENORMT viktig för nationen, så anser de att de har rätt till att låta ändamålen helga medlen, för att plocka så många medaljer som möjligt, (och helst alla).
Och Norge är självklart inte så korkade att de 'gör en Finland', (hemohes o en massa sprutor som upphittas) nej här handlar det om - Norge-längdskidåkning och Kina-pingis - att det satsas MÅNGA herrans miljoner för att sköta samma sak, (doping) fast 'snyggare' än Finland o div. nationer i öst.
Många herrans miljoner till sporten i stort. Där doping ingår i paketet, som stavas: här tas inga fångar - medaljer ska det bli till varje pris.
Ingen lär heller våga sänka Kina när det gäller deras kära pingis. Ja, de tränar '24/7', (säkerligen även fickpingis på nätterna, hö hö) - MEN utöver detta så lär de se till att använda sig av finsnickeri-doping precis som Norge nu gör. Eller gränslands-doping om ni så vill. Doping där det är mkt lättare att tjafsa sig ur knipan om, (när) det hela uppdagas. (svt-text idag: Erik Röste, Norska förbundets ordförande: "om det mot förmodan visar sig att det finns en olycklig praxis, så tjänar alla på att det kommer fram") HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH - vilket sunkigt jävla dravel - Norge som dopar sina åkare, vill ju såklart inte att det ska komma fram!!
Norge gällande doping: doping = 'olycklig praxis'

(iaf den som sker i just -
NORGE)
Många idrotter är i behov av kraftiga reningsbad. Skulle dessa till, så skulle vi efter 5-10 år slippa tänka....jaja....för dessa nationer i dessa o dessa sporter, så är det
alltför viktigt att löpande och för all framtid, slå vakt om medaljerna.
Jag har i många många år misstänkt Norge när det gäller längdskidåkningen, (samt Kinas pingis) Jag kan sport, psykologi, alla mekanismer som spelar in. Vi är många som länge fattat att det handlar om systematisk doping, bara det att vi inte vetat vilken FORM av doping. Äntligen så vet vi, och det är väldigt skönt att det till sist kom fram. (sedan kanske de även sysslar med annan doping än astmamediciner till friska åkare - kan de hålla på med detta, så finns det inget som talar emot att de även sysslar med annan doping - hängslen o livrem a la Lasse Lagos. Här tas inga risker att missa medaljer i onödan).
Nu slipper öst, (allehanda sporter) Finland och t ex Johan Muhgel stå där utan övrigt sällskap i skamvrån, nu får de även sällskap av 'fina' Norge som är så helylle med sin längdskidåkning -
en sport som visade sig vara smutsig och genomrutten i det FISförnäma skidlandet Norge.