2016-10-15, 19:46
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Registrerer at du ikke klarer å fremme en intelligent kritikk av innlegget.

Til opplysning så har jeg vært meget kritisk til den offisielle historien, og sendte mail til forbundet med kritiske spørsmål og har ellers uttalt meg kritisk på norske nettsider. Jeg mener at de siste opplysningene som har kommet frem, gir oss et godt grunnlag for å nærmest konkludere med hensyn på hvorvidt det var en intensjon om å oppnå prestasjonsfremmende effekt. Jeg registrerer at de som er uenige i denne konklusjonen, ikke velger å faktisk komme med motargumenter, men annet fjas.

Registrerer at det er svært lav kvalitet på diskusjon og resonnement på flashback - det er synd.

Med ditt resonemang är det att så länge man inte bryr sig om vad man äter och dricker utan frågar en läkare är det doping i medicinen "Nej svarar läkaren" så är det lugnt läkaren kan dopa sin åkare hur mycket som helst utan att riskera staff för åkaren. Kör på fyllan åk dit säg att jag frågade om det va alkohol i drickan, Men den jag fick det av sa att "Nej det är det inte" så slipper du straff. Alla landslag världen över kommer köra samma sak åkaren vet inget men ställt frågan om doping, åk dit läkaren tar skulden åkaren går fri eller kort straff och fortsätter som vanligt.

Therese har steroider i Urin/blodet solklart är hon dopad vad ni än i Norge tycker, och ska va avstängd mellan 2-4 år. Finns inget att diskutera. Likadant som om det skulle va en ryska, östtyska eller svensk så är man dopad och skall dömas därefter.

Sen är det så många konstigheter i denna historia så jag vet inte ens om lance armstrong skulle va stolt över alla ursäkter. Tycker personligen det är sjuk hur naiva folk i Norge är.
Citera
2016-10-15, 19:47
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat

Varför tre månader om inget annat framkommer? Finns det några aktuella exempel där idrottare kommit undan så billigt med steroidanvändning som upptäckts?
Yohann Blake i friidrott tex.
Citera
2016-10-15, 19:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Registrerer at du ikke klarer å fremme en intelligent kritikk av innlegget.

Til opplysning så har jeg vært meget kritisk til den offisielle historien, og sendte mail til forbundet med kritiske spørsmål og har ellers uttalt meg kritisk på norske nettsider. Jeg mener at de siste opplysningene som har kommet frem, gir oss et godt grunnlag for å nærmest konkludere med hensyn på hvorvidt det var en intensjon om å oppnå prestasjonsfremmende effekt. Jeg registrerer at de som er uenige i denne konklusjonen, ikke velger å faktisk komme med motargumenter, men annet fjas.

Registrerer at det er svært lav kvalitet på diskusjon og resonnement på flashback - det er synd.
Du pratade om vad vi vet och vad som är fakta. Det vi vet och som är fakta är att Johaug har åkt dit med anabola i kroppen, resten är enbart påståenden.

En sprinter för nått år sen skyllde på att han fått i sig dopingmedlet i ett penisförstoringspiller, nån skyllde på att hans köttbit hade för höga halter av nånting. Det var inte fakta, det var inte nånting som vi visste, precis som det som Johaug och skidförbundet säger inte är fakta.

För övrigt tycker jag det är bra att du är här och att du är kritisk till hela historien, men där har du problemet med dina inlägg här.
Citera
2016-10-15, 19:55
Medlem
Någon som vet vilka biverkningar Clostebol har? Är nyfiken.
Citera
2016-10-15, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Det där sade ju hennes advokat till media och inte Löfshus
Nej Vidar Löfshus, hennes advokat är inte med i intervjun överhuvudtaget.
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/vandningen-johaug-med-pa-lager-i-italien/
Citera
2016-10-15, 20:01
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Du bemöter inte Grobiankungens inlägg för fem öre, och istället börjar du dravla något om låg nivå på FB. Om, (vilket vi alla nu vet att du inte har) du hade läst trådens senaste 30-40 sidor, så hade du aldrig kunnat skriva som du nu gjorde. Du är en tomte.

Jag pratar aldrig norska, läser eller skriver aldrig på norska = skriv på svenska här på ett svenskt forum. Kan finnas fler än jag som inte får ett bra grepp om helheten när du skriver på norska, så skriv på svenska eller håll dig till att skriva på norska forum!
Om du inte förstår vad han skriver så är det kanske så att du ska sluta svara honom. Jag är helt säker på att det finns en hel del folk här som välkomnar en norsk röst i detta.

Blocka honom om du vill eller strunta i att svara, svårare är det inte.
Citera
2016-10-15, 20:01
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Okej, du är norrman. Men jag ska försöka förklara så till och med du förstår. Om du ska ta ett rättvist exempel så säg Ludmilla Enqvist. Hela Sverige vände henne ryggen. Hon var inte välkommen någonstans. I Norge hyllar man tokdopade Johaug och alla andra åkare. Förstår du skillnaden? Försök tänk efter innan du svarar för inte ens norrmän borde kunna vara så korkade att dom inte förstår skillnaden eller varför Johaug ljuger som hon gör.
Det beror på att ni är rasister som ni dömde Ludmila. Samma sak med Aregawi. Trots att hon frikänts så dömde ni henne med er självgodhet. Den där fuskarmålvakten däremot var pursvensk och gick hem i folkhemmet. Hela världen är trött på er självodhet och dubbelmoral.
Min avatar är inte mindre än dopingstämpeln på förpackningen och ändå tar du mig för norrman.
Citera
2016-10-15, 20:05
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Någon som vet vilka biverkningar Clostebol har? Är nyfiken.

Googla Andreas Krieger.

Andreas Krieger
Citera
2016-10-15, 20:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Om det som står på wikipedia stämmer så är det fallet inte i närheten av detta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Yohan_Blake

Det som jag har sett som är liknande detta är 1 simmare, 1 cyklist och 1 kälkhockeyspelare. Alla åkte dit på Clostebol, alla skyllde på samma kräm och alla åkte dit på mellan 12 och 15 månader.
Citera
2016-10-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Han behöver knappast läsa på innehållsförteckningen om han jobbat på det läkemedelsföretag som gör krämen. Troligen är att han alltid behandlat Johaug med denna kräm för munsåren då den innehåller prestationshöjande medel. Hon har tagit astmamediciner i prestationshöjande syften fast hon inte har astma. Den där doktorn Benediksens roll i det norska landslaget kommer att utredas grundligt.. ffa när han medvetet dopar Johaug..
Varför är det troligt? Av vad jag kan läsa mig till verkar det som att det är en engångsföreteelse.
Citera
2016-10-15, 20:08
Medlem
Om en person i full landslagsmundering kliver in på ett litet byapotek i Alperna där ett flertal länder sedan årtionden bedriver sin höghöjd och försäsongsträning och ber om ett preparat som är dopingklassat, uppmärkt enligt lag och måste hämtas ut över disk borde det vara "stora snackisen på byn" inom 5 minuter. Tänk vad märkligt att personalen inte känner igen läkaren på bild då endast en tub sålts under en längre period!?
Citera
2016-10-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Från Wikipedia om Yohan Blake:
Så det är ju faktiskt inte jämförbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto