2016-10-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Tyckte dem sa på presskonferensen att Johaug haft denna läkaren de senaste 2,5 åren, hmm. är det inte ganska bra sammanfallande med hennes väg till toppen.
Jag undrar hur den anställningen gick till.
"Se till att Johaug blir bäst. Här har du massor med pengar. Skiter det sig tar du på dig skulden och går i pension med alla pengar du har fått"
Citera
2016-10-15, 19:28
Medlem
Shut up donnies avatar
Ännu märkligare blir det när det sägs att läkaren ifråga är känd för att väldigt restriktiv och extremt noggrann. Fick han en stroke där nere i Italien?
Citera
2016-10-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Får orwellska vibbar av ditt långa inlägg. Faktum är att hon har anabola i blodet. Allt annat är spekulationer. Detta är anledningen till att hon är att betrakta som dopad. Med ditt resonemang skulle många dömda frias, man skulle ha en ogreppbar gråzon och taktiker för att minska risken med doping genom att skylla på lagliga preparat skulle vara ett faktum. Inte svårt att skaffa fram kvitton under den period man tänkt dopa sig direkt.

Lägg det nationella åt sidan och fundera på din reaktion om detta vore en ryss, herre, ej i toppskiktet. Man måste bedöma alla lika det hoppas jag att du förstår.

Registrerer at du ikke klarer å fremme en intelligent kritikk av innlegget.

Til opplysning så har jeg vært meget kritisk til den offisielle historien, og sendte mail til forbundet med kritiske spørsmål og har ellers uttalt meg kritisk på norske nettsider. Jeg mener at de siste opplysningene som har kommet frem, gir oss et godt grunnlag for å nærmest konkludere med hensyn på hvorvidt det var en intensjon om å oppnå prestasjonsfremmende effekt. Jeg registrerer at de som er uenige i denne konklusjonen, ikke velger å faktisk komme med motargumenter, men annet fjas.

Registrerer at det er svært lav kvalitet på diskusjon og resonnement på flashback - det er synd.
Citera
2016-10-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Tycker uttalandet från landslagsledaren säger allt om inställningen till doping i Norge:
– Hon har gett uttryck av att det är det hon önskar göra. Och kanske är det bäst för henne med "business as usual", säger Löfshus.
Johaug utreds just nu och riskerar upp till fyra års avstängning - men hon är inte avstängd just nu.
– Hon är ju inte dömd för något alls och ska göra sitt jobb - som är att förbereda sig för säsongen.

Detta efter att hon ertappats med Anabola Steroider i kroppen! En arrogans som är riktigt motbjudande!

Det där sade ju hennes advokat till media och inte Löfshus
Citera
2016-10-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban

Til opplysning så har jeg vært meget kritisk til den offisielle historien, og sendte mail til forbundet med kritiske spørsmål og har ellers uttalt meg kritisk på norske nettsider. Jeg mener at de siste opplysningene som har kommet frem, gir oss et godt grunnlag for å nærmest konkludere med hensyn på hvorvidt det var en intensjon om å oppnå prestasjonsfremmende effekt. Jeg registrerer at de som er uenige i denne konklusjonen, ikke velger å faktisk komme med motargumenter, men annet fjas.

Registrerer at det er svært lav kvalitet på diskusjon og resonnement på flashback - det er synd.
Verkar vara extra låg nivå i denna "skandal", tycker att det var betydligt högre nivå när astmadebatten var i full gång.

Sarah Lewis verkar ju hinta om att de kommer överklaga en eventuell frikännande eller dom med kort straff, vilket känns betryggande.

Var är Fabulator? Stackaren, har slagits för liv och lem om att försöka få oss svenskar att vara på hans sida i astmadebatten, så kommer detta som ett brev på posten
Citera
2016-10-15, 19:34
Bannlyst
Citat:
Bendiksen jobbet i Pfizer Norge fra 1995 til 2003. Ellers har jeg svært vanskelig for å vite hvilke implikasjoner akkurat dette punktet har for hva Bendiksen må ha visst eller ikke visst, da jeg ikke vet hvilke arbeidsoppgaver han hadde, om Pfizer allerede på dette tidspunktet hadde kjøpt opp det relevante selskapet eller om dette hadde noen betydning for Pfizer Norge. Som du sikkert er klar over, selges ikke Trofodermin i Norge.

Uavhengig av dette, hvis du leser innlegget mitt nøyere, ser du at jeg også tviler sterkt på at Bendiksen ikke visste at Trofodermin inneholder et stoff som står på forbudt-lista. Det er rett og slett vanskelig å tro på, men det er forsåvidt alternativet også. Det er umulig å vite nøyaktig hva som har skjedd, men som sagt, en nærliggende spekulasjon er at Bendiksen håpet at Keratoplastica ville lege sårene til Johaug, men ettersom det etter et par dager ikke gikk og Johaug ble mer desperat med modelloppdrag og lignende i bakhodet, tok Bendiksen i bruk plan B og satset på at det gikk fint å bruke Trofodermin for å hele såret til Johaug uten at det ville gi utslag. Det er fortsatt ubegripelig amatørmessig, men muligens mer sannsynlig enn at han rett og slett ikke var klar over hva han gjorde? Jeg vet ikke.

Ellers så registrerer jeg at du mener at det gir mening å bruke Trofodermin-krem som doping. Det tviler jeg sterkt på. Samtidig mener du at det var en kjempelykke for Johaug at hun hadde disse store sårene samme dag som at Bendiksen dro på apoteket i Livigno for å kjøpe dopet til Johaug, og tilfeldigvis kjøpte en annen krem som også hjelper mot munnsår. Du mener altså at det er mer sannsynlig at han kjøpte dopet til Johaug på et apotek, enn at Trofodermin-kremen skulle brukes til samme formål som Keratoplastica-kremen, altså som et middel mot såre lepper, på samme dag som Johaug hadde svært såre lepper Tror du må stille litt høyere krav til dine egen resonnement, her.
Här pratar vi svenska. Eftersom du ger dig in i diskussionen så ska man kunna anta att du förstår svenska bra, så skriv på svenska, (eller något som i Väldigt stor utsträckning liknar svenska). Kan finnas fler än mig, men iaf jag kan inte bemöta dina inlägg då jag endast förstår ca hälften av det du skriver.
Senast redigerad av Muttmousse 2016-10-15 kl. 19:37.
Citera
2016-10-15, 19:40
Medlem
Citat:

Jag håller inte med utan tycker att motargumenten håller och att din kritik av de argumenten inte är intelligenta och inte heller motsäger vår kritik.
Citera
2016-10-15, 19:40
Medlem
Joe Blows avatar
Inte för att jag tror att munsåren har ett skit med dopingen att göra men ändå: Har någon av de reportrar som varit nere i Italien och på det aktuella apoteket frågat om det fanns andra salvor mot munsår till försäljning?
Citera
2016-10-15, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Det är ju inte omöjligt att det är Johaug eller någon i hennes närhet som i desperation köpt krämen och inte läkaren. Man spelar ju otroligt mycket på att det inte var hennes fel. Vem vet hur mycket det kan skilja i avstängningstid om så vore fallet.

Han är ju inte purung läkaren, samt verkar ha en väldigt nära relation till landslagstjejerna. Kanske beslutar han sig för att ta smällen för att, till viss del, rädda en helt förkrossad Johaug.

Det är så FRUKTANSVÄRT märkligt att han slarvar något så in i bomben att han inte ens läser innehållsförteckningen. Inte ens efter att Johaug, enligt henne själv, frågat honom om han är säker på att salvan är okej.

Utöver detta så tycker jag han är märkligt sval på presskonferensen. Han har just eventuellt pajat livet för en av Norges mest älskade idrottskvinnor, som han dessutom har en vänskapsrelation till. Detta på grund av häpnadsväckande slarv och illa utfört arbete.

Jag har också full förståelse för hans val isf. Det påverkar inte hans liv alltför märkbart, men kan komma att betyda otroligt mycket för en ung idrottstjej som han tycker om. Särskilt om han känner sig säker på att det var ett ärligt misstag från Johaugs sida.

Han behöver knappast läsa på innehållsförteckningen om han jobbat på det läkemedelsföretag som gör krämen. Troligen är att han alltid behandlat Johaug med denna kräm för munsåren då den innehåller prestationshöjande medel. Hon har tagit astmamediciner i prestationshöjande syften fast hon inte har astma. Den där doktorn Benediksens roll i det norska landslaget kommer att utredas grundligt.. ffa när han medvetet dopar Johaug..
Citera
2016-10-15, 19:42
Medlem
Patrik2108s avatar
Hur fungerar det när en idrottare är i behov av medicin som är dopingklassad? Måste de avstå? Det måste de enligt de svart-vit-tänkare som tycker det är hugget i sten att positivt prov = rådopad = livstids avstängning. Men vi andra som försöker se balanserat på det. Hur är det? Får inte en idrottare använda dopingklassad medicin om en läkare skiver ut det och om det inte finns orsak att tro att det är omotiverad medicinering? Och i så fall, är inte landslagsläkaren den läkare som åkarna använder sig av?
Citera
2016-10-15, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Inte för att jag tror att munsåren har ett skit med dopingen att göra men ändå: Har någon av de reportrar som varit nere i Italien och på det aktuella apoteket frågat om det fanns andra salvor mot munsår till försäljning?

Läkaren köpte två sorters salvor varav ena var den med Clostebol den andra utan clostebol.
Citera
2016-10-15, 19:44
Bannlyst
Citat:

Du bemöter inte Grobiankungens inlägg för fem öre, och istället börjar du dravla något om låg nivå på FB. Om, (vilket vi alla nu vet att du inte har) du hade läst trådens senaste 30-40 sidor, så hade du aldrig kunnat skriva som du nu gjorde. Du är en tomte.

Jag pratar aldrig norska, läser eller skriver aldrig på norska = skriv på svenska här på ett svenskt forum. Kan finnas fler än jag som inte får ett bra grepp om helheten när du skriver på norska, så skriv på svenska eller håll dig till att skriva på norska forum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in