Jag var inne i den här tråden för 2,5 år sedan och blev då hårt motsagd av en norrman. "fabulator". Skummar igenom tråden nu och ser att det är väldigt tyst från "söta bror"! Det tragiska är att i Norge nu pågår en tung kampanj i press och media för att förklara det "omöjliga" och att man är i Norge helt överygad om att detta är ett misstag och engångsföretelse!
Jag kan bara hoppas att detta är händelsen som får någon att börja prata om den subkultur som finns inom den norska skidåkningen. Dopnings programmet är långtgående och har varit under lång tid. Dett är bara en Norrman som tror på att en "legitimerad landslagsläkare sv missag ger en utövare preparat". Att läkaren tar fullt ansvar på en illa orkestrerad presskonferens och lämnar sin post förändrar ju ingen ting.
Norges skidprestationer är ingenting värda idag och intresset för sporten drabbar alla icke norska skidåkare, då ingen mer kommer vara intresserad utanför Norges gränser.
Jag ler då en av de få saker som gav Norge internationelt mediautrymme försvinner. Skidskytte kommer inte bli ett alternativ då vi alla vet att vapen i en Norrmans hand är en dålig kombo. Det har bevisats av den norska polisens förok av att gå beväpnade. Det fälldes fler kulor inne på stationerna än utanför!