2016-10-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paccy
Stort tack ,
Lycka till med dina demoner du med ,tummen upp

tack, vännen..
Citera
2016-10-07, 05:45
Medlem
Oxydolcy1s avatar
Xanor är en av dom bästa bensodiazepinerna helt klart! Jag blir bra skön på runt 5mg + att man boostar det med tex zyprexa, propavan eller seruqel. För då får man ut mer effekt av xanoren enligt min åsikt!
Citera
2016-10-13, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxydolcy1
Xanor är en av dom bästa bensodiazepinerna helt klart! Jag blir bra skön på runt 5mg + att man boostar det med tex zyprexa, propavan eller seruqel. För då får man ut mer effekt av xanoren enligt min åsikt!

Om man vill däcka och somna...
Citera
2016-10-14, 00:09
Medlem
gillar mer klonazepam/rivotril en alpra ksalol.. är det värkeligen samma i ksalol som i xanor stavarna??
Citera
2016-10-17, 12:53
Medlem
General-snuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LABreserva
gillar mer klonazepam/rivotril en alpra ksalol.. är det värkeligen samma i ksalol som i xanor stavarna??

Alpa i i båda ja
Citera
2016-10-18, 00:09
Medlem
ganska bra. bare fattar inte själv man er flöddrad
Citera
2016-10-18, 17:12
Bannlyst
Från Alpra 6mg +1 eller 2 varje dag i år,försöker sluta.....

Har nu bara käkat 30mg stesolid i ca 1 vecka o har bara lite svettningar ,hoppas så kunna komma bort helt från alpran............älskar dem o hatar dom ,men tiden e inne att klippa nu....skall göra ett riktigt försök nu ,diazepam kommer nog finnas med ett tag men blir inte flöddrad alls så ingen velighet nu ,känns posetivt
Citera
2016-10-19, 09:29
Medlem
Någon som "självmedicinerar"? Har märkt en snabb ökning av dos. Är det teoretiskt möjligt att bara ta säg 2-3 dagar i veckan och undvika at och diverse andra problem? Har varit so otroligt hjälpsamt men jag märker att jag är nära beroende med tanke på dosökning. Tar ca 5mg alpra vid behov (2-3 dagar/vecka). Är det en utopi att kunna leva normalt åtminstonde 1/3 av sitt liv? Uppskattar hjälp. Ett tillägg ang. dosökning. Hört att det ska ta flera månader innan dosen börjar gå ner igen. Stämmer detta? Tack på förhand
Citera
2016-10-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizzeh
Någon som "självmedicinerar"? Har märkt en snabb ökning av dos. Är det teoretiskt möjligt att bara ta säg 2-3 dagar i veckan och undvika at och diverse andra problem? Har varit so otroligt hjälpsamt men jag märker att jag är nära beroende med tanke på dosökning. Tar ca 5mg alpra vid behov (2-3 dagar/vecka). Är det en utopi att kunna leva normalt åtminstonde 1/3 av sitt liv? Uppskattar hjälp. Ett tillägg ang. dosökning. Hört att det ska ta flera månader innan dosen börjar gå ner igen. Stämmer detta? Tack på förhand

Du bör gå över till tex stesolid för att sedan gå tillbaka om du vill bevara effekten
Citera
2016-10-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vizzeh
Hur länge har du knaprat, och vilken dos ligger du på? Hade exakt samma avsikter som dig, fast 1-2 dagar/veckan. Blev förälskad o föll pladask direkt. Körde 2 dagar, tänkte ahmen vafan.. vad gör 3? Nästa dag, vad gör 4? Och så eskalerade det tills jag inte vågade se AT:n i vitögat. Lyckades ha uppehåll på EN dag vid ett tillfälle, so much for that theory.

Började med 0,5 mg dagligen, nämnda dos blev illa kvickt 1 mg o ökade därefter drastiskt bortom kontroll. Följt av 1,5 under kanske en vecka, sen 2. Under nu ca 3 mån senare sitter jag o käkar 6-8 mg om dagen tsm med ca 30-40 mg diazepam för att kunna leva, det tog en totalvändning i min vardag o kan idag inte ens föreställa mig ett liv utan dessa små raringar. En väldigt bidragande faktor var dock att jag slängde mig i överdrivna doser för att rida ut AT:n av andra droger. Och nu känner jag knappt effekt om jag inte slänger i mig 2,5-3 mg tsm med dian i ett nafs. Står jag utan flödder några dagar uppstår panik o jag fixar andra substanser + drar till systemet för att överleva tills jag fyller på mitt stash. Men vissa lyckas, jag gjorde det inte. Att döma utifrån ditt inlägg så tror jag du ligger risigt till, om du inte är jävligt, alltså JÄVLIGT disciplinerad.
Senast redigerad av stillwaiting 2016-10-20 kl. 20:11.
Citera
2016-10-21, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting
Hur länge har du knaprat, och vilken dos ligger du på? Hade exakt samma avsikter som dig, fast 1-2 dagar/veckan. Blev förälskad o föll pladask direkt. Körde 2 dagar, tänkte ahmen vafan.. vad gör 3? Nästa dag, vad gör 4? Och så eskalerade det tills jag inte vågade se AT:n i vitögat.

Märker att det börjar eskalera. Tagit tll/från i ca. 1.5 månad. Valigtvis 4mg om dan. I går eskalerade det och tog runt 14mg totalt under 24h så jag lärde mig att jag ej har disciplinen. Känner ingen at eller direkt sug att ta nått nu så ska vänta minst en vecka tänkte jag.

Gick bra i någon månad men klantade mig och började ta på helger bara för att flumma.

Tanken var från början att bara ta vid nödfall men för att citera en Elliott Smith låt "Keep your things in a place meant to hide, but i know they're there and i know thats where you'll go tonight"

Tar CS för ADD så blir förhöjd ångest då och då.
Citera
2016-10-21, 07:47
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillwaiting
Hur länge har du knaprat, och vilken dos ligger du på? Hade exakt samma avsikter som dig, fast 1-2 dagar/veckan. Blev förälskad o föll pladask direkt. Körde 2 dagar, tänkte ahmen vafan.. vad gör 3? Nästa dag, vad gör 4? Och så eskalerade det tills jag inte vågade se AT:n i vitögat. Lyckades ha uppehåll på EN dag vid ett tillfälle, so much for that theory.

Började med 0,5 mg dagligen, nämnda dos blev illa kvickt 1 mg o ökade därefter drastiskt bortom kontroll. Följt av 1,5 under kanske en vecka, sen 2. Under nu ca 3 mån senare sitter jag o käkar 6-8 mg om dagen tsm med ca 30-40 mg diazepam för att kunna leva, det tog en totalvändning i min vardag o kan idag inte ens föreställa mig ett liv utan dessa små raringar. En väldigt bidragande faktor var dock att jag slängde mig i överdrivna doser för att rida ut AT:n av andra droger. Och nu känner jag knappt effekt om jag inte slänger i mig 2,5-3 mg tsm med dian i ett nafs. Står jag utan flödder några dagar uppstår panik o jag fixar andra substanser + drar till systemet för att överleva tills jag fyller på mitt stash. Men vissa lyckas, jag gjorde det inte. Att döma utifrån ditt inlägg så tror jag du ligger risigt till, om du inte är jävligt, alltså JÄVLIGT disciplinerad.
Efter 9 års medicinerande av Xanor Depot, utskrivet på recept av en psykiatiker. Två misslyckade försök att sluta med Alprazolam, för den som är intresserad här är min resa: https://www.flashback.org/p58768564#p58768564, länk till sista sidan, första inlägg den 5/6 - 2016. Jag borde döpa om tråden till "Helvetesresan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in