Citat:
Ursprungligen postat av
vizzeh
Någon som "självmedicinerar"? Har märkt en snabb ökning av dos. Är det teoretiskt möjligt att bara ta säg 2-3 dagar i veckan och undvika at och diverse andra problem? Har varit so otroligt hjälpsamt men jag märker att jag är nära beroende med tanke på dosökning. Tar ca 5mg alpra vid behov (2-3 dagar/vecka). Är det en utopi att kunna leva normalt åtminstonde 1/3 av sitt liv? Uppskattar hjälp. Ett tillägg ang. dosökning. Hört att det ska ta flera månader innan dosen börjar gå ner igen. Stämmer detta? Tack på förhand

Hur länge har du knaprat, och vilken dos ligger du på? Hade exakt samma avsikter som dig, fast 1-2 dagar/veckan. Blev förälskad o föll pladask direkt. Körde 2 dagar, tänkte ahmen vafan.. vad gör 3? Nästa dag, vad gör 4? Och så eskalerade det tills jag inte vågade se AT:n i vitögat. Lyckades ha uppehåll på EN dag vid ett tillfälle, so much for that theory.
Började med 0,5 mg dagligen, nämnda dos blev illa kvickt 1 mg o ökade därefter drastiskt bortom kontroll. Följt av 1,5 under kanske en vecka, sen 2. Under nu ca 3 mån senare sitter jag o käkar 6-8 mg om dagen tsm med ca 30-40 mg diazepam för att kunna leva, det tog en totalvändning i min vardag o kan idag inte ens föreställa mig ett liv utan dessa små raringar. En väldigt bidragande faktor var dock att jag slängde mig i överdrivna doser för att rida ut AT:n av andra droger. Och nu känner jag knappt effekt om jag inte slänger i mig 2,5-3 mg tsm med dian i ett nafs. Står jag utan flödder några dagar uppstår panik o jag fixar andra substanser + drar till systemet för att överleva tills jag fyller på mitt stash. Men vissa lyckas, jag gjorde det inte. Att döma utifrån ditt inlägg så tror jag du ligger risigt till, om du inte är jävligt, alltså JÄVLIGT disciplinerad.