Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Vilken massiv kritik? Är den av fysiker så är jag intresserad, annars inte.
Så, att en fysiker som Alvarez menar sig veta mer om akustik-ballistik än de vid tiden två världsledande forskarteamen på just akustik-ballistik bekymrar dig inte? De designade bl.a. sonar-systemen till US Navy's atomubåtar, samt de system som gör det möjligt att i realtid lokalisera snipers vid urban krigföring.
Här vet Alvarez bättre för att han är fysiker och dessutom Nobelpristagare. Är det någon mer än jag som får lite religionsvibbar här?
Citat:
Och JA, Nobelpris i fysik är en *väldigt* bra merit. Ser inget att diskutera där. Det jag *kan* tänka mig att delta i här är precis vad jag har erbjudit. Inget mer.
Gäller det även Nobelpriset i *Litteratur*?
Det hade i det här fallet varit avsevärt mer passande med tanke på Alvarez egentliga uppdrag.
- Nej, Alvarez & co lyckades inte visa hur en s.k. Jet-effekt orsakade JFK's rörelsemönster från Zapruder 312 och frammåt. Tvärtom så har det uppdagats att rent forskningsfusk låg bakom hans empiriska testunderlag.
- Nej, Alvarez & co lyckades inte att visa på ett enda misstag i HSCA's två oberoende och kompletterande akustiska studier.
- Nej, Sturdivan är inte en författare man ska läsa och synnerhet inte när det kommer till ballistiska eller andra studier av mordet på JFK.
Vilket påstående vill du börja med? Ett i taget. Lugnt och fint.