2016-10-11, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller helt med. Det är något märkligt med Lottas anhörigas beteende och deras väldigt stora drift att få vara med i media hela tiden. De ville också att Carola skulle sjunga på Lottas begravning, något som garanterar mediabevakning. (Men alla är ju olika, en del vill väl bearbeta sin sorg offentligt.)

Carola har ju alltid varit ett riktigt stolpskott minns en gång då hon delade ut sin egna julskiva för många år sedan till en uteliggare varpå uteliggaren frågar henne vad han skall med den till då han inte äger en CD-spelare. Allt filmades såklart så att det samtidigt blev bra PR för hennes julskiva. Men allt bevisade bara hur korkad Carola är så bilden på systrarna Rudholm och Carola i tidningen ger bara en fadd bitter eftersmak i munnen.Äckligt
Citera
2016-10-11, 23:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Någon som vet vilka föräldrarna till GM är ? Vore intressant att veta vilken samhällsklass dom tillhör.

Vill du ha reda på identiteten är det bara att ringa skatteverket.
Citera
2016-10-12, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Man undrar ju självklart varför "Pxr" inte tagit hand om hunden (om jag förstått saken rätt så hade Lotta och Pxr "delad vårdnad" om Ecco?).
Hur som helst så är jag personligen glad för hundens skull! Om Eccos uppfödare är en seriös uppfödare så är var detta det absolut bästa alternativet!
Det är som så att hundar sällan glömmer sitt uppfödarhem och sin uppfödarmatte/husse....
Är själv uppfödare och mitt i allt detta överjävliga som hänt Lotta, känns det som hunden tagits om hand på ett så bra sätt som tänkas kan...

Den som söker den finner.

Men jag förstår Martin på det planet att: "Är du finare än jag är?".
Martin var och blev inbjuden till andra och då dessa människor och jag undrar också varför?
Bara detta att Lotta sms: ade om häftigt sex till en av sina väninnor.......... well, det krävs just en viss socialgrupp till detta.
Martin är still en Psykopat, Martin har dödat och det med sin omgivnings fulla medgivande här med vänner och advokater och annat.
Jag vet inte riktigt var alla dessa inbjudna psykopater skall leda oss andra till, men någonstans är det då.
Citera
2016-10-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vill du ha reda på identiteten är det bara att ringa skatteverket.

Står ju lite i FUP om föräldrarna. Tror inte det nämnts i tråden att GM bl a för den andra målsägande kvinnan berättat att han blev sexuellt utnyttjad som barn – av sin mamma, som var alkoholist och är död sedan länge. Även pappan förekommer i FUP, verkar som om han ej varit särskilt närvarande men ändå verkar ha vissa känslor för GM då han försöker avböja att vittna.
Både GM och hans skvatt galne storebror, känd som "Järnspettsmannen", verkar ha haft en fruktansvärd barndom, uppvuxna någonstans kring Rissne/Hallonbergen.
Det är självklart ingen ursäkt för bestialiskt våld. Det är ett monstruöst mord. Men det är ändå rätt märkligt att det inte fästs någon som helst vikt vid GMs personliga bakgrund, plus det faktum att han hade helt hysteriska halter med testosteron i blodet vid dådet, flera tusen gånger det normala. Det säger ju något rätt intressant om den tid vi lever i.
Citera
2016-10-12, 00:29
Medlem
Hade Martin varit en kvinna som hade ihjäl sin pojkvän hade det blivit 4-7 år max om ens det, varför ska en man få hårdare straff för samma brott??
Citera
2016-10-12, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hade Martin varit en kvinna som hade ihjäl sin pojkvän hade det blivit 4-7 år max om ens det, varför ska en man få hårdare straff för samma brott??
Men lägg ner snälla. Han borde fått dödsstraff med tanke på vad han gjort mot Lotta och tidigare luder.
Citera
2016-10-12, 00:34
Medlem
I lagboken står det väl inte att män ska få hårdare straff?? Detta blir inte livstid då är det ju nåt som är fel.
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMauler
Men lägg ner snälla. Han borde fått dödsstraff med tanke på vad han gjort mot Lotta och tidigare luder.
Citera
2016-10-12, 00:44
Avslutad
Psykopaten speglar sig...

Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Står ju lite i FUP om föräldrarna. Tror inte det nämnts i tråden att GM bl a för den andra målsägande kvinnan berättat att han blev sexuellt utnyttjad som barn – av sin mamma, som var alkoholist och är död sedan länge. Även pappan förekommer i FUP, verkar som om han ej varit särskilt närvarande men ändå verkar ha vissa känslor för GM då han försöker avböja att vittna.
Både GM och hans skvatt galne storebror, känd som "Järnspettsmannen", verkar ha haft en fruktansvärd barndom, uppvuxna någonstans kring Rissne/Hallonbergen.
Det är självklart ingen ursäkt för bestialiskt våld. Det är ett monstruöst mord. Men det är ändå rätt märkligt att det inte fästs någon som helst vikt vid GMs personliga bakgrund, plus det faktum att han hade helt hysteriska halter med testosteron i blodet vid dådet, flera tusen gånger det normala. Det säger ju något rätt intressant om den tid vi lever i.

Martin häckade i samma bo Lotta också en gång vuxit upp i, det var det som förde dem samman, det var det som gjorde att alls Lotta kunde svara på MartinPsykopats invit. Martin verkar annars gilla blondiner.
Lottas mamma orkade inte ens fullfölja rättegången, Martins pappa kom inte ens.
Men nu sitter barnen till dessa där och då deras syskon, iaf detta Lottas, då.
Tufft för alla barnen här.
Tro om dessa ens gives några svar...

Ja, men jag vet inte. Men att WT är en grupp och som har sin tidiga förankring i något vet jag då. Och att finare folk än WT finner sin födkrok i denna socialgruppen vet jag också att veta.
Och nu börjar denna "tidigare förankringen" att visa sig?
Det går politik i att en sådan som Martin får gå lös.
Och det har även gått politik i att någon som Lotta här ens tänker som hon gjorde.
Jag hävdar fortfarande och detta med bestämdhet att här har vårt Samhälle begått ett brott utanför och utöver och bortom det förlåtliga.
Detta nu t. o. m tre gånger om och vad gäller GM här.

GM kommer att dömas för mord, för nu har Makten i Samhället fått nog och då av alla dem som typ protesterar.
Och det mest sjuka och det mest störda i detta är att GM Martin är den som protesterar mest; Psykopater vinner ALLTID, eller men hur var det nu och hur väljer man här från de friska och de sunda som?!
Gör rätt och gör om.
Jag glömmer inte Niklas och hans mammas ord, Martin skulle redan då ha dömts för mord(nej, jag glömmer heller inte den hjärnskadade spärrvakten här).
Se på domarna som olika GM dömts för här och se hur vårt samhälle ser ut. D. v. s då du och jag.
I detta samhället speglar inte bara våra välgödda Psykopater sig utan även alla dem som skor sig på dessa= vissa rättegångar kommer som sagt aldrig att hållas.
Och så länge kommer inte bara och endast klockrena Psykopater att hållas.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-12 kl. 01:00.
Citera
2016-10-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
I lagboken står det väl inte att män ska få hårdare straff?? Detta blir inte livstid då är det ju nåt som är fel.
Jag hoppas hans kriminella bakgrunds gör att straffet blir hårdare.
Citera
2016-10-12, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Martin häckade i samma bo Lotta också en gång vuxit upp i, det var det som förde dem samman, det var det som gjorde att alls Lotta kunde svara på MartinPsykopats invit. Martin verkar annars gilla blondiner.
Lottas mamma orkade inte ens fullfölja rättegången, Martins pappa kom inte ens.
Men nu sitter barnen till dessa där och då deras syskon, iaf detta Lottas, då.
Tufft för alla barnen här.
Tro om dessa ens gives några svar...

Ja, men jag vet inte. Men att WT är en grupp och som har sin tidiga förankring i något vet jag då.
Och nu börjar denna "tidigare förankringen" att visa sig.
Det går politik i att en sådan som Martin får gå lös.
Och det har även gått politik i att någon som Lotta här ens tänker som hon gjorde.
Jag hävdar fortfarande och detta med bestämdhet att här har vårt Samhälle begått ett brott utanför och utöver och bortom det förlåtliga.
Detta nu tre gånger om vad gäller GM här.
GM kommer att dömas för mord, för nu har Makten i Samhället fått nog och då av alla dem som typ protesterar.
Och det mest sjuka och det mest störda i detta är att GM Martin är den som protesterar mest; Psykopater vinner ALLTID, eller men hur var det nu och hur väljer man här från de friska och de sunda som?!
Gör rätt och gör om.

Jag hör dig, och visst är han psykopat – enligt journalerna antisocial personlighetsstörning (samt ADHD). Det är genetik inblandat i båda fallen men för den utveckling mot psykopati som MJ genomgått krävs miljöfaktorer. Poängen är att samhället inte bara svek LR utan också MJ och hans läskiga storebrorsa, för väldigt länge sen och sedan gång på gång. Som barn borde de blivit omhändertagna –*jag menar, hur är det att utsättas för sexuella övergrepp av sin MAMMA? Istället utvecklades de till vettlösa skinnbulor, huliganer, mördare. Samhället svek också när de släppte ut MJ; överallt i journalerna står det hur farlig han är, ändå får han gå fri.
Jag tycker inte synd om MJ, det är solklart att han måste få lagens strängaste straff, men jag är inget fan av att demonisera människor utan vidare. Det är väldigt lätt att hävda att det finns monster och att de är helt oförklarliga som fenomen. Det lyfter bara ansvaret från alla ansvariga instanser. När samhället misslyckats så kapitalt som i hans fall, då tycker jag det är på sin plats med självrannsakan... just saying.
Citera
2016-10-12, 01:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag hör dig, och visst är han psykopat – enligt journalerna antisocial personlighetsstörning (samt ADHD). Det är genetik inblandat i båda fallen men för den utveckling mot psykopati som MJ genomgått krävs miljöfaktorer. Poängen är att samhället inte bara svek LR utan också MJ och hans läskiga storebrorsa, för väldigt länge sen och sedan gång på gång. Som barn borde de blivit omhändertagna –*jag menar, hur är det att utsättas för sexuella övergrepp av sin MAMMA? Istället utvecklades de till vettlösa skinnbulor, huliganer, mördare. Samhället svek också när de släppte ut MJ; överallt i journalerna står det hur farlig han är, ändå får han gå fri.
Jag tycker inte synd om MJ, det är solklart att han måste få lagens strängaste straff, men jag är inget fan av att demonisera människor utan vidare. Det är väldigt lätt att hävda att det finns monster och att de är helt oförklarliga som fenomen. Det lyfter bara ansvaret från alla ansvariga instanser. När samhället misslyckats så kapitalt som i hans fall, då tycker jag det är på sin plats med självrannsakan... just saying.

Ja det har du rätt i. Han hade ju tidigare också efter tidigare domen sökt hjälp för sina aggressionsproblem på eget initiativ. Så det verkar ju klart att han har någon insikt om åtminstone delar av sin problematik och att han inte på det hela verkar vilja vara den han är. Man borde kanske legat på när han då avbröt efter något tjafs med handläggaren. Även om det kanske är svårt att få rätsida på det genom att gå i öppenvård om han ännu är kvar på samma ställe, med samma kompisar utan jobb men med steroider etc.
Citera
2016-10-12, 01:12
Avslutad
Psykopater ÄR inte mänskliga, så ÄR det bara.

Citat:

Jag vet inte i just Martins fall huruvida detta med sexuella övergrepp mot honom som barn och av då sin moder utspelat sig eller ej, men jag vet i vart fall en psykopat som hävdar samma sak, att den(det är en hon)blivit sexuellt utnyttjad som barn(detta med sexuella övergrepp är alltså ett grepp bl. a Psykopater gärna håller sig med och då till dess egna fördel- Psykopater parasiterar, eller hur, detta inbegriper bl. a att gärna taga över sådant och då ALLTID och UTESLUTANDE av dåligt och som alla andra blivit drabbade av).
Vilket jag i det fallet vet är en lögn och att sanningen i just det fallet är att hon själv, och detta mycket tidigt också, utsatt andra för det hon själv anklagar just andra för.
Vad gäller just detta sexuella här så är Martin som psykopat intressant?
För han har aldrig våldtagit, tvärtom, han var en mjuk älskare.
Ej heller har han Martin här gått på barn i övrigt heller, förutom då den krossade barnhjälmen.
Jag saknar här också i den klassiska psykopatbilden vad gäller Martin skador på hunden Ecco.
Glöm här alltså inte heller EGOISTEN i PSYKOPATEN.
ALLT en psykopat ÄR och FÖRBLIR just egoistiskt styrt...

Men! Man skall inte låta sig luras av en psykopat; varför psykopaten här skonat just dessa tre ting är för att han identifierat sig med dessa, Martin är själv ett litet barn och det så pass fortfarande att han vid 33 års ålder fortfarande vittnar om den saken, i slutet av sms: en så t. o. m Lotta inser samma sak varpå hon då detta då moderligt försöker få honom att söka/ uppsöka vården och ett liv ett eget utvecklande= helt enkelt bli vuxen.
Martin som då just Psykopat varandes är den allra ömkligaste sorten.
Och därmed då den alla mest farliga för just kvinnor.
Det är tufft att se på en annan levande människa som inte som en människa.
Men ibland bara måste man.
Så är det bara.

Nej, enligt mig så blir ingen psykopat utan den föds sådan.
Och ja, trots detta så VET den vad den sysslar med.
Jo, en Psykopat ÄR ond, den ÄR självaste Ondskan.
Senast redigerad av hee4r 2016-10-12 kl. 01:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in